Terugkeer Marc Márquez in Portimão favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
3

Portimão

18 april 2021
Portugal Autódromo Internacional do Algarve, Portimão

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Quartararo
2Álex Rins
3Johann Zarco
4Jack Miller
5Franco Morbidelli
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Quartararo
2Francesco Bagnaia
3Joan Mir
4Franco Morbidelli
5Brad Binder
Volledige uitslag »

TRIVIA

Thuisrijder Miguel Oliveira (KTM Tech 3) vertrok hier bij de Portugese Grand Prix 2020 voor de eerste maal in zijn carrière in de zwaarste klasse vanaf Poleposition. Op zondag maakte hij het succes compleet met een dominante zege en snelste ronde.
Met een derde plaats in 2024 werd KTM rijder Pedro Acosta (19 jaar en 304 dagen) de op twee na jongste coureur ooit op het podium van de zwaarste klasse. Alleen Randy Mamola (1979) en Eduardo Salatino (1962) waren jonger.
Dankzij de zege voor Fabio Quartararo in 2021 behaalde Yamaha voor het eerst sinds 2010 de winst in de eerste drie GP's van het seizoen.
Enea Bastianini (Moto 2) en Albert Arenas (Moto 3) verzekerden zich hier bij de laatste races van 2020 allebei van hun eerste wereldtitel.
De laatst in het seizoen verreden Grand Prix ooit werd hier op 22 november 2020 gehouden. Thuisrijder Miguel Oliveira (MotoGP), Remy Gardner (debuutzege Moto 2) en Raúl Fernández (Moto 3) waren de winnaars.
Topic: Terugkeer Marc Márquez in Portimão (10778 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 17-04-21 om 15:31:12
(...)
Ik begreep van de commentatoren dat er iets gebroken is, maar kreeg niet mee wat.

Ik meende hand en/of enkel
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het begint steeds meer up jurysport te lijken:

Viñales zijn achterwiel net over de limits en gedetecteerd door een sensor, nu startend vanaf P12 terwijl hij de
snelheid had voor in elk geval rij 1 en wellicht pole (via @NeilMorrison87)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-04-21 om 16:45:31
Het begint steeds meer up jurysport te lijken:
(afbeelding)
Viñales zijn achterwiel net over de limits en gedetecteerd door een sensor, nu startend vanaf P12 terwijl hij de
snelheid had voor in elk geval rij 1 en wellicht pole (via @NeilMorrison87)


Pfff wat een onzin zeg... wordt er niet leuker op zo...
     Reageer met citaat 
Het is net als met voetbal, over de lijn is over de lijn!

Als er grind had gelegen of gras was die onderuit gegaan. Dus ik vind het terecht bestraft.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Of dit specifieke geval nou wel of niet terecht is, kan me nu niet zoveel schelen maar ik baal er van dat na het vallen van de vlag het tegenwoordig nog maar afwachten is wat de uitslag écht gaat zijn nadat de mannen achter het bureau nog even hun zegje hebben gedaan. Het wordt steeds meer een jurysport en dat vind ik geen leuke ontwikkeling.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-04-21 om 20:23:35
.. baal er van dat na het vallen van de vlag het tegenwoordig nog maar afwachten is wat de uitslag écht gaat zijn ..wordt steeds meer een jurysport en dat vind ik geen leuke ontwikkeling.

Dat dus!
Net als bij voetbal ..de VAR.. soms minuten wachten tot je definitief weet of het echt een doelpunt/penalty etc is
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 17-04-21 om 20:04:23
Het is net als met voetbal, over de lijn is over de lijn!

Als er grind had gelegen of gras was die onderuit gegaan. Dus ik vind het terecht bestraft.


Als er gras of grind of wat dan ook had gelegen had hem dit tijdverlies gekost allicht? en zo niet dan nog. In het kader van de veiligheid zal het vast beter zijn. Meen dat Peter Bom zei dat het voor coureurs beter is omdat ze dan beter de grens kunnen opzoeken en er eens over kunnen gaan. Maar ik denk dan bij mezelf dan, die grens zoeken ze ook wel op als er grind ligt dan houden ze gewoon beter de marge in de gaten.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Zo dan. Staat het bier voor Quartararo al koud?
Sodeju wat een tempo.
Knappe race ook van Bagnaia & Morbidelli.

MM heeft het koppie er goed bij gehouden toen bleek dat hij het gevoel voor de race miste, of toch te veel last van zijn arm had. Minder pushen, meer controleren, uitrijden & puntjes mee naar huis nemen. Prima gedaan.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Leuke race weer! Quartararo legde wel even een pace neer toen hij aan de leiding kwam. Rins was de enige die kon volgen, maar ging daarin weer eens over de schreef.....zonde

2 overwinningen op rij voor Fabio en opnieuw leider in de tussenstand ben benieuwd of hij ditmaal z'n vorm en z'n mentale gesteldheid het hele seizoen goed kan houden. Ik hoop het wel, gun het Fabio wel.

Knappe come-back race van Bagnaia

Morbidelli ook goed. Veel beter dan in Qatar.

En Aleix ook knap 6e op de Aprillia.

Ik blijf me verbazen over de starts van Vinales vandaag ook weer. Valt hij terug naar P21, achter fucking Savadori. Waar
hij vervolgens 3 ronden achter blijft hangen. Ik snap dat toch niet goed. Het moet wel een mentaal iets zijn lijkt me.

En respect voor Marc Marquez hij was zichtbaar aan stront na afloop van de race. Het was fysiek een zwaar weekend, veel twijfels of hij een race-afstand kon volhouden. En uiteindelijk de fiets als 7e over de finish brengen. Na 9 maand afwezigheid. Ik vind het knap.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
En wat zonde van Zarco zeg....
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 18-04-21 om 19:21:03
Leuke race weer! ..Rins was de enige die kon volgen, maar ging daarin weer eens over de schreef.....zonde...

De mannen van Eurosport hadden het net over hem, ik dacht het zelfde op dat moment..Plaggie schreef 18-04-21 om 19:21:53
En wat zonde van Zarco zeg....

van beiden fan balen
Plaggie schreef 18-04-21 om 19:21:03
..
Ik blijf me verbazen over de starts van Vinales vandaag ook weer....

onbegrijpelijk, nog geen verklaring van gelezen
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Wat te zeggen van de race van gisteren?

Hopelijk, en het lijkt erop dat FQ nu ook mentaal klaar is voor de titel. Hard rijden is 1 ding maar om kunnen gaan met alles eromheen, de druk van de favoriet zijn enz enz, is een ander verhaal.

Jammer van Zarco, technische en banden problemen stonden een 2e podium in de weg. Met Pecco zijn dit de 3 titelkandidaten dit jaar.

Rins blijft in zijn oude valkuil hangen, op het moment surpreme eraf gaan. Dat laatste beetje is denk ik zo verdomd moeilijk.

Goed om Morbidelli weer voorin te zien, haal hem bij Petronas weg naar het fabrieksteam en ruil hem met Vinales. Die is of goed voor een dagsucces of hij rijdt achteraan. Een prima rijder voor een satteliet team.

Nu ik het toch over Petronas heb, Rossi wordt na nog 3 van zulke races eruit gezet door Razali. Wie hem gaat vervangen? Als ze bij Aprilia niet snel zijn om Dovi binnen te hengelen trekt Razali de knip voor hem. Wat is het toch heerlijk om een glazen bol te hebben

De rest? Aleix weer lekker bezig, Miller eraf weer, verder weinig verrassingen. Brad Binder wel

Marc Marquez? Na 8 titels en nix meer te bewijzen zo diep in jezelf graven om weer terug te komen. Een paar maanden geleden was het nog maar de vraag of zijn arm ooit weer normaal kon functioneren en nu een van de zwaarste races van het jaar uitrijden. Die laatste bocht werd ie er zowat afgegooid ook nog, geen kracht meer over. Omgaan met een race motor leer je niet in de gym, hoeveel je ook traint. Wat ie moet doen om echt terug te komen is meters maken op de Honda nu. En volkomen logisch dat ie na afloop instort, de impact die dit soort blessures heeft op een mens en zeker op een coureur is denk ik nauwelijks te bevatten. Hoeveel pijn, moeite en werk maar ook hoeveel zorg om je lichaam dit gekost heeft. Het kwam er allemaal uit. Voor al die mensen die 24/7 voor je klaarstaan om je sport hulpmiddel in topconditie te houden. Ik zou het ook niet droog houden. Een diepe lange buiging voor MM93.

Het lijkt allemaal zo leuk, maar achter die 8 titels zit heel veel bloed zweet en tranen. Sory dat ik die ranzige volkszanger moet quoten daarvoor

Op naar Jerez!
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Mooi geschreven Capirex
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Als een nog lang niet fitte MM de beste HRC rijder is, dan heb je als grootste Motoren fabrikant in dit circus toch ook best een serieus probleem, of zie ik dat verkeerd?

MM huilde na afloop, daarom krijgt hij van mij een klein duimpje dit weekend
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
@Capirex,
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: