Misschien even interessant dit
artikel op Speedweek te lezen waarin uitleg gedaan wordt vd reglementen.
Ik heb het belangrijkste even vertaald en samengevat:
Citaat:
765cc 140 PK
ECU door Magneti Marelli
Koppelmanagement, motorrem en launchcontrol beschikbaar, echter met minder parameters dan MotoGP-klasse.
Traction Control en Corner-by-Corner control zijn niet geactiveerd.
Electronica uitgerust met “ride-by-wire” zodat rijders beter voorbereid zijn bij eventuele overstap naar MotoGP.
Door de blipper/slipper-clutch hoeft koppeling niet langer bij terugschakelen gebruikt te worden.
Er zit sensor op de schakelstang waardoor ontsteking onderbroken wordt bij terugschakelen.
Max aantal km's per blok 1500, dus ca 3 raceweekenden, max. toerental 14.000 (14.500 bij terugschakelen)
Coureurs die dit met regelmaat (Navarro schijnt nogal een zondaar te zijn) overschrijden krijgen € 5150 boete voor ongeplande revisie aan de broek.
Per rijder betaalt een team 20.000 p/jr voor de blokken, deze worden verzegeld door Triumph.
Minumum leeftijd 16, minimum gewicht rijder + machine 215 kg (152 in M3).
Als je onder dat minimum blijft moet je gewicht bijplakken.
Motorpakken moeten uitgerust met airbagsystemen.
Alle machines uitgerust met Liqui Moly olie, max 17 slicks (9 achter, 8 voor) p/wknd te gebruiken.
Eventueel 3 regenbandensets (4 als het nat is in elke sessie).
Per wknd zijn max. 2 wild-cards toegestaan, die mogen alleen door de bestaande teams ingezet worden vanwege de ervaring met de electronica