Zo hee wat een optreden van Oliveira!!

Ik verwachtte hem wel strijdend voor het podium of misschien de overwinning, maar zo dominant de race winnen? Nee, zag ik niet aankomen.
Leuke race verder idd. Genoeg actie en strijd overal in het veld. Mooi dat Miller dit keer wel voorbij kwam aan Morbidelli. Hij had een wat ongelukkig jaar, maar met 2x een 2e plaats in de laatste races sluit hij het jaar (en z'n tijd bij Pramac) sterk af. Het leuke aan Miller vind ik dat hij elk jaar nog steeds lijkt te groeien. Elk jaar iets beter.
Morbidelli is voor mij toch wel de morele winnaar van het seizoen 2020

3x een race winnen, 5x op het podium en een 2e plaats in de eindstand! Een geweldige prestatie en dat op de "oude" 2019 Yamaha. Voorafgaand aan het jaar zag ik hem als de zwakste schakel bij Yamaha. Hoe dingen anders kunnen lopen
En wat een bijzonder goed seizoen ook voor Pol en KTM natuurlijk. 5x podium en een 5e plaats in de eindstand voor Pol. Een mooi afscheid bij KTM. De echte highlights kwamen van Oliveira en Binder met hun overwinningen. Dat zal toch enigszins wel knagen bij Espargaro.
Raar dat dit de laatste race was van Dovizioso en Crutchlow. Beiden racen ruim 10 jaar mee en dan is het klaar.....ik vind het een vreemde gedachte dat beiden er niet meer bij zullen zijn. Maar zo gaat het nou eenmaal he.