Wat te zeggen van de race van gisteren?
Hopelijk, en het lijkt erop dat FQ nu ook mentaal klaar is voor de titel. Hard rijden is 1 ding maar om kunnen gaan met alles eromheen, de druk van de favoriet zijn enz enz, is een ander verhaal.
Jammer van Zarco, technische en banden problemen stonden een 2e podium in de weg. Met Pecco zijn dit de 3 titelkandidaten dit jaar.
Rins blijft in zijn oude valkuil hangen, op het moment surpreme eraf gaan. Dat laatste beetje is denk ik zo verdomd moeilijk.
Goed om Morbidelli weer voorin te zien, haal hem bij Petronas weg naar het fabrieksteam en ruil hem met Vinales. Die is of goed voor een dagsucces of hij rijdt achteraan. Een prima rijder voor een satteliet team.
Nu ik het toch over Petronas heb, Rossi wordt na nog 3 van zulke races eruit gezet door Razali. Wie hem gaat vervangen? Als ze bij Aprilia niet snel zijn om Dovi binnen te hengelen trekt Razali de knip voor hem. Wat is het toch heerlijk om een glazen bol te hebben
De rest? Aleix weer lekker bezig, Miller eraf weer, verder weinig verrassingen. Brad Binder wel
Marc Marquez? Na 8 titels en nix meer te bewijzen zo diep in jezelf graven om weer terug te komen. Een paar maanden geleden was het nog maar de vraag of zijn arm ooit weer normaal kon functioneren en nu een van de zwaarste races van het jaar uitrijden. Die laatste bocht werd ie er zowat afgegooid ook nog, geen kracht meer over. Omgaan met een race motor leer je niet in de gym, hoeveel je ook traint. Wat ie moet doen om echt terug te komen is meters maken op de Honda nu. En volkomen logisch dat ie na afloop instort, de impact die dit soort blessures heeft op een mens en zeker op een coureur is denk ik nauwelijks te bevatten. Hoeveel pijn, moeite en werk maar ook hoeveel zorg om je lichaam dit gekost heeft. Het kwam er allemaal uit. Voor al die mensen die 24/7 voor je klaarstaan om je sport hulpmiddel in topconditie te houden. Ik zou het ook niet droog houden. Een diepe lange buiging voor MM93.
Het lijkt allemaal zo leuk, maar achter die 8 titels zit heel veel bloed zweet en tranen. Sory dat ik die ranzige volkszanger moet quoten daarvoor
Op naar Jerez!