Catalunya (Montmeló) favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
7

Catalunya

16 juni 2019
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Augusto Fernandez
2Thomas Lüthi
3Sam Lowes
4Jorge Navarro
5Fabio Di Giannantonio
Volledige uitslag »

RACE

1Álex Márquez
2Thomas Lüthi
3Jorge Navarro
4Augusto Fernandez
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Anno 2018 is dit nog steeds de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Topic: Catalunya (Montmeló) (6570 keer gelezen)
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: De parel van het ...
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Meedoen aan het WK race is geen schoolreis. Dus wordt er kritisch naar je gekeken.
Het blijft moeilijk.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 19-06-19 om 17:28:07
(...)
De discussie gaat niet over RW, het gaat over de prestaties en toekomst van Bo.


Dat kun je met geen mogelijkheid loskoppelen, Bo en RW zitten samen in dit pakket. De een is helemaal niets zonder de ander.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-06-19 om 20:40:48
Meedoen aan het WK race is geen schoolreis. Dus wordt er kritisch naar je gekeken.


En als we ergens goed in zijn is, het wel in kritiek hebben. Het liefst ook zonder de details te kennen en deze lekker zelf in te vullen.
Harald

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Maasland
Lid sinds: 12-11-2002
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 19-06-19 om 20:59:23
(...)
En als we ergens goed in zijn is, het wel in kritiek hebben. Het liefst ook zonder de details te kennen en deze lekker zelf in te vullen.


Welke details zou ik dan moeten weten om een slechte start en een waardeloos vervolg daarop niet te mogen benoemen hier op dit forum?

We gunnen hier allemaal wel (denk ik en hoop ik) dat Bo een lange Moto2 carriere mag hebben. Maar mogen we dan alleen over Bo praten als hij het goed doet? Kom op zeg. Ik heb juist met die crowdfunding meegedaan zodat we hier wat over te praten hebben... Zoals ik al eerder zei: Liever een ploeterende Bo dan de zoveelste spanjaard of italiaan. Die interesseren mij niet.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Bo Bendsneyder: De TT is altijd speciaal
In de aanloop naar de Dutch TT brengt NTS RW Racing GP dagelijks een interview of reportage om een kijkje achter de schermen te bieden. Vandaag: Bo Bendsneyder over zijn carrière, zijn seizoen tot nu toe en uiteraard over zijn thuiswedstrijd.
“De TT is altijd speciaal en wat mij betreft een hoogtepunt in het seizoen. Vanaf Qatar werk ik daar naartoe. Ik zie er niet tegenop, integendeel zelfs. Op de een of andere manier kan ik daar altijd iets extra’s brengen. Het TT Circuit ligt me goed. Vooral in het laatste stuk zijn Nederlanders altijd snel: het stukje van De Bult tot aan de Geert Timmer. Echt een geweldig stuk circuit is dat, ook al omdat je, als je Ramshoek uit komt, bijna recht op het publiek af rijdt. Heel spectaculair. Afhankelijk van je positie zit je dan met kippenvel op de motor. Toen ik in de Red Bull MotoGP Rookies reed, had ik nog wel voordeel, omdat ik toen veel in Assen reed, maar dat voordeel heb je in de GP’s niet meer. Mijn voorbereiding op de TT is niet veel anders dan voor andere wedstrijden.
Ik heb de TT gewonnen in de Rookies Cup, maar nu, in de Moto2, is dat niet realistisch. Top 10 is een realistischer doel. Dat zou al heel mooi zijn. Het eerste deel van het seizoen is niet onaardig gegaan, met twee keer punten (Argentinië en Texas) en twee keer bijna (zestiende in Qatar en Jerez). Kwalificeren en starten zijn dingen waar ik aan moet werken, wil ik dichter bij de top komen. Starten vanaf de twintigste plaats is veel moeilijker dan vanaf de tiende plaats. Dat geeft veel meer druk en spanning, het is ook moeilijker inhalen. Als je dan ook de start nog eens verkloot, wordt het nóg moeilijker.
Het is geen kwestie van gebrek aan agressiviteit of van een trage reactie bij de start, maar van het moment van de koppeling loslaten. Ik ben daar flink op aan het trainen. Het gevoel beter ontwikkelen, helpt zeker. Het is net als met trainen op penalty’s nemen: de druk en de spanning in de wedstrijd kun je niet nabootsen, maar je kunt je lichaam en je systeem wel laten wennen aan de handelingen, zodat het gemakkelijker wordt.
Je hebt in deze sport altijd te maken met verwachtingen, zowel van anderen als van jezelf. Na mijn twee podiumplaatsen in mijn eerste jaar Moto3 zat iedereen te wachten op de eerste overwinning, maar dat was in het tweede jaar niet realistisch. KTM had teveel veranderd aan de motoren, ik was langer en zwaarder geworden en doordat ik licht moest blijven, had ik te weinig kracht. Ik wist zelf wat er speelde, en wist dat winnen niet realistisch was, maar de buitenwereld vindt dat moeilijk te begrijpen.
Vorig jaar dacht ook iedereen: ‘Nu zit die Bendsneyder in de Moto2, nu gaat het gebeuren’, maar met het pakket dat ik vorig jaar had, kon ik niet veel. De motor werd niet meer doorontwikkeld en mijn crewchief was iemand die alleen nog maar ervaring had opgedaan als data engineer bij een juniorteam. Daarom heb ik ook meteen gevraagd om Hans Spaan als crewchief toen ik de eerste gesprekken had met RW Racing GP.
Hans heeft heel veel ervaring. Hij is no-nonsense, zegt waar het op staat. We hebben best wat meningsverschillen gehad, maar we kunnen en durven alles tegen elkaar te zeggen. Ik denk dat juist die discussies ons als team sterker hebben gemaakt, hechter.
Het pakket van dit jaar past me veel beter. De combinatie van het NTS-frame en het Triumph-blok bevalt me goed. Het voelt als een natuurlijke machine. Het is fijn werken met mensen die dezelfde ambities hebben: RW en NTS willen ook naar de top.

