beginnen we weer met de A
Alter Bridge voorheen beter bekend als Creed. De band en de toenmalige zanger Scott Stapp zijn echter uitelkaar gegaan, Scott is toen vervangen door Myles Kennedy, waarna de band is verder gegaan onder de naam Alter Bridge. Dit volgens mij ook omdat Scott Stapp de rechten voor de band naam Creed heeft.
Zanger Myles Kennedy zou je kunnen kennen want hij is ondertussen flink aan de weg aan het timmeren. Hij is namelijk nu ook de vaste vocalist van het solo project van Slash.
Grappig detail: Hij is ook te zien in de film Rockstar wanneer de leadzanger van de band (gespeeld door Mark Wahlberg) waar het in de film om draait, hem als fan uit het publiek trekt. Hij mag dan de zang van de band overnemen, waarna Mark zelf van het podium loopt omdat hij er klaar mee is.
Leuke andere detail is dat de zang die je vanaf dat moment hoort daadwerkelijk de stem van Myles is terwijl al het andere is gedubt.
Het nummer wat ik heb gekozen is het gelijknamige album Blackbird. Het nummer is melodramatisch en bombastisch. Ik vind het een klassieker die past bij de grote langere rock anthems en binnen de Alter Bridge fans is dit ook een klassieker die live altijd zeer word gewaardeerd.
Benieuwd of jullie hem ook van het kaliber van bijvoorbeeld November rain of Freebird van Lynyrd Skynyrd vinden.
Laat maar weten. ik ben er als voormalig radiomaker en Alter Bridge fan wel benieuwd naar.
https://www.youtube.com/watch?v=yz_j7nVCJJ0