midstar schreef
21-11-20 om 12:02:02
(...)
Kan het evt ook iets met een groeicurve te maken hebben?
Misschien Amerikaanse belangen, voorkeuren etc..
Ik denk dat je ook voorbij gaat aan het het feit hoe Bo zijn eerste jaren in de moto2 zich heeft geprofileerd, het zag er allemaal te gemoedelijk uit, totaal geen gezonde agressie in het rijden. Je moet je wel laten gelden ook op minder materiaal, of in mindere omstandigheden jezelf eens laten zien.
Amerikaanse belangen? Ja dat geloof ik wel maar Joe heeft dit seizoen wel laten zien dat hij thuishoort in de GP’s. MotoGP nu lijkt me wel wat bizar.
Groeicurve? Leg de groeicurve van Joe eens naast die van Bo in de Moto2 dan. Die liggen vwb de eerste 3 seizoen exact gelijk (hoewel, eigenlijk laat Bo meer zien dan Joe) met dus 1 uitzondering: Joe mocht het een 4e seizoen proberen, op een Kalex nog wel.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat we Joe Roberts in het veld hebben, hij is geen veldvulling (meer) en laat zien dat als je de tijd krijgt, de resultaten ook kunnen komen. En ik heb er ook wel vrede mee dat Bo naar de Supersport gaat, ongetwijfeld heeft die steekjes laten vallen. Maar feit is dat Bo niet de kans krijgt die Joe dus wel gekregen heeft. Als ik de reactie van Bo vorige race zie (vingers in de oren, geen hand aan Janssen) dan denk ik dat Bo dat ook wel aan zichzelf te danken heeft. Maar ik vind het wel jammer. Ik geloof absoluut dat hij de Moto2 aan kan met de juiste begeleiding.