Ik zit al een stuk lekkerder op de motor dan vorig jaar. Toen zat ik soms zo verkrampt dat ik vergat adem te halen. Nu let ik daar veel beter op: goed ademen en rustig blijven, dan gaat het rijden ook een stuk beter. Fysiek ben ik een stuk sterker geworden. Liever meer kracht en spiermassa dan 2 kilo lichter zijn. Ik train bij de vader van een voetballer met wie ik op school zat. Krachttraining, maar ook mountainbiken, hardlopen, met touwen werken. Soms train ik met voetballers mee. Die afwisseling vind ik prettig.
Wat ook heel prettig is, is dat rijderscoach Alex de Angelis nauw betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de machine. Hij weet hoe die aanvoelt en reageert in bepaalde omstandigheden. Daardoor kan hij het onderscheid maken tussen iets wat aan de rijder ligt – aan mij dus – of aan de afstelling of aan de machine. Met die kennis kan hij gerichte adviezen geven, ook in overleg met Hans. Ik heb daar heel veel aan.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het allemaal vanzelf gaat. We maken op donderdag een plan voor het weekend, waarin we verschillende scenario’s doorspreken. Welke banden gaan we op welke momenten gebruiken, hoe gaan we de trainingen indelen, wat zijn onze opties met de afstelling? We maken een plan A, B én C, maar het kan altijd veranderen door bijvoorbeeld de temperatuur, wel of geen regen, meer of minder grip op de baan. Daar heb je weinig invloed op, terwijl zulke details wel grote impact kunnen hebben.”


Bo Bendsneyder: De TT is altijd speciaal
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
De Angelis lijkt in dit verhaal geen mental coach....meer een technische...
Terwijl dat nu wellicht wel net de missing link is naar solide resultaten
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Harald schreef 20-06-19 om 10:14:55
(...)
Welke details zou ik dan moeten weten om een slechte start en een waardeloos vervolg daarop niet te mogen benoemen hier op dit forum?


Geen enkele!
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 18-06-19 om 08:57:40
(...)


Je weet dat het niet verplicht is om elke keer een review van een (Nederlandse) coureur te geven?
Als je geen fan bent van de manier van doen van een coureur dat staat je natuurlijk vrij. Maar je zegt toch ook niet na elke wedstrijd dat Martin of bijvoorbeeld Aegerter weer eens "kut" gepresteerd hebben?


Maak je het nou niet veel te groot? Het enigste wat me stoort zijn de verklaringen na afloop van een race en soms zeg ik daar iets over. Meer is het niet. Anderen zien weer iets anders en we keuvelen daar wat over.
De meeste mensen deugen.
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
midstar schreef 18-06-19 om 18:27:17
https://youtu.be/WmRqYdhp3gA


Eigenlijk is je hele theorie over het zwakke optreden van Bo bij de start gebasseerd op 'die enorme crash in de Red Bull rookies'.

Wel fijn dat we die crash nu allemaal zien, maar ik vind dit nou niet bepaald een overtuigend bewijs van je theorie. We zien een redelijk normale race crash die bovendien in de 2e ronde plaats vind.

Mijn vraag is eigenlijk of dit nu jou eigen theorie is, of dat je wellicht ooit ergens in een interview van Bo of iemand anders dichtbij hem hebt gehoord dat hij nog steeds kampt met onzekerheden door deze specifieke crash.

Mocht het je eigen theorie zijn, dan vind ik het behoorlijk spijkers op laag water zoeken en dan druk ik me nog zachtjes uit.
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 20-06-19 om 23:11:44
(...)


Eigenlijk is je hele theorie over het zwakke optreden van Bo bij de start gebasseerd op 'die enorme crash in de Red Bull rookies'.

Wel fijn dat we die crash nu allemaal zien, maar ik vind dit nou niet bepaald een overtuigend bewijs van je theorie. We zien een redelijk normale race crash die bovendien in de 2e ronde plaats vind.

Mijn vraag is eigenlijk of dit nu jou eigen theorie is, of dat je wellicht ooit ergens in een interview van Bo of iemand anders dichtbij hem hebt gehoord dat hij nog steeds kampt met onzekerheden door deze specifieke crash.

Mocht het je eigen theorie zijn, dan vind ik het behoorlijk spijkers op laag water zoeken en dan druk ik me nog zachtjes uit.


Nee is puur mijn eigen idee, ik vind het zelf opvallend dat hij hierna eigenlijk nooit meer een goede agressieve wedstrijd heeft gereden door vol in een groep te gaan. Waarschijnlijk heb ik helemaal geen gelijk, en dat hoeft ook niet, maar ik zeg hier wat ik denk, zie,voel. Geeft toch prima discussies zo.
Midstar racing
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
midstar schreef 21-06-19 om 10:33:39
(...)


Nee is puur mijn eigen idee, ik vind het zelf opvallend dat hij hierna eigenlijk nooit meer een goede agressieve wedstrijd heeft gereden door vol in een groep te gaan. Waarschijnlijk heb ik helemaal geen gelijk, en dat hoeft ook niet, maar ik zeg hier wat ik denk, zie,voel. Geeft toch prima discussies zo.


Dus de race op Silverstone waar hij p3 pakte was hij niet agressief?!
In Assen en Brno 2016 reed hij voor de winst/podium. Vergeten zeker...
Op de sachsenring 2016 reed hij van buiten de punten zelf naar p7 of 8.

Uiteraard ben je zo goed als je laatste race. Maar om te zeggen dat hij na die klapper in Aragon eigenlijk nooit meer een agressieve race heeft gereden vind ik nergens op slaan.
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Silverstone was hij echt goed, daar liet hij zien wat hij kon.
Sachsenring was een regenrace, waarbij hij voorin startte en voorin reed tot de grote groep kwam buurten, toen was het over en viel snel als ern baksteen terug.
Brno 2016 ben ik even kwijt, daar heb jij gelijk in.
Midstar racing
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
midstar schreef 21-06-19 om 11:52:34
Silverstone was hij echt goed, daar liet hij zien wat hij kon.
Sachsenring was een regenrace, waarbij hij voorin startte en voorin reed tot de grote groep kwam buurten, toen was het over en viel snel als ern baksteen terug.
Brno 2016 ben ik even kwijt, daar heb jij gelijk in.


Sachsenring was geen regenrace, want daar was ik zelf bij. Dat was het jaar ervoor waar jij het over hebt.
Maar ik haal de jaartallen ook door elkaar, want bedoelde inderdaad 2017 zit ik mij nu te bedenken.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 18-06-19 om 09:48:58
(...)




Als ik nu naar de laatste reactie van Johannes kijk dan denk ik enerszijds: het is toch logisch dat je naar een verklaring van je slechte rijden zoekt?! Maar zijn standpunt dat hij meer heeft met sporters die het in zichzelf zoeken vind ik ook wel weer verhelderend. Goed punt. Wel denk ik dat er in de motorsport sowieso een gebrek is aan dit type sporter


Als iemand alles uit zichzelf haalt en 18e wordt vind ik het mooi. Daar kan ik van genieten.

Ik kom door mijn werk veel mensen met een handicap tegen en die overwinnen voor hen hoge drempels ( autisme - angststoornissen ) en het uitvoeren van ogenschijnlijk eenvoudige taken maakt hen voor mij tot kampioenen.

Als dit is wat Bo kan dan is het mooi dat hij er bij en dit kan laten zien. Maar die praatjes en verklaringen achteraf irriteren mij en daar zeur ik achteraf over af en toe over. Mijn idee is ook dat verklaringen die altijd buiten iemand zelf liggen de sporter niet beter maken.

Herlings is bijvoorbeeld iemand die nooit zeurt en altijd alleen maar bezig is met beter worden. Dat ademt hij ook aan alle kanten uit.
De meeste mensen deugen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: