Wegraceforum Café, Part 17 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Topic: Wegraceforum Café, Part 17 (167374 keer gelezen)
gertram

takt vier

Reageer met citaat 
Wat is het stil op het forum dit weekeinde. Slaapt iedereen nog?
     Reageer met citaat 
Ja, of gewoon met andere dingen bezig.

MotoGP is bezig met een super spannende seizoensfinale, BSB is too close to call en komend weekend is de Motocross of Nations en we hebben meer History dan ooit, maar het boeit, op een enkeling na, bijna niemand meer.
Wie om zichzelf kan lachen zit nooit zonder vermaak.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Het forum dobbert rustig op de stroom van het beperkte aantal bijdragers.

Ook fijn met azijn!
Capirex_65
#Be a Racer

Reageer met citaat 
Inderdaad,

Ook het 2e kampioenschap van Jeffrey Buijs boeit schijnbaar niemand.

Ook in Assen, behalve bij de TT en SBK komt geen hond kijken, bij de IDM en DCR komt slechts een enkeling kijken.

Helaas, motorsport leeft totaal niet meer lijkt het
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 09-10-23 om 13:14:48

Ook het 2e kampioenschap van Jeffrey Buijs boeit schijnbaar niemand.

Ook in Assen, behalve bij de TT en SBK komt geen hond kijken, bij de IDM en DCR komt slechts een enkeling kijken.

Helaas, motorsport leeft totaal niet meer lijkt het

Dat vind ik wel heel erg overdreven....

Op het forum mischien niet meer (zoals eerder), maar op social media zoals facebook, instagram en dergelijke wordt er nog heel veel gepost onder die berichten. En zelfs als het gaat om Moto3/ WSS300 berichten. En dan hoeft het nog niet eens om een Nederlander te gaan.

Op het circuit ook. Ik blijf altijd zitten voor de RedBull Rookies en de 300 aan het eind van de middag. Dat doe ik al jaren. Er gaat nog steeds een groot deel van het publiek naar huis na de laatste SBK race, maar er blijven er ook nog genoeg zitten. De tribunes blijven juist voller dan enkele jaren geleden. Ik weet nog goed dat ik een aantal jaar terug op een, zo goed als, lege hoofdtribune de Rookies zat te kijken. Dat is nu niet meer het geval.

En hoe kom je er bij dat het 2e kampioenschap van Jeffrey Buis niemand boeit? Ik heb op allerlei media zoveel berichten gezien over de 2e titel van Buis en z'n daaropvolgende huldiging in Steenwijkerwold. Heb je het over dit forum dan klopt dat wel, aangezien ik voor 90% van de berichten in het 300 topic zorg

Dus ja het boeit vooral hier niemand dat Buis voor de 2e keer kampioen is geworden, maar daarbuiten zeker wel.
     Reageer met citaat 
Plaggie, komt dat ook niet een beetje omdat je je er helemaal op focust en je in die bubbel zit?

MotoGP speelt zich in Nederland al af in de marge.

Ik zit in de Hildegard von Bingen bubbel en daar leeft het enorm. Het is Hildegard voor en Hildegard na. Iedereen is enthousiast. Nu is het wel zo dat hier in het dorp verder niemand haar kent, maar er is hier ook niemand die Jeffrey Buijs kent. Bagnaia trouwens ook niet. Zit achter de decoder. Netflix hebben mensen en sommigen Spotify en dan is het wel mooi geweest.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Ja misschien wel enigszins, dat zou kunnen. Maar toch weet ik wel wat ik zie op het circuit. Meer mensen die blijven zitten na de MotoGP/ WSBK.

Het is altijd al een marge sport geweest. Daarin is niks veranderd. Sowieso de laatste 20 jaar niet. Naar mijn idee leeft het juist wat meer door alle talenten in de verschillende WK klassen. Ik zie regelmatig berichten voorbij komen op nu.nl/ ad.nl en dergelijke.
     Reageer met citaat 
Mijn stokpaardje is dat het juist niet een margesport was. En in ieder geval lang niet zoals nu. Iedereen in de straat, liefhebber of niet, kende Agostini, Saarinen, Hartog, Middelburg en Streuer etc. etc.
Grote artikelen in de regionale kranten. Een gewone nationale wegrace in Oosterwolde trok gemakkelijk 10.000 toeschouwers, om nog maar niet te spreken over de int. races in Tilburg, Raalte etc.
Het leefde breed. Een mooi moment om het te vermarkten zoals het toen heette. Ik meende dat Ecclestone toen de rechten kocht en later weer doorverkocht. De paradox is nu dat met dat vermarkten de samenhang in de sport verloren is en de binding met het brede publiek weg is en er amper nog markt is, in ieder geval in Nederland.
     Reageer met citaat 
De overstap naar de 4 takten is de doodsteek geweest zeker in Nederland voor de nationale kampioenschappen.
In de tijd van de 125cc en 250cc had je nog doorstroming en kans op een wildcard voor de TT. Dat is helemaal weggevallen en het ONK stelt helaas niet veel meer voor waardoor het publiek ook is afgehaakt.
Ik ga ook niet meer naar een Nationale race.
     Reageer met citaat 
Daar komt nog bij dat het Buijs, Veijer, Bendsneijder, en vd Mark etc. door hun promotors verboden is om aan nationale races mee te doen. Toen ik op mijn fietsje naar Oosterwolde fietste zag ik daar Hartog, Jan de vries, Cees van Dongen en alle andere toppers. Het is een meerkoppig monster dat onze sport doodbijt.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Johannes schreef 11-10-23 om 09:22:21
Daar komt nog bij dat het Buijs, Veijer, Bendsneijder, en vd Mark etc. door hun promotors verboden is om aan nationale races mee te doen. ...

Maar geldt dat niet in alle landen Johannes?

En zijn er, volgens jou, ook meerkoppige monsters in Spanje en Italië? Volgens mij zij de Marquezzen, Acosta's Bagnaia's, Bezzecchi's van nu daar de van Dulmens en Middelburgs die wij kennen van 40-50 jr geleden..
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Johannes schreef 11-10-23 om 09:22:21
Toen ik op mijn fietsje naar Oosterwolde fietste zag ik daar Hartog, Jan de vries, Cees van Dongen en alle andere toppers. Het is een meerkoppig monster dat onze sport doodbijt.

Maar dat waren compleet andere tijden. Dat geldt voor alles en niet alleen de sport. Dat is appels en peren vergelijken en zo gaat het al tig jaar niet meer. Die tijden komen ook niet meer terug.

Wat bedoel je precies met de sport doodbijten?

Ik vind het jammer dat de 2-takten verdwenen zijn. Het klonk zoveel beter dan de 4-takten. Maar in de 125cc en 250cc was je een van de fabrieksmachines nodig om leuk mee te kunnen doen. Tegenwoordig is in principe iedereen een kanshebber, omdat iedereen op gelijkwaardig materiaal onderweg is. Zowel in de Moto3 en de Moto2. Veel meer kanshebbers, verrassingen en dergelijke. Ik vind dat een verbetering.

10/11 jaar terug had je in de MotoGP een startveld van 18 man. En de podiums werden verdeeld onder de 2 fabrieks Honda's en Yamaha's. Met af en toe een verdwaalde Ducati of Tech3 Yamaha op het podium.

De afgelopen jaren is veel diverser. Ducati is dominant, maar heeft meerdere kanshebbers. Naast Ducati hebben ook KTM, Aprillia en Honda dit jaar gewonnen. Een voller startveld weer. Ook daar zie ik een verbetering.

En ik ben elk jaar op het TT circuit met de MotoGP en de WSBK. Heb nog niet meegemaakt dat er minder publiek aanwezig is. Vorig jaar ben ik op de Sachsenring geweest en dat was alle dagen volle bak. Volgens mij was het dit jaar (of vorig jaar?) dat er een record aantal bezoekers was op de Zondag van de TT.

Dus ik zie niet hoe de sport doodgebeten wordt.
     Reageer met citaat 
Ja het doodbijten van de sport, hoe kom ik er op

Nou ja het levert in ieder geval reacties op.

Ik begrijp de reacties wel en we hebben allemaal een bepaalde kijk op de sport en zien en vinden de argumenten die daarbij horen. Dat doe ik ook. Wat ik wel heb en sommigen wat minder is dat ik de sport al heel lang volg en ook goed het begrip "andere tijden" begrijp. Een heleboel is niet te vergelijken, maar toch.
Mijn eerste wedstrijd zag ik in 1958 denk ik.

Ik kan alleen maar zeggen hoe ik het zie.
Zoals de sport er nu uitziet is een gevolg van keuzes.

De grote lijn van mijn kijk daarop is dat 100 jaar lang het belang van de sport leidend was bij beslissingen en veranderingen en de afgelopen, zeg 30 jaar was het belang van de aandeelhouders leidend. Nu zijn er allemaal voorbeeldjes aan te halen die dit tegen moeten spreken, ik kan ze zelf wel bedenken, maar toch is dit de rode draad van mijn denken hier over en in dat licht zie ik ook alle beslissingen rondom onze sport.

De MotoGP ziet er nu zo uit als hij er uit ziet omdat dit het beste verdienmodel is, niet het beste model voor de sport. Met dit in gedachten kan ik er nog van alles bijhalen, maar ik moet eerst een automatisch kippenhok luikje plaatsen.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 12-10-23 om 10:56:38
(...)

………Volgens mij zij de Marquezzen, Acosta's Bagnaia's, Bezzecchi's van nu daar de van Dulmens en Middelburgs die wij kennen van 40-50 jr geleden..

Als 40-50 jaar geleden de wegrace GP’s gerund werden door een bedrijf gelijk aan de mensen die nu de MotoGP runnen, dan hadden we nooit van v. Dulmen en Middelburg gehoord.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 12-10-23 om 12:37:35

En ik ben elk jaar op het TT circuit met de MotoGP en de WSBK. Heb nog niet meegemaakt dat er minder publiek aanwezig is……..Volgens mij was het dit jaar (of vorig jaar?) dat er een record aantal bezoekers was op de Zondag van de TT.

Wat je ook van Dorna kon zeggen, maar ze waren altijd zeer betrouwbaar over de bezoekersaantallen. Dat hebben ze nu jammer genoeg ook al een tijdje losgelaten. Kon je in het verleden amper je rugtas tussen jou en buurman kwijt op het talud met de TT, nu kan er wel een boer op een tractor tussen door rijden op sommige stukken. Ook sommige tribunes hadden meerdere lege stoeltjes.

Simon Patterson noemt de opgegeven toeschouwers aantallen van afgelopen weekend in Mandalika “ The biggest work of fiction since Harry Potter”.

Pagina's: 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Snelle navigatie: