Ronde 2 Jerez 2020 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
2

Jerez

2 augustus 2020
Spanje Circuit Angel Nieto, Jerez de la Frontera

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Scott Redding
2Jonathan Rea
3Tom Sykes
4Michael van der Mark
5Toprak Razgatlioğlu
Volledige uitslag »

RACE 1

1Scott Redding
2Jonathan Rea
3Toprak Razgatlioğlu
4Chaz Davies
5Loris Baz
Volledige uitslag »

RACE 2

1Scott Redding
2Chaz Davies
3Toprak Razgatlioğlu
4Michael Rinaldi
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jonathan Rea (Kawasaki) had aan een vierde plaats in race 1 van 2015 genoeg om zijn eerste wereldtitel veilig te stellen.
Met een derde plaats in race 1 van 2015 werd Michael van der Mark (Pata Honda) de eerste Nederlands rijder die buiten eigen land een WSBK podium wist te behalen.
Na een tweede plaats in de Sprintrace haalde Dominique Aegerter (GRT Yamaha) in race 2 van 2023 met een derde plaats het podium om de eerste Zwitserse coureur te worden die dit presteerde.
Jeffry de Vries (Yamaha) is op 18 maart 1990 de eerste Nederlander die punten scoort in het WK Superbike met een 14e plaats in race 2.
Topic: Ronde 2 Jerez 2020 (8813 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Vreemd om Rea slechts 6e te zien worden. Verliest in deze race ook can teammaat Lowes.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Zeker knap gereden van alle Ducati's. Goed om Davies ook weer voorin te zien, aanpassen aan de V4 Panigale heft erg veel tijd gekost. Petje af voor Redding, gelijk BSB kampioen vorig jaar en nu weer hierin vooraan.

VDM? Prima start, maar na 2 ronden leken de banden al op, heel veel glijden en een paar keer weer aan kunnen haken. Toch moest ie in de laatste rondes lossen, toch erg goed gereden.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
MvdM is geen alien gebleken. Deal er maar mee...
Zowel Ratza als Lowes waren telkens sneller als het er echt om ging.
Hopelijk krijgt hij bij BMW zijn Quan weer terug van de WSSP tijd.....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 02-08-20 om 14:47:29
Vreemd om Rea slechts 6e te zien worden. Verliest in deze race ook can teammaat Lowes.


Ongelukkige rubberkeus volgens mij...

« Gewijzigd: 03-08-2020 om 13:57:42 door bredebeier »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 03-08-20 om 09:40:08
MvdM is geen alien gebleken. Deal er maar mee...
Zowel Ratza als Lowes waren telkens sneller als het er echt om ging.
Hopelijk krijgt hij bij BMW zijn Quan weer terug van de WSSP tijd.....


Nee, helaas. Dat is inmiddels ook mijn conclusie. Hoe spijtig ook. Michael is een heel goede coureur, maar heeft maar een klein venster waarin het voor hem werkt. Als hij die sweetspot in de afstelling heeft gevonden, dan is hij ook waanzinnig snel en een genot om naar te kijken. Maar ja.....alles moet dus kloppen wil hij serieus meedoen.

We zijn nog maar 2 weekenden onderweg natuurlijk, maar Toprak staat (als Yamaha nieuwling) al 4x op het podium en heeft al een race gewonnen. Zonder die beide DNF's hadden het er 5/6 kunnen zijn.

Michael heeft 1 podium. Kreeg deze cadeau door het uitvallen van Toprak. Hij zat er in Philip Island wel dicht bij elke keer, maar waar het hem telkens net niet lukte, daar lukte het Toprak telkens net wel.

Ook dat is iets wat zon Toprak dan afdwingt. Net dat kleine verschil. Dat beetje extra.
     Reageer met citaat 
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 03-08-20 om 10:48:06
..Michael is een heel goede coureur, maar heeft maar een klein venster waarin het voor hem werkt. ...

Volgens mij ben ik dat volledig met je eens. Spijtig om te zeggen, maar Yamaha heeft de goede keuze gemaakt. Want Toprak komen ze helaas verder mee dan onze landgenoot.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 02-08-20 om 14:39:47
Pfffff wat een teleurstellend en frustrerend optreden van Michael..... Kon geen deuk in een pakkie boter slaan. Komt in geen velden of wegen in de buurt van de Michael zoals we hem kennen.

7e plaats uiteindelijk.....Ben wederom benieuwd naar zijn verhaal. Het steekt best wel om Razgatlioglu er elke keer weer voor te zien finishen en ook nu weer het podium haalt.

Mooi voor Yamaha en Toprak, maar ik kan er dan niet van genieten


hier voelde ik dat exact zo. bijzonder jammer dat het niet lukte. VDM probeerde het wel direct in de eerste bocht. Maar werd daar aan de kant gezet door volgens mij Redding. en daarna verloor hij een flink aantal plaatsen.

Sterk weekend voor Ducati inderdaad. en Yamaha mag zijn huiswerk gaan doen. (of neuzen bij Ten Kate die bleef namelijk wel heel..)

En Michael zijn toekomstige werkgever..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 04-08-20 om 08:17:54



En Michael zijn toekomstige werkgever..


Poe hee.....dat was niet best nee

Maar laten we maar even afwachten hoe het de komende races gaat. In Philip Island deed Sykes het een stuk beter bijv.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Valt mij ook op dat Michael normaal nog wel wat schrijft en reageerd over zijn races, maar daar na race 2 waarschijnlijk totaal geen zin in heeft.
De teleurstelling zal bij hem nog groter zijn dan bij ons.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
midstar schreef 04-08-20 om 18:33:00

De teleurstelling zal bij hem nog groter zijn dan bij ons.


Dat moet ook en daar twijfel ik ook totaal niet aan. De wil, inzet en vechtlust is er altijd wel bij Michael.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: