Optimate schreef
18-05-20 om 22:27:50
Tja, iedereen heeft een zwak voor Dovi, ik ook. Maar laten we ook eerlijk zijn. Het is elk jaar weer toch nét niet. Heeft afgelopen jaren in wedstrijden meerdere keren MM verslagen op geweldige wijze maar is dan in een volgende wedstrijd zomaar opeens weer 5e of 6e oid. Uiteindelijk kan Ducati ook z'n geld maar een keer uitgeven en ik denk dat daar het besef nu toch ook begint in te dalen dat ze met Dovi geen wereldkampioen gaan worden en als iemand dan wel de hoofdprijs blijft vragen... Tegelijkertijd is dan de ook de vraag wie dat dan wel moet gaan doen. Alle jonge veelbelovende coureurs zijn al voorzien de komende jaren bij Suzuki of Yamaha. Alleen Miller nog niet en die roept al heel erg lang luidkeels dat hij naar het fabrieksteam moet. Maar ik zie in hem echt niet de MM/Quartararo/Vinales killer. Pol misschien? Ducati heeft niet veel opties dus misschien komt het toch nog goed voor Dovi.
Edit: Ze hebben natuurlijk Zarco ook nog paraat. Die hebben ze ook niet voor niks ondergebracht bij Avintia (voor dit jaar).
Ducati zal ook ingezet hebben op Bagnaia, ik had daar hoge verwachtingen van maar die zijn vorig jaar niet helemaal uitgekomen. Dat kan natuurlijk nog komen.
Verder hoop ik dat Oliveira en Binder zich ontpoppen tot "de MM/Quartararo/Vinales killers". Van Pol Espargaro heb ik die verwachting niet.