TT 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 17

Racetopic
9

Assen

27 juni 2021
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Maverick Viñales
2Fabio Quartararo
3Francesco Bagnaia
4Takaaki Nakagami
5Johann Zarco
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Quartararo
2Maverick Viñales
3Joan Mir
4Johann Zarco
5Miguel Oliveira
Volledige uitslag »

TRIVIA

Barry Sheene (Suzuki) won de TT van 1975 voor Giacomo Agostini toen ze in exact dezelfde tijd over de finish kwamen. De toenmalige tijdwaarnemingsapparatuur kon het verschil niet meten. De Brit kreeg de zege toegewezen op basis van de finishfoto.
Randy Mamola maakte in 1979 ook zijn 500cc debuut op een Zago Suzuki die hij aangeboden kreeg omdat de vaste rijder van deze machine, Mike Baldwin, geblesseerd was. Na een 17e trainingstijd werd hij 13e in de race.
Boet van Dulmen, op een OW53 Yamaha, haalt met regenbanden op een opdrogende baan zijn beste TT resultaat (P2) ooit in 1981. Met Willem Zoet (Stimorol Suzuki; 4e) en Jack Middelburg (Sarome Suzuki; 5e) is er groot Nederlands succes.
Chris Vermeulen (Rizla Suzuki GSV-R) behaalde tijdens de natte kwalificatiesessie van 2007 hier de voorlopig laatste MotoGP Poleposition voor Suzuki. (de volgende Pole voor Suzuki was met Aleix Espargaró in Catalunya 2015).
Wanneer het in 1981 kort voor de start begint te regenen, heeft Kenny Roberts al zijn kansen verspeeld als er verkeerde remblokken gemonteerd blijken te zijn. Kork Ballington haalt met P3 de eerste podiumplek binnen voor de Kawasaki 4-cylinder.
De jongste TT winnaar ooit was de toen nog 15 jarige Marco Melandri die de 125cc won in 1998. De oudste was Fergus Anderson die op 45 jarige leeftijd in 1954 de 350cc won.
#11 Ben Spies werd in 2011, na Pat Hennen, Kenny Roberts, Freddie Spencer, Randy Mamola, Eddie Lawson, Wayne Rainey, Kevin Schwantz, John Kocinski, Kenny Roberts Jr en Nicky Hayden, de 11e Amerikaanse coureur die een 500cc of MotoGP race won.
In de '85 TT een primeur als er voor TV voor het eerst een on-board camera wordt gebruikt op de Honda van Randy Mamola. Echter weinig interessante beelden omdat Mamola voor het veld uitrijdt & de concurrentie achter hem onderuit gaat op de natte baan
Jack Middelburg debuteert tijdens de Dutch TT van 1977 als GP coureur in de 350cc (Yamaha) en de 500cc (Suzuki). In beide races eindigt hij als 11e, wat toen nog net buiten de punten was.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Bij de TT van 2009 behaalde Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi zijn 100e Grand Prix zege in zijn 217e GP start. Bij de Rossi-tribune in de Ruskenhoek werd in de uitloopronde een groot spandoek uitgerold met een fotocollage van al zijn zeges.
Barry Sheene (Suzuki) was in 1975 op Assen in de 500cc klasse de eerste rijder die een Grand Prix wist te winnen met een slick (Michelin) achterband op zijn machine.
Topic: TT 2021 (36972 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 21-05-21 om 21:33:31
(...)
Je mailadres moet in het systeem bij het TT circuit staan, dan heb je een mail gehad, anders inderdaad afwachten....

Van mede forummer Henk Jan begreep ik trouwens dat, als je voorheen (zoals hij) altijd kaarten per post bestelde,
je een brief hebt gekregen waarin je de mogelijkheid geboden wordt kaarten te bestellen!
fuzzybear schreef 21-05-21 om 22:44:38
.... je doet inderdaad wel een hele grote groep tekort. ....waar blijf ik dan als trouwe bezoeker die gewoon een kaart aan de kassa haalt?

Omdat jij, ik (35+ x TT) en Johannes (50+ x) niet kunnen bewijzen dat we al zo lang naar de TT gaan, punt!
Of zoals Optimate al zegt, wat had je anders verwacht?
Optimate schreef 22-05-21 om 00:52:34
Wat was volgens jou dan een goeie en werkbare procedure geweest?

'moreel' gezien hadden jij, Johannes et moi (en wie ik maar vergeten ben) ook tot de 'uitverkoren' moeten behoren,
zo werkt het helaas niet altijd. Spijtig, ik heb er begrip voor en kan er mee leven..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 22-05-21 om 02:04:01
(...)


'moreel' gezien hadden jij, Johannes et moi (en wie ik maar vergeten ben) ook tot de 'uitverkoren' moeten behoren,
zo werkt het helaas niet altijd. Spijtig, ik heb er begrip voor en kan er mee leven..



Ik kan er ook heel goed mee leven en ik ga er ook op geen enkele manier een punt van maken. Als ik in het TT bestuur zat had ik het ook zo gedaan denk ik.

Alleen was het beter geweest om gewoon te zeggen dat klanten die in het bestand staan voorrang krijgen i.p.v. trouwe bezoekers. Hoorde nu al mensen die tijdens de race in de GT zitten en die zijn amper 3x eerder geweest, maar ik gun ze het van harte.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-05-21 om 00:52:34


Wat was volgens jou dan een goeie en werkbare procedure geweest?


Dit +wat RG & Johannes zeggen.
Je kúnt er een probleem van maken. Het hoeft niet.
Er zijn heel veel zaken zuur gedurende de pandemie. Het is niet anders.
TV aan, genieten en naderhand nog een keer door de enthousiaste verhalen van oa onze wegraceforumreporter Optimate.
Volgend jaar is alles weer nagenoeg normaal.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 22-05-21 om 00:52:34
(...)



Die kaarten zijn gewoon al betaald hoor. Die zijn gewoon besteld, had iedereen kunnen doen. . Het lijkt me niet meer dan normaal dat al die duizenden mensen die eind 2019 veel geld hebben uitgegeven en kaarten hebben besteld via een procedure die gewoon openbaar is, waar voor hun geld krijgen. Niet net doen alsof je groot onrecht wordt aangedaan want dat is niet zo. Er wordt jou niets afgenomen.



Ja die mensen die in 2019 een kaartje hebben gekocht hebben in toegang tot de wedstrijd van 2021. De kaart bleef gewoon geldig. Uiteraard kunnen die mensen niet allemaal bediend worden nu.

De mensen die met hun kaartje gekocht in 2019 nu wel een kaart bemachtigen voor 2021 die hoeven volgens mij geen voorrang meer in 2022. Zo bedoel ik het. Het kan zijn dat ik de tekst verkeerd begrepen heb maar volgens mij hebben de kaarthouders van 2019 die dus nu eventueel ook een kaart voor 2021 weten te bemachtigen ook al toegang voor 2022?

Zo heb ik het begrepen maar ik kan me vergissen.

Mocht ik het wel goed hebben begrijp ik de keuze niet dat de mensen die dit jaar wel gaan niet gewoon voor 2022 weer in de rij mogen staan.

Ik bedenk me net wat. ( ik zal het nog eens nalezen) of hebben de mensen die in 2019 een kaart voor 2020 gekocht hebben nu voorrang bij het kopen voor een kaart van 2020 en word de kaart van 2019 doorgeschoven naar 2022?

Dan vind ik het nog steeds een rare redenatie want dan hebben ze 2 keer voorrang.

Ik zal het wel verkeerd lezen maar als het zo is al bovenstaand dan vind ik dat dus flauwekul.

De redenatie dat je mensen die al een kaart hadden voorrang bied snap ik prima. Maar zoals ik het nu lees krijgen ze nu 2 keer voorrang en dat vind ik raar.

En ja er is geen goede manier te bedenken om dit op te lossen daar ben ik me bewust van. Je moet pak em beet 90.000 man teleurstellen. Voor de zondag sowieso dus nee er is geen perfecte oplossing.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Kolere zeg, heb jij teveel vrije tijd ofzo.
Hele verhalen om 1 punt duidelijk te maken of om je gelijk te halen.

Mocht het nog niet duidelijk zijn.......je punt is duidelijk, wat nog niet wil zeggen dat je gelijk hebt.
Of zoals in de tekenfilm Frozen "Let it go"

« Gewijzigd: 22-05-2021 om 10:47:29 door solex »

     Reageer met citaat 
Begint een beetje te lijken op de vaccinatie-soap. Tientallen groepen die zich achtergesteld voelen, evenveel alternatieven hoe het wél verdeeld had moeten worden en scheve gezichten onderling. Wees blij dat het geen polderdiscussie geworden is met allerlei belangengroepen waardoor er dit jaar niemand op de tribune had mogen zitten omdat ze er onderling niet uitkomen.

Wees blij dat we na 1,5 jaar weer naar buiten mogen, gun een ander het geluk dat zij wél mogen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
solex schreef 22-05-21 om 10:44:08
Kolere zeg, heb jij teveel vrije tijd ofzo.
Hele verhalen om 1 punt duidelijk te maken of om je gelijk te halen.

Mocht het nog niet duidelijk zijn.......je punt is duidelijk, wat nog niet wil zeggen dat je gelijk hebt.
Of zoals in de tekenfilm Frozen "Let it go"


Sorry dat ik wat lang van stof ben.. Ik probeer mijn standpunt gewoon helder uit te leggen. Wist niet dat dit verboden was?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-05-21 om 11:17:24
(...)


Sorry dat ik wat lang van stof ben.. Ik probeer mijn standpunt gewoon helder uit te leggen. Wist niet dat dit verboden was?


Het is niet verboden, maar het werkt niet. Probeer het KISS principe wat vaker toe te passen (Keep It Simple, Stupid).

Hoe meer tekst je nodig hebt om iets uit te leggen, hoe onduidelijker het allemaal wordt.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-05-21 om 14:39:49
(...)




Hoe meer tekst je nodig hebt om iets uit te leggen, hoe onduidelijker het allemaal wordt.


Precies.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 22-05-21 om 14:39:49
(...)


Het is niet verboden, maar het werkt niet. Probeer het KISS principe wat vaker toe te passen (Keep It Simple, Stupid).

Hoe meer tekst je nodig hebt om iets uit te leggen, hoe onduidelijker het allemaal wordt.


Dank je wel ik zal er wat mee proberen te doen.

ik wil namelijk echt niet zeikerig of betweterig overkomen. Soms is het lastig om de gedachtengang die ik heb duidelijk te omschrijven.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik wil toch nog 1 keer even terugkomen op de kaartverkoop.

Niet om te zeiken, niet om betweterig te willen zijn of te willen drammen.

Maar ik vraag me nu even af of ik het dan anders ervaar als anderen:

Hieronder een de quote van het stuk van racesport waar ik op doelde:

Citaat:
Op vrijdag 21 mei gaat – in eerste instantie de komende 2 weken exclusief voor de fans die al in het bezit zijn van een toegangskaart voor de 2020 editie- om 12:00 uur de verkoop open. Dit onder de bovengenoemde restricties. De reeds aangeschafte tickets van 2020 blijven gewoon geldig voor 2022. Hiermee is men voor 2022 verzekerd van mooie tribuneplaatsen die in een regulier jaar altijd uitverkocht zijn.


Het is dus zo, dat je als je al een kaart had gekocht deze voor 2022 blijft staan. En dat je omdat je dus deze al op tijd gekocht had je nu ook voorrang krijgt voor 2021?

Ik zit dan gewoon met de vraag:

Waarom kunnen de kaarten die voor 2021 zijn gekocht niet gewoon ook voor 2021 gebruikt worden. Dat is dus wat ik hier wilde vragen.

« Gewijzigd: 22-05-2021 om 17:44:33 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-05-21 om 15:29:08


Ik zit dan gewoon met de vraag:

Waarom kunnen de kaarten die voor 2020 zijn gekocht niet gewoon ook voor 2020 gebruikt worden. Dat is dus wat ik hier wilde vragen.


Omdat het 2021 is
Waarschijnlijk bedoel je waarom de kaarten van 2020 niet in 2021 gebruikt kunnen worden.
Dan zullen er ongetwijfeld veeeel meer zijn dan de 11.500.

En de kaarten van vrijdag en zaterdag zijn uiteraard veel lager dan zondag.
Dat is dus geen optie.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 22-05-21 om 15:48:27
(...)


Omdat het 2021 is
Waarschijnlijk bedoel je waarom de kaarten van 2020 niet in 2021


ja dat ja. Aangepast.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 22-05-21 om 15:48:27
(...)


Omdat het 2021 is
Waarschijnlijk bedoel je waarom de kaarten van 2020 niet in 2021 gebruikt kunnen worden.
Dan zullen er ongetwijfeld veeeel meer zijn dan de 11.500.


Ja ok ik had dan bedacht dan mensen met al een kaart uit 2020 die dan gewoon kunnen "activeren" door via het zelfde principe als nu te gebruiken via de webshop. En dat die mensen dan in 2022 wel een nieuwe kaart moeten halen. De rest van de gekochte kaarten blijft inactief tot 2022.

Maar ik realiseer me nu dat dat waarschijnlijk adminstratief niet haalbaar is.

moet je een webshop waarschijnlijk ombouwen eenmalig en dergelijke.

ik had er persoonlijk als organisatie voor gekozen om alle 2020 kaarten door te schuiven en de verkoop voor dit jaar eenmalig helemaal opnieuw open te zetten. Maar dat ben ik.

ik denk dat die 11.500 duizend kaarten zo weg zijn. ik vermoed dat er in de voorverkoop namelijk ruim meer dan dat aantal verkocht is.


Maar er is nu genoeg over gezegd nu denk ik.

De mensen die wel een kaart weten te bemachtingen veel plezier.

Zijn er overigens nog zwakke plekken in de omheining waar je tegenwoordig nog overheen of doorheen zou komen?

(ik vraag dit voor een vriend.)

« Gewijzigd: 22-05-2021 om 17:32:44 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-05-21 om 17:18:58
(...)
ja dat ja. Aangepast.

Weet je dat wel zeker?
fuzzybear schreef 22-05-21 om 15:29:08
..
Waarom kunnen de kaarten die voor 2021 zijn gekocht niet gewoon ook voor 2020 gebruikt worden. Dat is dus wat ik hier wilde vragen.

Dit staat er nu, je bedoelt vast 2022 ipv waar 2020 staat
(terug) LEZEN is ook een kunst!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 17


Snelle navigatie: