Grosser Preis von Steiermark, Red Bull Ring - race 2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
6

Red Bull Ring

23 augustus 2020
Oostenrijk Red Bull Ring, Spielberg

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Pol Espargaró
2Takaaki Nakagami
3Joan Mir
4Jack Miller
5Maverick Viñales
Volledige uitslag »

RACE

1Miguel Oliveira
2Jack Miller
3Pol Espargaró
4Joan Mir
5Andrea Dovizioso
Volledige uitslag »

TRIVIA

Valentino Rossi (Aprilia) behaalde op de A1 Ring in 1996 met een derde plaats zijn eerste GP podium. Een jaar later stond hij hier opnieuw op het podium, toen met een tweede plaats, 0,004 achter winnaar Noboru Ueda.
Johann Zarco behaalde hier in 2016 met een zege in de Moto 2 klasse zijn 38e GP podium behalen waarmee hij Christian Sarron (37) passeerde als meest succesvolle Grand Prix coureur uit Frankrijk
Met winnaar Miguel Oliveira (KTM), Jack Miller (Ducati) en Pol Espargaró (KTM) zagen we hier in 2020 (race 2) het eerste podium zonder Japanse motorfabrikant sinds Zweden 1973.
Andrea Dovizioso bezorgde hier in 2020 tijdens de Grand Prix van Oostenrijk Ducati de 50e overwinning in de zwaarste klasse.
Andrea Iannnone (Ducati) behaalde hier in 2016 zijn eerste Poleposition op Michelin banden. Een dag later behaalde hij hier zijn eerste MotoGP zege door teamgenoot Andrea Dovizioso achter zich te houden.
In 2016 won Andrea Iannone voor Andrea Dovizioso, beiden met Ducati. De eerste keer dat twee Italiaanse rijders de eerste twee plaatsen in de koningsklasse behaalden sinds Imatra/Finland 1972 met Agostini en Pagani (MV Agusta) op een Italianse motor.
Anthony Gobert (Lucky Strike Suzuki) haalde hier in zijn korte carrière met een zevende plaats in 1997 zijn beste Grand Prix resultaat, later dat jaar zou hij ontslagen worden na een positieve drugstest.
Pol Espargaró behaalde hier voor de 2e Grand Prix op deze baan in 2020 Poleposition. Zowel voor hem als voor KTM de eerste keer dat dit behaald werd. Hij vormt samen met broer Aleix het enige broederpaar met een pole in de zwaarste klasse op hun naam
Andrea Dovizioso (Ducati) reed hier in 2016 zijn 250e Grand Prix en vierde dit met een tweede plaats. Dovi was met 30 jaar en 144 dagen oud de jongste rijder die deze mijlpaal noteerde en het oude record van Dani Pedrosa (30/236) overnam.
Topic: Grosser Preis von Steiermark, Red Bull Ring - race 2 (9182 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Knap hoor dat je in een split second er zo af springt
Midstar racing
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Geef die jongen een stevige borrel vanavond...
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Woehaaaa! Oliveiraaaaa!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 23-08-20 om 14:57:52
Woehaaaa! Oliveiraaaaa!


Haha, mooi man!!, hoopte er al op.
Je zag hem gewoon kijken en afwachten op een fout van de 2 voorsten.
Midstar racing
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Gemengde gevoelens.
Mir was onderweg naar zijn eerste overwinning....

Wel waanzinnig gaaf voor Oliveira!
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Miller, Espargaro en Oliveira, het is ze allemaal gegund. Een Portugees die op het 2e team van KTM een wedstrijd wint, is wel heel bijzonder.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 23-08-20 om 15:05:01
Gemengde gevoelens.
Mir was onderweg naar zijn eerste overwinning....

Wel waanzinnig gaaf voor Oliveira!


Ja dat heb ik ook wel een beetje hoewel race 2 echt wel heel leuk was en hoe bekeken van Oliveira.

Hoewel ik het Pol ook wel had gegund hoor. KTM wint ook in de motogp op het thuiscircuit. Mooi weekend voor het merk.

Hele volwassen race van Miller ook hoor. Hoewel die in de strijd met Pol natuurlijk nu wel wat liet liggen in de laatste ronden vind ik hem best goed en constant.

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 23-08-20 om 14:57:52
Woehaaaa! Oliveiraaaaa!

Ja geweldig
Elvera schreef 23-08-20 om 15:05:01
Gemengde gevoelens.
Mir was onderweg naar zijn eerste overwinning......

Ik ook, de zege kwam hem het meest toe zoals Pol ook mooi toegaf.

Net als vorige week na de herstart heel ander beeld. Maar goed, dat hoort ook bij het racen, rode vlag was volkomen terecht natuurlijk.
     Reageer met citaat 
ik vind het beschamend hoe Yamaha presteerd.4 jaar geleden wonnen ze nog wedstrijden met lorenzo.nu vallen ze van de ene pech in het andere en zijn ze na Aprillia(met alle respect)de zwakste fabrikant.
mischien toch een V4 proberen
     Reageer met citaat 
Het Petronas team oogt proffesioneler dan het officiële fabrieksteam. Dit weekend was echter ook voor deze mannen lastig te noemen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Moet Pol straf hiervoor net als Martín in M2?

(PS aan t watermerk wel te zien waar de foto vandaan komt)
Mir was nogal verontwaardigd lees ik..
     Reageer met citaat 
Ik vind van niet. Hij wordt buiten de baan gedrukt waardoor hij op het groene komt, maar snap de verontwaardiging van Mir wel.
     Reageer met citaat 
Ik had de indruk dat deze herstart met dezelfde banden werd gestart als waarin deel 1 werd geracet. Dit in tegenstelling tot vorige week. Weet iemand hoe dit zit?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Bij Mir verscheen kort na begin in beeld dat hij een gebruikte voorband (toen al 18 ronden) en een nieuwe achterband had. Voor de rest had ik ook de indruk dat iedereen met hetzelfde van start ging als in het eerste gedeelte @Chrissifumi
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 23-08-20 om 20:42:34
Bij Mir verscheen kort na begin in beeld dat hij een gebruikte voorband (toen al 18 ronden) en een nieuwe achterband had. Voor de rest had ik ook de indruk dat iedereen met hetzelfde van start ging als in het eerste gedeelte @Chrissifumi


Ok, ik zag ook alleen dat shot van die gebruikte band bij Mir idd. Maar uit je antwoord maak ik op dat je dus wel met nieuwe banden mocht starten maar dat niemand dat deed, met uitzondering van Mir met zijn achterband? Vreemd verhaal

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: