Grand Prix San Marino favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
13

Misano

15 september 2019
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Di Giannantonio
2Álex Márquez
3Augusto Fernandez
4Remy Gardner
5Tetsuta Nagashima
Volledige uitslag »

RACE

1Augusto Fernandez
2Fabio Di Giannantonio
3Álex Márquez
4Thomas Lüthi
5Sam Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Op 5 september 2010 komt de Japanner Shoya Tomizawa op 19-jarige leeftijd bij een raceongeval om het leven. Tomizawa werd gezien als een groot talent en won dat jaar de allereerste Moto2 wedstrijd in Qatar.
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
Lorenzo Baldassarri (Forward Racing Team) behaalde hier zijn eerste Grand Prix zege in 2016. Dit betekende de eerste zege in deze klasse door een Italiaanse rijder sinds 4 jaar toen Andrea Iannone in 2012 op Mugello wist te winnen.
Na een grondige verbouwing wordt er in 2007 voor het eerst 'met de klok mee' gereden als hier de San Marino/Rimini Grand Prix wordt gehouden. Winnaars: Casey Stoner (MotoGP), Jorge Lorenzo (250cc) en Matia Pasini (125cc)
Al in zijn tweede GP race staat de 23 jarige Wayne Rainey (Marlboro Yamaha Roberts) in 1984 met een derde plaats op het podium. Winnaar die dag was Fausto Ricci (Yamaha), Rainey reed ook de snelste ronde.
Door een tweede plaats bij de San Marinese GP van 2011 kwam Repsol Honda coureur Dani Pedrosa tot 95 Grand Prix podiums met Honda waarmee hij Mick Doohan evenaarde. Jim Redman's record (98) kwam voor de kleine Spanjaard in zicht!
Voorafgaand aan deze GP in 2008 wordt een verklaring voorgelezen met de mededeling dat 2-voudig wereldkampioen Manuel Poggiali op 25 jarige leeftijd besloten had om met onmiddellijke ingang te stoppen. Poggiali kampte o.a. met motivatieproblemen ..
Topic: Grand Prix San Marino (2786 keer gelezen)
Chrissifumi

Profiel Privébericht Website Facebook 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 19-05-2006
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 15-09-19 om 16:17:13
(...)


Dat is door de commentatoren van ES uitgelegd. Pas na 3 keer overschrijden track limits krijg je een waarschuwing en pas daarna, bij een 4e keer, volgt er een sanctie. Er is dus binnen die regelgeving gehandeld.


Dat zal de officiële lezing wel zijn/ worden maar naar mijn mening zijn die straffen nodig als je het groen net aan raakt en dat een paar keer doet. Dit was gewoon de bocht veel ruimer nemen, ver over het groen gaan en daar enorm voordeel uit halen. Als dat wordt toegestaan dan moet je dus zorgen dat je tot de laatste ronde geen waarschuwing krijgt en dan mag je opeens andere bochten gaan maken? Lijkt me niet dat we die kant op willen
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
vond het een mooie wedstrijd goed om te zien hoe fernadez en Digi elkaar feliciteerden na afloop en geen probleem hadden met die clash.

ik ben nog steeds van mening dat al die extra vlakken weer gewoon gras moeten worden. kun je geen voordeel halen uit te wijd gaan.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 15-09-19 om 21:14:35
......
ik ben nog steeds van mening dat al die extra vlakken weer gewoon gras moeten worden. kun je geen voordeel halen uit te wijd gaan.


Ja dat vind ik ook wel en in Assen heide.
De meeste mensen deugen.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-09-19 om 13:07:42
.......
Ik ben helemaal voor hard racen maar dit is meer botsautootje spelen.


Flex-boksen
De meeste mensen deugen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 15-09-19 om 12:12:31
Commentatoren op ES net:
...Daarom heeft spaan besloten dit weekend er helemaal maar niet bij te zijn maar is niet weg bij RW.


Dat lijkt me toch een heel ongemakkelijke situatie in een klein team als RW.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / San Marino- Misano 2019 »

Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 15-09-19 om 12:12:31
Commentatoren op ES net:

Bo wilde niet verder Spaan. Spaan gaat verder aan de andere kant van de box maar dat ging dit weekend nog niet. Daarom heeft spaan besloten dit weekend er helemaal maar niet bij te zijn maar is niet weg bij RW.


Ik mocht Spaan graag zien rijden en hij zal vast een goede monteur zijn, maar hij lijkt me nu echt zo iemand die het daar bij moet laten.

Hij lijkt me niet iemand die de teamspirit naar ongekende hoogten opstuwt.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / San Marino- Misano 2019 »

De meeste mensen deugen.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 15-09-19 om 16:40:58
(...)


Dat zal de officiële lezing wel zijn/ worden maar naar mijn mening zijn die straffen nodig als je het groen net aan raakt en dat een paar keer doet. Dit was gewoon de bocht veel ruimer nemen, ver over het groen gaan en daar enorm voordeel uit halen. Als dat wordt toegestaan dan moet je dus zorgen dat je tot de laatste ronde geen waarschuwing krijgt en dan mag je opeens andere bochten gaan maken? Lijkt me niet dat we die kant op willen


Ik meende dat een van de commentatoren daarover zei dat er dan een drie-secondenstraf gegeven kan worden.
De meeste mensen deugen.
RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-09-19 om 13:07:42
....dit is meer botsautootje spelen.

Dat gevoel had ik ook beetje toen ik daar naar keek, vind het nèt beetje te ver gaan eigenlijk. De heren zijn echter door race-directie gehoord en het blijft zonder gevolgen. We hebben op Misano in deze bocht natuurlijk wel vaker (ook in SBK) dit soort acties in de zelfde bocht gezien.

Vraag blijft over Fernandez voordeel haalde toen hij buiten de baan kwam in die snelle knik. ..

« Gewijzigd: 16-09-2019 om 11:35:19 door RG500IU »

Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Kijk, een block pass is toegestaan. En een beetje contact hoort ook bij racen. Maar dit is gewoon je tegenstander gebruiken om de bocht te halen. Gooi 'm er maar naast, en als je overeind blijft dan win je. Ik vind niet dat het zo hoort.

Maar goed, de wedstrijdleiding zegt dat het mag, dus dan weten we dat.
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 16-09-19 om 07:13:30
(...)


Dat lijkt me toch een heel ongemakkelijke situatie in een klein team als RW.


Is toch wel eens eerder gebeurd?

Meende dat vd Lagemaat ook zijn eigen techneut had en dan Hans zich alleen met Katja bemoeide.

En bij vd Berg was er ook zo'n constructie.

En kan dit verplaatst worden naar Moto2?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Grand Prix / Moto3 / San Marino- Misano 2019 »

Robbo
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 25-06-2002
     Reageer met citaat 
Het 'goede' aan deze discussie is dat het nu wel duidelijker is dat het presteren op de baan niet enkel en alleen aan de coureur ligt.

Je hebt gewoon ook goede, middelmatige en slechte teams. Ongeacht of ze nu 'topmateriaal' rijden.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Robbo schreef 17-09-19 om 11:20:24
Het 'goede' aan deze discussie is dat het nu wel duidelijker is dat het presteren op de baan niet enkel en alleen aan de coureur ligt.

Je hebt gewoon ook goede, middelmatige en slechte teams. Ongeacht of ze nu 'topmateriaal' rijden.


Ja en het alleen maar hard rijden op de baan maakt niet iemand een goed coureur. Hard rijden kunnen ze eigenlijk allemaal wel. De een wel wat beter dan de ander natuurlijk, maar toch. Om voorin te rijden zijn er andere dingen nodig. Wat voor persoonlijkheid ben je? Welke mensen weet je om je heen te verzamelen, vooral dat is belangrijk lijkt mij. Heb je door wat belangrijk is. Ben je snugger genoeg. Geloof je echt in jezelf, maar dan ook echt. Weet je hoe de hazen lopen. Waar laat je je door leiden. Kun je je afsluiten. Ben je mentaal hard genoeg. etc etc. En dan moet je ook nog hard kunnen rijden, maar dat kan zelfs de nummer laatst nog wel.
De meeste mensen deugen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Kees schreef 16-09-19 om 12:53:04
(...)


Is toch wel eens eerder gebeurd?



Er zijn meerdere rijders die "eigen" mensen meenemen.

Bij een klein team als RW, zullen de meeste mensen voor beide rijders werken. Als er dan frictie is tussen een rijder en een monteur, dan is dat niet optimaal. Ook niet als deze niet jou persoonlijke monteur is. De box/tent is maar klein.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 17-09-19 om 11:45:55
(...)


Er zijn meerdere rijders die "eigen" mensen meenemen.

Bij een klein team als RW, zullen de meeste mensen voor beide rijders werken. Als er dan frictie is tussen een rijder en een monteur, dan is dat niet optimaal. .......


Zeker niet als je geen spaan van je heel laten.
De meeste mensen deugen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Grappige woordspeling.

Ik heb overigens heel veel respect voor wat RW doet, ik ben in 2017 samen met Erik in Jerez geweest tijdens de laatste voorjaarstest, we hebben daar een rondleiding van Jarno gehad. Heel hard werken door een kleine groep mensen in de slangenkuil van het GP wereldje.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: