Ronde 15: Portimao 2020 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
15

Portimão

22 november 2020
Portugal Autódromo Internacional do Algarve, Portimão

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Remy Gardner
2Luca Marini
3Fabio Di Giannantonio
4Enea Bastianini
5Sam Lowes
Volledige uitslag »

RACE

1Remy Gardner
2Luca Marini
3Sam Lowes
4Marco Bezzecchi
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

TRIVIA

Vijf maanden nadat Raúl Fernández (Red Bull KTM Ajo) als rookie hier in de Moto 3 wist te winnen deed hij het zelfde door in 2021 als nieuweling ook de Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Enea Bastianini (Moto 2) en Albert Arenas (Moto 3) verzekerden zich hier bij de laatste races van 2020 allebei van hun eerste wereldtitel.
Met zijn zege in 2020 in de Moto 2 klasse werd Remy Gardner de 8e zoon van een Grand Prix winnaar die zelf ook een GP won. De families Graham, Pagani, Rossi, Roberts, Nieto, Bradl en Öettl gingen vader Wayne en zoon Remy hier in voor.
Joe Roberts (Italtrans/Kalex) werd hier in 2022 de eerste Amerikaan sinds John Kocinski (1990) die een race in de tussenklasse wist te winnen.
De laatst in het seizoen verreden Grand Prix ooit werd hier op 22 november 2020 gehouden. Thuisrijder Miguel Oliveira (MotoGP), Remy Gardner (debuutzege Moto 2) en Raúl Fernández (Moto 3) waren de winnaars.
Topic: Ronde 15: Portimao 2020 (10075 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 23-11-20 om 10:42:20
De Moto2 van gisteren heb ik helemaal gezien, maar die twee daarvoor niet. Hoe zit het precies met die nieuwe of andere voorband? Ik begrijp dat hij de laatste 3 GP's een andere voorband had. Ik heb wat gegoogeld maar kan niet precies vinden wat ik zoek. Had iedereen een andere voorband of alleen Bo?


Dunlop had een andere voorband meegenomen en dat is dan voor iedereen.
Vanaf Aragon 2 ging het goed met Bo. Daar hadden punten er ook ingezeten. Het jaar heeft hij prima afgesloten wat niemand voor Aragon meer gedacht had, dat hij überhaupt nog punten zou scoren laat staan een top 10.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 23-11-20 om 11:09:06
(...)


Dunlop had een andere voorband meegenomen en dat is dan voor iedereen.
Vanaf Aragon 2 ging het goed met Bo. Daar hadden punten er ook ingezeten. Het jaar heeft hij prima afgesloten wat niemand voor Aragon meer gedacht had, dat hij überhaupt nog punten zou scoren laat staan een top 10.


Oke, dankjewel
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 23-11-20 om 09:01:01
(...)


Precies, gek dat zo veel ''kenners'' hier dat niet -willen- begrijpen, en Bo afrekenen op zijn gedrag. De laatste races met koeler weer en daarmee meer vertrouwen in de voorkant laten een direct voor posities vechtende Bo zien. Die jongen is het echt nog niet verleerd. Hij is alleen zo slim geweest om niet telkens te crashen in het begin van de wedstrijden de afgelopen 2 jaar.
1 x vergat hij dat, en wilde toch teveel in de aanvangs rondes, op Assen 2 jaar geleden en lag er toen direct af.
Lerend vermogen heet dat. Kun je oud mee worden.


Ik reken mezelf ook wel tot de kenners tussen aanhalingstekens. Zal ik ook wel altijd blijven. Ik ben meer fan van de sport dan kenner en van daaruit zeg ik af en toe eens wat.

ik ben blij met Bo zijn laatste resultaten en mooi dat hij de geest en de goede voorband gevonden heeft.

Over dat gedrag van Bo, tja, hij wekte bij niet het gevoel dat hij genoeg grinta heeft zoals dat in het wielrennen heet. Kan er ook niks aan doen. Het staat me bij dat ze een paar jaar terug in Amerika waren tussen twee GP's in en het ging niet zo goed daar. Dan heb ik het idee om dan aan de slag gaan. Wat weet ik niet precies, maar bijvoorbeeld ergens op een ranch dag na dag dirt track racen of weet ik veel wat, maar doe iets. In plaats daar van lekker vakantie houden, fotootjes op social media en dan in zo'n sullig karretje zitten in Disney Land. En iets van dat slome beeld zag ik later ook steeds weer, maar goed dat zeg ik als fan van de sport, niet als kenner.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Je geeft aan dat hij de geest en de voorband heeft gevonden. Ik zeg dat die geest er al lang was alleen de voorband niet.
Om even in simpele vergelijkingen te blijven...

Hij kreeg een goede voorband en bewees daarmee dat al dat gemekker hier over slappe knieen, pap ventje of het niet hebben van een killer mentaliteit onterecht was.
Sommigen lijken alleen de slechte kanten uit te lichten, dat is alles wat mij stoort.
Ik weet er uiteindelijk ook geen zak van, maar als j logisch nadenkt dan is iemand die wereldkampioen is geweest in RBR niet zomaar ineens iemand die niks meer kan.
Zoals bv Midstar reageerde afgelopen seizoen, om even man en paard te noemen. Mag, want dat houdt dit forum ook in leven tenslotte. Het viel me alleen op.
''Kenners'' die ''kundigen'' kraken.....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 23-11-20 om 12:24:31
Je geeft aan dat hij de geest en de voorband heeft gevonden. Ik zeg dat die geest er al lang was alleen de voorband niet.
Om even in simpele vergelijkingen te blijven...

Hij kreeg een goede voorband en bewees daarmee dat al dat gemekker hier over slappe knieen, pap ventje of het niet hebben van een killer mentaliteit onterecht was.
Sommigen lijken alleen de slechte kanten uit te lichten, dat is alles wat mij stoort.
Ik weet er uiteindelijk ook geen zak van, maar als j logisch nadenkt dan is iemand die wereldkampioen is geweest in RBR niet zomaar ineens iemand die niks meer kan.
Zoals bv Midstar reageerde afgelopen seizoen, om even man en paard te noemen. Mag, want dat houdt dit forum ook in leven tenslotte. Het viel me alleen op.
''Kenners'' die ''kundigen'' kraken.....


Het is mooi dat je het zo voor Bo opneemt.
Fans kan Bo wel gebruiken.

Ik zie iemand die vijf jaar lang in het Grand Prix wereldje geworsteld heeft en niet altijd de geest had. Die RBR is al weer zolang geleden. Ik vraag me zelfs af of hij wel echt happy is in deze habitat. Je neemt je iets voor en je wil heel graag iets bereiken, maar dan kom je in iets terecht wat je misschien wel helemaal niet zo past. Die gedachte komt wel eens bij mij op mbt Bo. En in zekere zin spreekt dat misschien wel in zijn voordeel, want zo'n fijn wereldje is het nu ook weer niet. Die benodigde grinta heeft hij niet genoeg in mijn ogen, maar dat is wat anders dan gemekker over zwakke knieën. Maar ja breng het allemaal maar eens goed onder woorden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Mooie overwinning van Remy Gardner hij kreeg het niet cadeau, maar hield het hoofd koel. Knappe prestatie. Heeft goede stappen gezet dit jaar. Ik ben benieuwd of hij volgend jaar er nog een stapje bij kan doen.

Helden race van Lowes!!! wat een bikkel. Het mocht helaas niet zo zijn, maar heeft er tot het eind voor gestreden. Verbazend dat hij het de hele race zo goed vol hield.

Titel voor Bastiannini! Zeer verdiend. Knap om dat in je 2e seizoen Moto2 te flikken.

Jammer dat Diggia het zovaak weggooide op een kansrijke positie......om over Navarro maar niet te spreken
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Steengoede race van Bo gisteren spijtig dat hij in bocht 1 buiten de baan kwam, maar daarna een sterke race laten zien. Mooi dat hij op een positieve manier z'n seizoen en Moto2 carrière ( voorlopig?) weet af te sluiten.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik vind het wel heel makkenlijk, "het was de voorband"
3 a 4 seizoenen je starts verkloten, je eerste rondes verprutsen, alle weekeinden hetzelfde beeld, en hup daar is de voorband die hij al 3 seizoenen nodig had. Alles goedgemaakt in 3 wedstrijden.

Ik vind het goed hoor wat hij heeft laten zien de laatste 3 wedstrijden, top!!!
Maar om het nu alleen aan een voorband te wijden, terwijl het beeld op verschillende motoren/blokken/frames etc hetzelfde was.

Ik zeg dat er een flinke last van hem afgevallen is, het juk wat moto2/GP heet.
Je ziet hem vrijer rijden brutaal zijn en er straalt meer zelfvertrouwen van uit.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het meeste van een sporter tussen de oren zit.
En uiteraard zal de band helpen, maar niet dit complete veranderde beeld.

Dit is mijn mening he!, en dat hoeft heus niet die van een ander te zijn.

Respect voor iedereen die er weer anders tegen aan kijkt.
Volgend seizoen heeft hij materiaal, vering, en banden onder zijn kont wat vrijwel gelijk is met de andere teams.
Hopenlijk gaat het hem lukken om te laten zien dat hij plezier in het rijden heeft en met de besten meekan, dat eerste zag ik ook niet echt de afgelopen jaren.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 23-11-20 om 19:00:57
............
3 a 4 seizoenen je starts verkloten, je eerste rondes verprutsen, alle weekeinden hetzelfde beeld, en hup daar is de voorband die hij al 3 seizoenen nodig had. Alles goedgemaakt in 3 wedstrijden.

Ik vind het goed hoor wat hij heeft laten zien de laatste 3 wedstrijden, top!!!
Maar om het nu alleen aan een voorband te wijden, terwijl het beeld op verschillende motoren/blokken/frames etc hetzelfde was.

Ik zeg dat er een flinke last van hem afgevallen is, het juk wat moto2/GP heet.
Je ziet hem vrijer rijden brutaal zijn en er straalt meer zelfvertrouwen van uit.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het meeste van een sporter tussen de oren zit.
En uiteraard zal de band helpen, maar niet dit complete veranderde beeld.

...........


Het is met andere woorden dan hoe ik het zeg,
maar ik volg ook wel deze manier van denken.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 23-11-20 om 19:00:57
Ik vind het wel heel makkenlijk, "het was de voorband"
3 a 4 seizoenen je starts verkloten, je eerste rondes verprutsen, alle weekeinden hetzelfde beeld, en hup daar is de voorband die hij al 3 seizoenen nodig had. Alles goedgemaakt in 3 wedstrijden.

Ik vind het goed hoor wat hij heeft laten zien de laatste 3 wedstrijden, top!!!
Maar om het nu alleen aan een voorband te wijden, terwijl het beeld op verschillende motoren/blokken/frames etc hetzelfde was.

Ik zeg dat er een flinke last van hem afgevallen is, het juk wat moto2/GP heet.
Je ziet hem vrijer rijden brutaal zijn en er straalt meer zelfvertrouwen van uit.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het meeste van een sporter tussen de oren zit.
En uiteraard zal de band helpen, maar niet dit complete veranderde beeld.

Dit is mijn mening he!, en dat hoeft heus niet die van een ander te zijn.

Respect voor iedereen die er weer anders tegen aan kijkt.
Volgend seizoen heeft hij materiaal, vering, en banden onder zijn kont wat vrijwel gelijk is met de andere teams.
Hopenlijk gaat het hem lukken om te laten zien dat hij plezier in het rijden heeft en met de besten meekan, dat eerste zag ik ook niet echt de afgelopen jaren.


Ben het vaak niet met je eens geweest maar ik ben dit wel met je eens. Als het de voorband was dan zou hij op een Kalex dus ook slecht gepresteerd hebben? Daar rijden ze immers ook met die voorband. Het geeft ook wel aan hoe nauw alles is natuurlijk en het is top dat Bo heeft laten zien dat hij het niveau gewoon aan kan. Daar twijfelde ik niet over maar voor hen die wel twijfelden heeft Bo het tegendeel laten zien. En dat hoeft niet met een dikke vinger maar je kan nu gewoon met opgeheven hoofd de Moto2 verlaten en het in de SS600 laten zien.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 23-11-20 om 12:57:43
(...)


Het is mooi dat je het zo voor Bo opneemt.
Fans kan Bo wel gebruiken.

Ik zie iemand die vijf jaar lang in het Grand Prix wereldje geworsteld heeft en niet altijd de geest had. Die RBR is al weer zolang geleden. Ik vraag me zelfs af of hij wel echt happy is in deze habitat. Je neemt je iets voor en je wil heel graag iets bereiken, maar dan kom je in iets terecht wat je misschien wel helemaal niet zo past. Die gedachte komt wel eens bij mij op mbt Bo. En in zekere zin spreekt dat misschien wel in zijn voordeel, want zo'n fijn wereldje is het nu ook weer niet. Die benodigde grinta heeft hij niet genoeg in mijn ogen, maar dat is wat anders dan gemekker over zwakke knieën. Maar ja breng het allemaal maar eens goed onder woorden.


Ik ben fan de de sport, niet van iemand.
Veel gespin is hier al gepasseerd en de negatieve aannames vlogen over het scherm de afgelopen jaren.
Overigens onderbouw jij vrijwel altijd jouw standpunten op een zeer redelijke manier, respect daarvoor.
Daar reageer ik graag inhoudelijk op.

Maar alleen zuur doen maakt het er niet leuker op.
En doen alsof 1 ''voorbandje'' geen wereld van verschil kan maken.
In een klasse waar de eerste tien binnen enkele tienden staan vaak.
Maar goed, zo komen we de winter wel door
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 25-11-20 om 16:11:03
(...)


Ik ben fan de de sport, niet van iemand.
Veel gespin is hier al gepasseerd en de negatieve aannames vlogen over het scherm de afgelopen jaren.
Overigens onderbouw jij vrijwel altijd jouw standpunten op een zeer redelijke manier, respect daarvoor.
Daar reageer ik graag inhoudelijk op.

Maar alleen zuur doen maakt het er niet leuker op.
En doen alsof 1 ''voorbandje'' geen wereld van verschil kan maken.
In een klasse waar de eerste tien binnen enkele tienden staan vaak.
Maar goed, zo komen we de winter wel door


Ja het is toch leuk om zo een beetje van gedachten te wisselen en als ik zo hier en daar eens om mij heen kijk op het internet dan wordt er op ons forum op een heel redelijke manier over de wat zwakkere optredens van deze en gene gesproken. Wat ik zelf wel eens lastig vind is wanneer iemand niet mee gaat in een jubelzang dan meteen maar als zuur weggezet wordt. Maar goed als ik zie hoe slecht we elkaar hier in het verleden konden verdragen als het over Nederlandse coureurs ging, dan doen we het nu super.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nog even iets leuks over 2020 dat ik net lees:
Citaat:
With his win, Remy Gardner became the 26th different winner across all GP classes in the 2020 season, beating the record set in 2016 with 25 winners.

Dat het dit jaar weer zo mag zijn

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: