Optimate schreef
05-10-21 om 15:14:28
Of er echt matchfixing is binnen de motorsport weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom de motorsport minder aantrekkelijk zou zijn voor fixers dan andere sporten. Als er in de Nederlandse basketbalcompetitie vanwege gokkers in Azië al gefixt wordt door internationaal opererende fixers denk ik dat het naïef is om te denken dat het in een miljoenenbal als de Motorsport niet zal gebeuren. Er gaan miljarden in de gokwereld, de belangen zijn groot en het zou mij verbazen als fixers de motorsport links laten liggen. En je kunt op veel meer gokken dan alleen de winnaar hè.
Mooie actuele podcast serie hierover via de link hieronder. Laatste twee delen zijn deze week online gekomen. Echt de moeite waard.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/gefixt
Bedankt voor het delen, heb ze allemaal geluisterd en zeker interessante kost!
Ik denk dat de motorsport (in ieder geval de Nederlandse) minder voor de hand liggend is om in te gokken, wat het niet hoeft uit te sluiten natuurlijk. Op welk niveau kan je überhaupt gokken? De IDC lijkt me sterk, maar BSB, Spaans, Italiaans kampioenschappen wellicht al wel? Als daar in die landen massaal op gegokt wordt dan is het niet gek dat daar ook matchfixing in plaats vind natuurlijk.