Wegraceforum Café, Part 17 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Topic: Wegraceforum Café, Part 17 (149625 keer gelezen)
Capirex_65
#Be a Racer

Reageer met citaat 
Inderdaad zagen de tribunes er angstig leeg uit.

Aan de andere kant, die rolschaatsen (F1) zijn nog meer een verdienmodel en een tv show dan MotoGP, met totale flauwekul races in dat Las Vegas. Toch is het mega populair, mss moet Dorna losaten om een rolschaats kloon te worden qua marketing.

Betaalmuur na betaalmuur met daarbovenop nog meer betalen om "content" te mogen zien werkt niet zo bij de gemiddelde motorrijder en race fan. Bij mij niet, verdwijnt het van het open ziggo kanaal dan kijk ik maar niet.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
ja mijn abbo op een motorblad is ook al jaren terug. Maar eerlijk is eerlijk om gewoon testen te lezen van nieuwe motoren vind ik een fysiek blad toch echt wel fijn. Voor motorsport nieuws ben je nu eenmaal sneller op de hoogte via internet.

Ik had het er toevallig met mijn vriendin over afgelopen zaterdag. De laatste keer dat ik een boek of een magazine in handen had was alweer in mijn zomervakantie op de camping. Hoe snel je toch geneigd bent om voor de TV te gaan zitten of inderdaad een multimedia apparaat in je vingers te nemen is eigenlijk verontrustend.

Het gemak van internet om dingen even snel op te zoeken is erg groot en daarmee ernstig verleidelijk. We hadden het die avond tijdens het koken over de fim The Shining, ze had hem niet gezien en ik wilde uitleggen wie er in de hoofdrol zat. Nu kon ik daar (beschamend) dus gewoon niet opkomen. In plaats van dat je dan je brein even motiveert en pijnigt om er op te komen grijp je direct je telefoon. Eigenlijk is dat jammer. Want ik denk dat het goed is om in dat soort gevallen even bewust je telefoon te laten liggen en zelf moeite te doen.
Ik vond het wel een leermomentje.

We hadden aan de hand daarvan ook wel een leuk gesprek over het sociaal zijn met elkaar. We waren het er beide mee eens dat het beter is om met een boek om de bank te zitten dan met een telefoon.

Met een boek word het dan als gezellig en ontspannen ervaren terwijl als je dit met je telefoon doet, je snel als telefoon verslaafde word weg gezet.

We kwamen erachter dat, als je dus een boek zou lezen je minder snel als ongezellig word ervaren dan als je met je neus in een telefoon zit.

Eigenlijk enigszins bijzonder omdat je in beide gevallen niet met elkaar in contact bent.

Ook kwamen we echter tot de conclusie dat een boek wel beter is. Een boek spreekt meer tot de verbeelding en levert minder prikkels doordat je niet de optie hebt om naar verschillende apps te scrollen.

Ook kwamen we tot de conclusie dat de gejaagdheid van de huidige maatschappij er vaak voor zorgt dat als je savonds samen bent, Je vaak erg moe bent en dan vaak niet meer de puf hebt om nog even samen een spel te doen of inderdaad een boek erbij te pakken.

Het leek ons een leuke uitdaging om de komende herfst en wintermaanden eens wat bewuster de avonden non multimedia door te brengen. We hebben beide nog 3 boeken liggen die we willen lezen en ik heb in de vakantie een ontzettend leuk spel gekocht waar ik wat meer mee wil doen.

Ik ben benieuwd of het lukt.

Het spel wat ik gekocht heb is overigens Wizard. Een kaart spel van 999 games. Iemand die het kent?

En nu we het er toch over hebben. Welk spel of boek zouden jullie eens ter hand willen nemen op de winteravond?

« Gewijzigd: 23-10-2023 om 12:45:35 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Gewoon lekker doen, spellen en lezen.

Zoveel leuke spellen.
Kijk nu al weer uit naar de winter.

En wat ik komende winter lees weet ik nog niet, maar ik lees het hele jaar door. Nu in de gebroeders Karamazov. In jaren niet zo’n mooi boek gelezen, alhoewel het achtste leven van Haratischwili ook een aanrader met stip is. Voor boekentips kun je altijd bij mij terecht

Maar als het over de moderne media gaat moet ik zeggen dat ik daar echt wel mijn voordeel mee doe zonder dat ik last heb van de nadelen. Wat lezen betreft heb ik nu ook een voorlees abonnement van storytel. Bezig zijn met wat dan ook, koptelefoontje op en genieten.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Tracklimits... het blijft een lastige discussie
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-10-23 om 09:59:26

nee hoor gewoon gras er in. :-)
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 30-10-23 om 18:45:07

nee hoor gewoon gras er in. :-)

Het ding is dat die stroken er ook liggen voor de veiligheid. De hedendaagse MotoGP motoren zijn zo bruut, dat er geen andere optie was.

Je kunt je dan wel afvragen waarom de Moto2 en Moto3 dan ook naast de baan komt. Dat gezegd hebbende......ik vraag me af hoe snel de Moto3 machines nu zijn in vergelijking met de 500cc van eerder. Heb nu geen tijd om dat uit te zoeken, maar ben benieuwd.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 30-10-23 om 19:42:00
(...)

Het ding is dat die stroken er ook liggen voor de veiligheid. De hedendaagse MotoGP motoren zijn zo bruut, dat er geen andere optie was.

Maar als het een kwestie van veiligheid is waarom zijn die motoren dan zo bruut?
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-10-23 om 20:05:18
(...)

Maar als het een kwestie van veiligheid is waarom zijn die motoren dan zo bruut?

Technologische ontwikkelingen
     Reageer met citaat 
Oké, maar als als men zich druk kan maken over het rijden over groene verf dan kan men toch ook wel bepalen of motoren bruut moeten zijn of niet.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-10-23 om 09:59:26

Voor wie het niet duidelijk was, ik refereerde naar deze 2:

fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Plaggie schreef 30-10-23 om 19:42:00
(...)

Je kunt je dan wel afvragen waarom de Moto2 en Moto3 dan ook naast de baan komt. Dat gezegd hebbende......ik vraag me af hoe snel de Moto3 machines nu zijn in vergelijking met de 500cc van eerder. Heb nu geen tijd om dat uit te zoeken, maar ben benieuwd.

dan moet men naar een optie gaan kijken die vertragend werkt voor coureurs maar niet een direct gevaar is. Dan blijft men daar echt wel weg.

Het punt is dat men vroeger dus die rand van de kerb gewoon mijde omdat als je er over ging je nog wel eens onderuit kon gaan of het tenkoste ging van de snelheid.

Nu maakt het niet uit dus zoekt met de grens verder op en gaat men er zo dicht op zitten dat ze er dus soms over gaan.

Dit werkt gewoon niet. Ergens houd de baan op en dat is nu eenmaal de layout van de baan. Binnen de lijntjes blijven. Anders kun je wel op een groot stuk asfalt een paar lijntjes uittekenen en zeggen dat is ongeveer waar je langs moet.

je ziet het in de autosport ook heel veel die rijden gewoon voor de helft over de kerbstones en maken zo de bocht anders. Dat is volgens mij niet de bedoeling.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 02-11-23 om 08:16:51
(...)

Anders kun je wel op een groot stuk asfalt een paar lijntjes uittekenen en zeggen dat is ongeveer waar je langs moet.

Ja en de volgende week teken je weer een ander circuit uit. Hoeven ze ook niet steeds te verkassen.
     Reageer met citaat 
Spa Francorchamps is hier een goed voorbeeld van. Uitkomend La source lag aan de buitenkant altijd een betonnen plaat. Tijdens voorgaande F1 races reden ze er continu overheen bij de start. Nu sinds dit jaar ligt er een diepe grindbak en verdomd ze blijven allemaal netjes op de baan!

Groene stroken weg en de ouderwetse grindbak terug! Coureurs zoeken altijd de grens op.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Ja gewoon hei, zand, gras of grint voor race en sprint.

En als dat niet kan met de huidige motoren, dan maken ze maar andere.
     Reageer met citaat 
Maar ik weet eigenlijk ook niet goed hoe het wel moet, maar dat gemillimeter in de bochten is het ook niks.

Pagina's: 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Snelle navigatie: