Optimate schreef
02-08-21 om 15:02:50
(...)
Nou ja, dit is ook een beetje mijn punt mbt die sponsoring. De sportwereld is vergeven van de sponsors uit landen van bedenkelijk allooi, maar nu met Rossi schreeuwen we met z'n allen opeens moord en brand en deugt hij niet meer. Ik zeg niet dat ik het leuk vind hoor, zo'n Saudische club, maar nu heel hoog van de toren blazen is een beetje selectieve verontwaardiging.
Optimate, ik snap je wel hoor. Overal is wel wat mis en overal zijn sponsordeals en nu Rossi even afvallen....
Maar toch, ik zal nog een poging wagen om te duidelijk te maken waarom Rossi in dit geval zwaarder weegt menig ander.
Rossi is niet zomaar een sporter. Hij is de aller aller grootste. Groter ieder ander, groter dan de sport. Dat vindt hijzelf en dat vinden zijn fans. Hij is immens populair.
En dat maakt dat ik er toch wat van vind. Temeer daar niemand beter in de paddock de weg naar andere sponsoring zou kunnen vinden dan Rossi. En niemand is zo financieel onafhankelijk als hij. Maar misschien is het gewoon naïviteit zijn. Dat kan ook nog natuurlijk.
Er zijn veel schurkenstaten, maar sommige zijn van de buitencategorie en Saoedie Arabië hoort daar zeker bij. En ik zou het jammer vinden als Rossi daar uithangbord voor zou worden.