Motorsport op postzegels favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Motorsport op postzegels (36906 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ach in de donkere dagen na kerstmis kunnen we het postzegelhoekje ook wel weer even bezoeken:

Uitgifte van deze serie was mei 1974, vlak voor de start vd TT van dat jaar dus, met afbeeldingen van vroegere winnaars:
3p. Stanley Woods/Moto Guzzi (winnaar Senior TT 1935)
3½p.Freddie Frith/Norton (winnaar Senior TT 1937)
8p. Deubel & Horner/BMW (winnaars zijspan 1961)
10p.Mike Hailwood/Honda (winnaar 125cc 1961)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kijk voor de aardigheid even op deze Pinterest pagina met afbeeldingen van postzegels (meest) van vooral het eiland Man om te zien hoeveel postzegels met (race) motoren daar al uitgegeven zijn.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
leuk dat je deze pagina zo levendig houd Ite. Leuke hobby!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Achja "It's a dirty job and someone's gotta do it" Nee, in alle gekheid ik vind het wel leuk om te doen. Bovendien moeten jullie beetje entertained blijven in deze periode waar op racegebied weinig te beleven valt.

Op Marktplaats kun je op dit moment deze serie vinden . Een vd eerste uitgaven die het eiland Man deed met de TT als thema. Deze serie stamt uit 1977 toen men stilstond bij 70 jaar TT, maar ook 70jr. Scouting & 100 jr. St.Johns Ambulance.

Volgens de info die ik heb (https://mfnl.nl/) oa op de 6p. F. Applebee op Scott motorfiets bij Ballough bridge. De 13p. is een afbeelding met John Williams op zijn Suzuki bij Windy Corner .
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 05-01-24 om 10:38:29
Achja "It's a dirty job and someone's gotta do it" Nee, in alle gekheid ik vind het wel leuk om te doen. Bovendien moeten jullie beetje entertained blijven in deze periode waar op racegebied weinig te beleven valt.
(afbeelding)
Op Marktplaats kun je op dit moment deze serie vinden . Een vd eerste uitgaven die het eiland Man deed met de TT als thema. Deze serie stamt uit 1977 toen men stilstond bij 70 jaar TT, maar ook 70jr. Scouting & 100 jr. St.Johns Ambulance.

Volgens de info die ik heb (https://mfnl.nl/) oa op de 6p. F. Applebee op Scott motorfiets bij Ballough bridge. De 13p. is een afbeelding met John Williams op zijn Suzuki bij Windy Corner .


Geen spannende reactie en wel weer ergernis bij je dat ik je hele tekst quote. Maar lekker blijven posten Ite. De waakvlam moet wel blijven branden hier!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 05-01-24 om 10:56:06
De waakvlam moet wel blijven branden hier!

Ga eens je PC/laptop gebruiken ipv je tel Chris, dan is quoten ook veel makkelijker
     Reageer met citaat 
Waarom überhaupt quoten als die tekst er al direct boven staat?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Klopt Gertram, de discussie is al vaker gevoerd in de betreffende Topic (forumgebruik etc), maar komen we niet uit.. laat maar.
Over tot de orde vd dag, dit wou ik jullie nog eens laten zien:

Onderaan pagina 2 van dit Topic zie je een velletje met 3 staan vd Guineese Republiek waar deze ook onderdeel van is.
Het onderwerp vh velletje is motorfietsen uit Japan, die tekst staat ook onderin de afgebeelde zegel.
Kenny Roberts zal er op staan omdat hij op een Japanse motorfiets wereldkampioen werd..

De afbeelding rechts is vlgs het bijschrift een Yamaha TD2 productiereacer, zeer populair in de '70's..
Maar dat Colin Edwards (of look a like) er op zit in de Laguna Seca 2005 jubileum uitvoering is voor mij totaal onnavolgbaar
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Volgens mij hadden we deze zegel al eens eerder en hebben we daar inderdaad al eens eerder over gebraintstormd. Hij komt me erg bekend voor in iedergeval.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ja klopt Fuzzy, zie bovenstaande post die naar pagina 2 (en ook 3) van dit Topic verwijst. Dit is een aanvulling daar op
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
N.a.v. de vorige post van mij zat ik te zoeken en kwam ik ook dit tegen, lokale post uit Amerika met zelfgemaakte zegels:




In Nederland kan je sinds een aantal jaren via Post.nl zelf ontworpen postzegels laten maken die ook echt voor normaal postverkeer gebruikt mogen worden.
In de USA zal ook wel een dergelijke voorziening zijn waardoor deze zegels op de markt zijn gekomen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Dit kwam ik toevallig tegen waarvan ik las dat dit 21 januari a.s. uitkomt:

Citaat:
postzegels die hulde brengen aan de geschiedenis en de innovatie in België. Thema's binnen dat kader zijn 'Iconische motoren' (de 4-cilinder van FN uit 1912, de Socovel uit 1941 of de Saroléa Atlantic uit 1955)

volledig artikel
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
San Marino eert een van zijn bekendste inwoners:

Op pagina 3 zagen we al een zegel die uitgegeven werd ter ere van zijn wereldkampioenschap in de 125cc.
Toen hij in 2003 dat herhaalde in de 250cc werd dat een jaar later ook met een zegel gedaan.

Tegenwoordig is hij rider coach bij het VR46 team geloof ik.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
weer eens een postzegeld dan:

TNT uitgifte van 2010 met tekening door de bekende illustrator Charles Burki die in oplage van 32.000 stuks verscheen.
Zie de link, Burki maakte ook veel tekeningen van / met motoren.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Uit de voormalige Sovjet Unie / Rusland:

ter gelegenheid vh Internationaal FIM motortreffen

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: