Ronde 4, Aragón favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
4

Aragón

30 augustus 2020
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Loris Baz
3Scott Redding
4Alex Lowes
5Michael Rinaldi
Volledige uitslag »

RACE 1

1Scott Redding
2Chaz Davies
3Jonathan Rea
4Michael Rinaldi
5Michael van der Mark
Volledige uitslag »

RACE 2

1Jonathan Rea
2Chaz Davies
3Álvaro Bautista
4Scott Redding
5Michael Rinaldi
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door een valpartij in race 2 kwam in 2015 een recordserie van 43 achtereenvolgende finishes in de punten door Sylvain Guintoki (Pata Honda) ten einde.
Tom Sykes won hier in 2014 race 1 voor teamgenoot Loris Baz. Het was meer dan 20 jaar geleden sinds de vorige Kawasaki 1-2 zege (Donington 1993/race 2) toen Scott Russell Aaron Slight versloeg.
Met een zege in race 1 van 2017 tekende Jonathan Rea (Kawasaki) voor de 200e Britse overwinning in dit kampioenschap. Groot Brittanië is met afstand het succesvolst, de USA had er toen ruim 80 minder.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Na Jerez, Jarama, Albacete en Valencia werd het circuit van Aragón in 2011 het vijfde circuit in de WSB historie waar een of meer Spaanse rondes werden verreden.
Jonathan Rea (Kawasaki) begon 2021 in stijl met winst in de openingsrace van het nieuwe seizoen, waarmee hij de eerste rijder werd met 100 WSBK zeges op zijn naam.
Marco Melandri (Yamaha) won race 1 (race 2 was de volgorde andersom) in 2011 voor Max Biaggi (Aprilia). Dit was de eerste Italiaanse 1-2 zege sinds Fabrizio Pirovano (Yamaha) won voor Piergiorgio Bontempi (Kawasaki) in race 1 van Estoril in 1993.
Chaz Davies (Aruba.it Racing) boekte in race 2 van 2015 de eerste zege voor Ducati sinds 2012, het was tevens de eerste overwinning voor de 1199 Panigale R.
Topic: Ronde 4, Aragón (10257 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
samenvatting dag 1 waarin Sykes in beide trainingen in elk geval de baas is over toekomstige teamgenoot VDM.
Davies in de ochtend, waar de meeste snelle tijden werden gereden, het snelst. Rea in de middag voor Lowes die nog een kleine crash had.
Honda heeft hier aardig wat testdagen achter de rug en staat niet te ver weg. Echter toch de nodige problemen voor Bautista die in FP nauwelijks heeft gereden.
Baz snelste Yamaha op P6, Michael 9e, Toprak 10e
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
genoeg werk voor de Yamaha mannen dus.

goede sessie voor Sykes en Rea weer standaard snel.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
De Ducati's waren weer erg sterk hier. Het lange rechte stuk is zeker in hun voordeel. VDM heeft het netjes gedaan direct in het begin agressief van start maar moest de duc's helaas wel laten lopen.

Tot nu toe een drama weekend voor BMW.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Michael was Best of the rest, dat bedoel ik positief.
Tegen de ducaties was niks in te brengen, sinterklaas had zelfs nog 4de geworden voor Michael
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Mooie solide 3de plek voor Michael in de sprintrace.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Netjes van Michael, mooi op de eerste startrij voor race 2 straks
Bautista P4, die Honda is echt snel hoor!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik verwonder mij dat Sykes mag starten na zijn kamikaze actie in de spr race.
Apart.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 30-08-20 om 13:55:06
Ik verwonder mij dat Sykes mag starten na zijn kamikaze actie in de spr race.
Apart.


Wat had Sykes moeten doen dan? Hij kon geen kant op, ja, enkel rechtdoor de vangrails in. Meer dan terecht dat hij geen penalty krijgt.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 30-08-20 om 14:18:38
(...)


Wat had Sykes moeten doen dan? Hij kon geen kant op, ja, enkel rechtdoor de vangrails in. Meer dan terecht dat hij geen penalty krijgt.

Volgens mij had hij op het asfalt wat kunnen remmen en in het grint kunnen stoppen. Dat dijn mij gedachtes
Midstar racing
     Reageer met citaat 
MvdM weer bezt of the resf....zal zich toch ook afvragen wat bmw hem gaat brengen.....
Maar yamaha loopt eveneens achter de feiten aan..
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 30-08-20 om 18:09:08
MvdM weer bezt of the resf....zal zich toch ook afvragen wat bmw hem gaat brengen.....


700.000 euro, zei Iwan van der Valk.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-08-20 om 22:02:54
(...)


700.000 euro, zei Iwan van der Valk.


Dat is een leuk bedrag
     Reageer met citaat 
Kijken hoe lang de financiele aspiraties het winnen van de sportieve....
Stijf achteraan rijden met een zak geld, hoe lang vind een topsorter dat leuk...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Honda op het podium! Ik neem aan dat iedereen die graag een zo sterk mogelijk kampioenschap Superbike wil dat toejuicht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-08-20 om 00:04:20
Honda op het podium! Ik neem aan dat iedereen die graag een zo sterk mogelijk kampioenschap Superbike wil dat toejuicht.

Van mij had het niet gehoeven.
Midstar racing

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: