Silly Season 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Silly Season 2021 (2908 keer gelezen)
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Odendaal gaat van het team waar Bendsneyder nu gaat rijden naar Bardahl.

https://www.speedweek.com/...daal-zu-Bardahl.html
Het blijft moeilijk.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 12-11-20 om 07:47:46
(...)


Je focust nogal op de cilinderinhoud en noemt daarbij de Moto2 met 765cc. Echter 2 jaar terug reden ze daar nog met 4 cilinder 600cc blokken nagenoeg dezelfde rondetijden als nu met de 3 cilinder 765cc blokken, kortom qua vermogen zullen ze weinig voor elkaar onder doen. Dat zal in de Supersport 600 niet heel veel anders zijn toch?

Ik vind het mooi als Ducati en Triumph hier in zouden stappen en wellicht dat ze in het eerste seizoen wat moeten zoeken naar een eerlijk reglement maar als dat er eenmaal staat en er ontstaat een eerlijk kampioenschap met meerdere fabrikanten dan is dat alleen maar positief.


Ik weet niet wat de Triumph blokken leveren. ik had verwacht dat ze harder zouden lopen.

Het is niet alleen het vermogen dat de motoren leveren. Maar ook puur de grote cylinder inhoud ansich wat me daarin verbaasd. Aan de andere kant het is natuurlijk wel een afspiegeling van wat men op straat rijd. Ik zie verdacht weinig 250 cc motoren tijdens een zomerdag. Hoewel ik niet weet hoe dat in de rest van de wereld gesteld is.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Het verschil in cc's en dus ook in vermogen kun je reguleren met restrictors en andere regels. Is een beetje kunst- en vliegwerk maar Dorna moet wat om de klasse en beetje levendig en divers te houden. De ervaring van de afgelopen jaren leert dat fabrikanten (muv Yamaha en Kawasaki) niet bereid zijn motoren op de markt te brengen waarmee je uit de voeten kunt in deze klasse. Als Mozes niet naar de berg komt moet de berg maar naar Mozes.
Het blijft moeilijk.
Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 12-11-20 om 08:37:45
(...)
Aan de andere kant het is natuurlijk wel een afspiegeling van wat men op straat rijd. Ik zie verdacht weinig 250 cc motoren tijdens een zomerdag. Hoewel ik niet weet hoe dat in de rest van de wereld gesteld is.


Vergeet de markt in Azië niet, daar rijden misschien wel meer lichte (
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 12-11-20 om 11:15:16
(...)


Vergeet de markt in Azië niet, daar rijden misschien wel meer lichte (


klopt ook wel in dat opzicht snap je de besluitvorming voor telkens zwaardere motoren ook niet. althans ik niet. ;-)
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 12-11-20 om 09:41:54
Het verschil in cc's en dus ook in vermogen kun je reguleren met restrictors en andere regels. Is een beetje kunst- en vliegwerk maar Dorna moet wat om de klasse en beetje levendig en divers te houden. De ervaring van de afgelopen jaren leert dat fabrikanten (muv Yamaha en Kawasaki) niet bereid zijn motoren op de markt te brengen waarmee je uit de voeten kunt in deze klasse. Als Mozes niet naar de berg komt moet de berg maar naar Mozes.


ik snap je wel. Maar wat me dan bezighoud is de vraag of het idee zoals deze met een technische redelijk complex verhaal dan de beste of de enige oplossing is. Ze zullen er ongetwijfeld al een tijd over gedacht hebben.

Maar juist omdat je zegt: reguleren met allerlei maatregelen, ik kan me voortstellen dat het dan voor een fabrikant ook weer niet interessant word. heb je een fantastisch concept gemaakt als fabrikant waar soms wel jarenlange research voor gedaan is mag je alleen meedoen als je er allerlei concessies aan doet. Ik zou dan als fabrikant ook zo iets hebben van dikke prima met je klasse maar zoek een ander die het wil doen.

Andere kant is dat die proef er wel komt natuurlijk.. Dus schijnbaar is het toch ergens wel interessant voor de fabrikant.


Nogmaals ik ben natuurlijk maar een leek. Maar mijn onderbuik gevoel zegt dan dat het wel heel complex word om de klasse op deze manier interessant te houden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 12-11-20 om 11:15:16
Vergeet de markt in Azië niet, daar rijden misschien wel meer lichte

Dat weet ik wel zeker, vrijwel alleen maar machientjes rond 250cc.
Rijdt daar net zoveel van dat spul rond als brommers/scooters bij ons

Foto maakte ik in Maleisië tijdens mij 2012 trip toen ik oa de GP's van Sepang en Phillip Island in een week tijd bezocht.
Praatje maken, dan de vraag of ik zelf motor rijd (had toen een R6)?
Je kon de bewondering in de ogen van die kerels zien toen ik dat zei.
In hun ogen ben je haast een oermens met enorme krachten die zulke machines kan bedwingen.
De bewondering werd al wat minder toen ik zei dat de meerderheid in ons land met 1000cc machines reed
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 12-11-20 om 20:01:24
(...)

Dat weet ik wel zeker, vrijwel alleen maar machientjes rond 250cc.
Rijdt daar net zoveel van dat spul rond als brommers/scooters bij ons
(afbeelding)
Foto maakte ik in Maleisië tijdens mij 2012 trip toen ik oa de GP's van Sepang en Phillip Island in een week tijd bezocht.
Praatje maken, dan de vraag of ik zelf motor rijd (had toen een R6)?
Je kon de bewondering in de ogen van die kerels zien toen ik dat zei.
In hun ogen ben je haast een oermens met enorme krachten die zulke machines kan bedwingen.
De bewondering werd al wat minder toen ik zei dat de meerderheid in ons land met 1000cc machines reed


wat een verschil ook met hoe we hier onderhoud doen. Je hebt daar vast ook wel garages die netje werken met een heftafel en dergelijke maar dit is wel tekend voor hoe men daar leeft. Mooi dat verschil.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RacingRick

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 28-05-2004
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 12-11-20 om 08:37:45
(...)


Ik weet niet wat de Triumph blokken leveren. ik had verwacht dat ze harder zouden lopen.

Het is niet alleen het vermogen dat de motoren leveren. Maar ook puur de grote cylinder inhoud ansich wat me daarin verbaasd. Aan de andere kant het is natuurlijk wel een afspiegeling van wat men op straat rijd. Ik zie verdacht weinig 250 cc motoren tijdens een zomerdag. Hoewel ik niet weet hoe dat in de rest van de wereld gesteld is.


Triumph geeft zelf 138 pk op voor de Moto2 blokken. De Limited Edition straatversie levert 130 pk. De beoogde Ducati levert nog veel meer. Dat zal wel even puzzelen worden.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 13-11-20 om 20:29:44
(...)


Triumph geeft zelf 138 pk op voor de Moto2 blokken. De Limited Edition straatversie levert 130 pk. De beoogde Ducati levert nog veel meer. Dat zal wel even puzzelen worden.


nou dat dus...

De Ducati zou 150+ leveren af fabriek? Wat doet een racetrim R6 op dit moment?

Je moet dus dan een motorfiets met bijna 400cc meer in dezelfde klasse laten strijden op zo'n manier dat het ook nog competatief blijft.

Ik blijft het een zeer discutabele constructie vinden.

« Gewijzigd: 13-11-2020 om 23:55:58 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
bredebeier
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 29-11-2005
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 13-11-20 om 23:48:40
(...)


nou dat dus...

De Ducati zou 150+ leveren af fabriek? Wat doet een racetrim R6 op dit moment?

Je moet dus dan een motorfiets met bijna 400cc meer in dezelfde klasse laten strijden op zo'n manier dat het ook nog competatief blijft.

Ik blijft het een zeer discutabele constructie vinden.


Maar een Ducati ploft vaker onverwachts, is daardoor niet een level playing field?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Steven Odendaal gaat weg bij Ten Kate en gaat naar het winnende team van de afgelopen 2 seizoenen
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Motociclismo: Manuel Gonzalez blijft bij zelfde team, maar nu met een Yamaha onder de kont
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dedemsvaart
Lid sinds: 08-06-2004
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 26-11-20 om 16:10:22
Motociclismo: Manuel Gonzalez blijft bij zelfde team, maar nu met een Yamaha onder de kont


Talentje. Deed het niet verkeerd als Rookie. Hopelijk met Yamaha een stapje erbij in 2021.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Op racesport.nl staat nu een bericht van het tekenen vd overeenkomst tussen EAB /BB64, dus speculaties dat Bo via de achter/zijdeur nog op een ander zitje in de Moto 2 terechtkomt, kunnen nu van tafel.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: