Gran Premio d'Italia Oakley favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
6

Mugello

30 mei 2021
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Quartararo
2Francesco Bagnaia
3Johann Zarco
4Aleix Espargaró
5Jack Miller
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Quartararo
2Miguel Oliveira
3Joan Mir
4Johann Zarco
5Brad Binder
Volledige uitslag »

TRIVIA

Tetsuya Harada zorgde hier in 1999 voor historie door Aprilia met de RSW 500 V2 de eerste Poleposition in de zwaarste klasse te bezorgen.
Andrea Iannone (Ducati) was in 2015 de eerste Italiaanse rijder met een Italiaanse machine die Poleposition wist te behalen sinds Giacomo Agostini (MV Agusta) in 1972 de snelste in de trainingen was op het circuit van Imola
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Wild-card rijder Pier-Francesco Chili, die als tweede getraind had, haalde in 1995 met een tiende plaats voor de laaste keer namens Cagiva Grand Prix punten binnen.
Andrea Dovizioso (Ducati) zorgde met zijn zege in 2017 voor de eerste overwinning op Mugello door een Italiaanse rijder op een Italiaanse motorfiets in de zwaarste klasse.
Door de Italiaanse Grand Prix van 2009 te winnen, bezorgde Casey Stoner (Marlboro Ducati) de Italiaanse motorfabrikant de eerste thuisoverwinning in de zwaarste klasse.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
In zijn 24e race voor Ducati behaalde Jorge Lorenzo tijdens de Italiaanse Grand Prix van 2018 zijn eerste zege voor het Italiaanse merk.
Joan Mir (Suzuki) behaalde hier 2021 met een derde plaats het 500e podium voor een Spaanse coureur in de Koningsklasse. Italië leidt nog steeds het landenklassement met 686 voor Spanje en de VS.
Troy Corser, regerend Superbikekampioen, op Yamaha YZR, eerst in de Power-Horse en later Red Bull kleuren, haalde hier in 1997 met een twaalfde plaats zijn beste Grand Prix resultaat. Na de TT van Assen dat seizoen, zou Corser het team al verlaten..
Wat in Spanje nog nooit gelukt was gebeurde wel in Italië in 2012 toen met Daniel Pedrosa (Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha) en Héctor Barberá (Ducati)de eerste startrij van de zwaarste klasse voor het eerst alleen maar gevuld was met Spaanse rijders.
Repsol Honda testrijder/wild-card Tadayuki Okada (die voor het eerst sinds 2000 weer een Grand Prix reed) werd in 2008 met een viertiende plaats, op een leeftijd van 41 jaar en 109 dagen, de oudste coureur die in de MotoGP WK punten scoorde.
Scott Russel, de wereldkampioen Superbikes 1993, reed als vervanger van de net gestopte Kevin Schwantz in 1995 hier zijn eerste race voor Lucky Strike Suzuki en werd 12e.
Haruchika Aoki, met de Molenaar V2 Honda, was in het natte tweede gedeelte van de race van 2001 veruit het snelst. Op basis van totaaltijden was zijn vjifde plaats het beste seizoenresultaat in dat jaar waarin hij beste privérijder werd.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Loris Capirossi (Emerson Honda Pons) werd in 2000 na een racelang duel met Max Biaggi en Valentino Rossi, die beiden vielen in de slotfase, de eerste Italiaan die de zwaarste klasse op dit circuit won.
Topic: Gran Premio d'Italia Oakley (9113 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-05-21 om 11:33:16
En er klopt ook iets niet.
....
Dus zou eigenlijk Zarco naar P2 moeten.


Dit verbaasde mij ook inderdaad. Volgens mij was het in recente jaren eens in de Moto3 voorgekomen dat iemand (was het mcPhee?) van P6 opeens op het podium kwam omdat zoveel man 1 plekje op moesten geven? Of misschien in een kwalificatie? Dat was toen ook heel bizar dus misschien dat de regel als gevolg daarvan daarna wat aangepast is?
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 31-05-21 om 11:49:49
Heel glad

Wat als iedereen over dat groene gaat en een plaatsje terug gezet wordt? Heb je dan wel een winnaar of is nr 2 de eerste ?


En is de laatste dan gediskwalificeerd?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Gelukkig is dat aan de heer F Spencer om te beslissen.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 31-05-21 om 11:51:43
(...)


Dit verbaasde mij ook inderdaad. Volgens mij was het in recente jaren eens in de Moto3 voorgekomen dat iemand (was het mcPhee?) van P6 opeens op het podium kwam omdat zoveel man 1 plekje op moesten geven? Of misschien in een kwalificatie? Dat was toen ook heel bizar dus misschien dat de regel als gevolg daarvan daarna wat aangepast is?


Ja, dat staat mij ook bij.

Maar je hoeft niet zover terug in de tijd voor de (juiste?) toepassing van deze regel: Acosta en Garcia werden allebei een plek teruggezet en (alweer) McPhee kreeg hierdoor 2 plekken winst.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Overigens zijn de straffen van Acosta en Garcia terug te vinden in de uitslag, die van Oliveira en Mir zie ik niet terug op de uitslag (PDF in results, session)..
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Op racesport staat dit: Even werd de uitslag nog aangepast vanwege vermoedelijk overschrijden van de track-limits, maar gelukkig werd dit al gauw weer teruggedraaid en was de uitslag precies zoals de coureurs daadwerkelijk finishten.

Dat klopt wel met de PDF, ze zijn dus niet allebei gestraft en gewisseld, maar geen van beiden gestraft en dus gewoon gefhinised.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 31-05-21 om 21:10:36
Op racesport staat dit: Even werd de uitslag nog aangepast vanwege vermoedelijk overschrijden van de track-limits, maar gelukkig werd dit al gauw weer teruggedraaid en was de uitslag precies zoals de coureurs daadwerkelijk finishten.


Maar eigenlijk ook weer raar, want waarom worden deze twee dan wel terug gedraaid maar die van Joe Roberts niet?
     Reageer met citaat 
Kruiwagentje met grind op al die groene plekken. Dan blijf je wel uit de buurt!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Maar dat het überhaupt zo aangelegd is ............

Om met Finkers te spreken; je hebt er een heleboel werk van, maar je hebt er niks aan.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-06-21 om 12:35:54
(...)


Maar eigenlijk ook weer raar, want waarom worden deze twee dan wel terug gedraaid maar die van Joe Roberts niet?


Dat weet ik niet, maar ik zou zeggen: Ze hebben bij de racedirectie vast het beeldmateriaal bekeken en daarop zal Roberts wel (meer) buiten de lijntjes hebben gekleurd (Acosta en Garcia hebben hun straf ook gehouden). En Mir en Oliveira toch niet (of niet teveel).
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Mir's podium was de 500e voor Spanje in de 500cc/MotoGP:

Lorenzo 114
Pedrosa 112
Márquez 95

9 Mir 9x

meer info
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik moet hem nog steeds terugkijken. Net al de beide supersports.. dat word vanavond.

Zal mijn bevindingen dan wel laten weten.

Hoop dat Mir hem wint.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Dat je dan wel hier kijkt/reageert @fuzzy grote kans dat je dan de uitslag al weet
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Wauw wat een bijzondere race. Begon direct al raar met die actie van Bastianini. Het leek er inderdaad op dat Zarco te vroeg remde maar bleek niet zo te zijn. Gelukkig bleef het bij Zarco alleen bij wat schade aan de zit en kon hij wel probleemloos racen. Hij zat er prima bij jammer dat hij het niet vol kon houden. En wat een mooie wedstrijd van Oliveira gewoon 2e! echt niet verwacht. Mooi om te zien dat de KTM's schijnbaar wat gevonden hebben. Ik ben overigens wel benieuwd waar Bagnaia was geëindigd. Die ging erg lekker tot zijn valpartij. Zonde.

En Quarteraro. Heel bijzonder hoe sterk die nu lijkt te zijn. Die psycholoog of waar hij dan ook mee gewerkt heeft, lijkt prima werk af te leveren hij lijkt veel stabieler als verleden jaar.

En zat ik nog af te geven op de soesen een tijdje terug. Die lijken nu aardig terug. Mooie 3e plaats voor Mir. Wel stom dat Rins er weer bij ging liggen hij zat er zo goed bij.

Over er bij liggen gesproken. Sjonge zeg weer Marquez er af Die heeft zijn drive nog niet weer terug na de lange blessure tijd. Hij is wel al weer redelijk snel maar ik denk dat hij de fijne details nog weer terug moet vinden. Is ook niet zo gek als je zo lang niet geracet hebt. Maar als die zijn draai weer gevonden heeft dan staat hij er vast wel weer.

En dan Rossi. Die heb ik de hele wedstrijd niet gezien. 10e met hulp van wat valpartijen. Ik vermoed dat die heel snel zijn pensioen aankondigt. Petronas zal hier ook niet voor betalen vermoed ik.

En wederom weer dat gek*t met die tracklimits. Allemachtig wat is dat een frustrerend dom iets. Laten ze dat gewoon afschaffen of op die plekken weer gewoon gras leggen. Echt dat politieke gekonkel van je bent klaar met racen maar ga maar even douchen dan word er achter de jury tafel beslist waar jullie geëindigd zijn.

Het ging echt over milimeters. Daar heb je totaal geen winst van.
Bagger gewoon.

mooie race op naar de volgende!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-05-21 om 17:34:56
Man man wat een geklooi met die tracklimits. Vroeger moesten we altijd lachen om de F1 met zulk gehannes, tegenwoordig is het bij de MotoGP ook schering en inslag. Na de race altijd maar weer afwachten wat nou uiteindelijk de eindstand wordt.


ja precies wat ik ook schreef. Haalt de lol er wel aardig af zo.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: