WK Supersport 300 seizoen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: WK Supersport 300 seizoen 2021 (37630 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Het MTM Kawa team is ook dit jaar weer goed bezig, helaas niet dankzij Buis en Meuffels tot nu toe

De andere 2 jongens in dat team Huertas en Okaya doen het wel goed. Huertas won gisteren voor de 2x en leidt de tussenstand. Okaya staat 3e.

Vandaag nog een kans. Ik heb de race gisteren niet gezien. Ik weet dat Buis gecrasht is, maar geen idee of dat in een kansrijke positie was of niet.

Het seizoen is nog lang natuurlijk.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 13-06-21 om 12:06:05
..Ik weet dat Buis gecrasht is, maar geen idee of dat in een kansrijke positie was of niet.
...

Volgens mij niet. Ik meende dat hij van buiten de Top 20 moest starten en betrokken was in valpartij met anderen..
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Oke. Ja hij had zich als 21e gekwalificeerd geloof ik.

Met een paar minuten dus weer vanaf achteren starten. Hopelijk iets meer geluk nu
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Booth Amos gooit in de laatste bocht vd laatste ronde de overwinning weg door een crash.....DNF.

Ana Carrasco ( dankzij een geweldige laatste ronde) wint daardoor de race

Jeffrey Buis wordt 7e. Nette uitslag en goede race, komend vanaf P21 op de grid.

Victor Steeman was een van de smaakmakers in de kopgroep. Hij kreeg nog 3 strafseconden voor track limits en wordt uiteindelijk 9e. Maar knappe race van hem! Jammer dat het resultaat hem niet helemaal eer aan doet. Wel bijzonder als enigste KTM coureur van het veld.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Carrasco is nu de recordhouder in deze nog jonge klasse met 7 overwinningen en passeerde Scott Deroue die op 6 staat. Chapeau voor deze dame. Kwam net nog mooi artikel (en over andere racende vrouwen) over haar tegen door Mat Oxley..
     Reageer met citaat 
Mooi artikel inderdaad, dank voor het delen.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Interessant artikel, mooi inzicht over de soms ondoorgrondelijke beslissingen en tegenwerkingen.

Echter....
de laatste alinea's waarin opeens woorden gewogen moeten worden op de "weegschaal van het deugen" gaat mij persoonlijk te ver.

Naast het feit dat "A ballsy ride" normaal Engels idioom is wordt de aanname gedaan dat Carrasco dit kwetsend zou kunnen vinden.
De enige die in dit geval die conclusie kan trekken is Carrasco zelf.

De aanname door een journalist dat het 'voor vrouwen heel kwetsend is' is wellicht net zo aanmatigend als de uitspraak zelf.

Just my 2 cents (Oh no, that should be Eurocents, I am offended.. )

#pokethewoke
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat een race. Gebeurde weer van alles. Smerige highsider van Carrasco. Ze kwam in het aanstormende veld terecht. Gelukkig liep dat goed af, maar was een spannend moment.

Een MtM triple podium met

1. Huertas

2. Meuffels

3. Buis

Lekker resultaat dus voor de Nederlanders! Was ook wel even nodig, zeker voor Buis. Hij finishte trouwens als 2e, maar is nog een positie teruggezet ivm track limits.

Een 8e plaats voor Steeman. Dat viel wat tegen na z'n pole, maar morgen nog een kans.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Race 2 ook weer een typische SSP300 race, met genoeg actie en spectakel.

Booth Amos wint de race. Buis finisht knap als 2e voor Huertas. Beiden kwamen in de laatste ronde 2x buiten de track- limits en moesten beiden 2 posities teruggeven.....

Dus uiteindelijk

2. De Cancellis

3. Di Sora

4. Buis

5. Huertas
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Jammer voor Buis, maar beide keren was overduidelijk. Desondanks lekker weekend voor hem met 2 sterke races

Ik weet zo even niet waar Meuffels en Steeman gefinisht zijn.

Carrasco werd 15e, na een crash en DNF in de eerste race. Slecht weekend voor Ana.

Ik blijf het zeggen en me er aan storen. De race is al lang en breed afgelopen. De coureurs staan minuten lang te wachten om te horen wat de uitslag is?!?! Dat klopt toch ook niet. Dit hoort niet bij racen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 25-07-21 om 17:23:18
Jammer voor Buis, maar beide keren was overduidelijk. Desondanks lekker weekend voor hem met 2 sterke races

Ik weet zo even niet waar Meuffels en Steeman gefinisht zijn.

Carrasco werd 15e, na een crash en DNF in de eerste race. Slecht weekend voor Ana.

Ik blijf het zeggen en me er aan storen. De race is al lang en breed afgelopen. De coureurs staan minuten lang te wachten om te horen wat de uitslag is?!?! Dat klopt toch ook niet. Dit hoort niet bij racen.


helemaal met je eens.

Je ziet als publiek een schitterende race waar van alles gebeurt en waar op haren en snaren gevochten word om het podium tot de laatste bocht. En dan mag je ineens met zijn allen gaan zitten afwachten wie er nu daadwerkelijk gewonnen heeft. Wederom doet de tracklimits regel enorm afbreuk aan de uiteindelijke beleving van de wedstrijd.

Of ik een oplossing weet? Ja en Nee. Wat mij betreft gewoon weer overal gewoon gras inleggen. Aan de andere kant omwille van de veiligheid lijken de groene stroken wel beter. Er worden ernstige valpartijen voorkomen met de huidige snelheden. Echter vroeger ging men ook echt wel hard.. Dan zorgde je als coureur gewoon dat je niet buiten de baan kwam omdat je wist dat je dan zwaar de sigaar zou zijn met een crash. Ik denk dat het gewoon weer een stuk bewustwording moet zijn voor coureurs dat je best kan knokken op het scherpst van de snede maar dat je dus sommige actie niet kan doen omdat je dan buiten de baan raakt en heel naar kan crashen.

Voor mij persoonlijk beginnen die tracklimits en de daarbij horende groene vlakken en de daar uit voortvloeiende uitslag aanpassingen een telkens grotere irritatie te worden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Steeman vanaf pole naar winst in race 1 op Most
Buis P7, Bijman 13e, Meuffels 14e
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ook Nederlands winst in race 2: Buijs, Booth-Amos, Carrion
4e Steeman op 0,13 - 8e Meuffels
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Huertas, Booth Amos en Buis op de eerste rij straks. De 3 belangrijkste titelkandidaten.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: