Assen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Racetopic
5

Assen

25 juli 2021
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Toprak Razgatlioğlu
3Scott Redding
4Michael Rinaldi
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jonathan Rea
2Scott Redding
3Toprak Razgatlioğlu
4Michael van der Mark
5Andrea Locatelli
Volledige uitslag »

RACE 2

1Jonathan Rea
2Scott Redding
3Andrea Locatelli
4Chaz Davies
5Álvaro Bautista
Volledige uitslag »

TRIVIA

Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Topic: Assen 2021 (19918 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Nu de TT achter de rug is ben ik benieuwd wat de randvoorwaarden worden voor dit evenement.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-06-21 om 16:31:46
Nu de TT achter de rug is ben ik benieuwd wat de randvoorwaarden worden voor dit evenement.


Arjan Bos had het over bij RTVDrenthe Max 25000 bezoekers en waarschijnlijk gewoon met testen/gevaccineerd zijn.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 28-06-21 om 17:32:09
(...)


Arjan Bos had het over bij RTVDrenthe Max 25000 bezoekers en waarschijnlijk gewoon met testen/gevaccineerd zijn.


Nou verwacht ik dat je nu met gemak kaarten kan bestellen gezien de tegenvallende snelheid waarmee de TT uitverkoht was.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 29-06-21 om 08:19:50
(...)


Nou verwacht ik dat je nu met gemak kaarten kan bestellen gezien de tegenvallende snelheid waarmee de TT uitverkoht was.


Ja dat denk ik ook. Die 25000 man midden in de zomervakantie gaan ze geen eens halen denk ik.
     Reageer met citaat 
Als er weer getest moet worden voor toegang ga ik niet.
Ik doe niet weer mee aan dat onzin circus.
Ben wel benieuwd naar MvdM, maar mijn principes gaan dit keer voor...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 29-06-21 om 08:32:47
(...)


Ja dat denk ik ook. Die 25000 man midden in de zomervakantie gaan ze geen eens halen denk ik.


25.000 man zit niet zo gek ver van wat de afgelopen jaren op de SBK afkwam volgens mij, en dan idd midden in de vakantie. Ik ga sowieso. Ik baal van dat testen maar als ik door dat hoepeltje moet springen dan doe ik dat gewoon. Zo erg is het allemaal nou ook weer niet.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Eensch, testen is geen moeite, gratis en blijkbaar draagt het bij aan de veiligheid, dat wattestaafje was ook niet het eind van de wereld.

Vergeleken met reistijd, entreekosten en ergenis dat alles al dicht/weg is voor de laatste races voorbij zijn stelt dit niks voor.

Bovendien zijn de meeste van ons dan al volledig gevacineerd, ff invoeren op de app en dat telt ook als toegang.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik heb ondertussen via mijn vaccinaties een QR code aangemaakt. Die is dan volgens mij blijvend? hoef ik dat testen ook niet meer te doen wel net zo gemakkelijk. Niet dat ik er een probleem mee had maar was wat omslachtig allemaal.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Klopt, bij de QR code staat ook de verloop datum van beide vaccinaties. Als je QR hebt van de vacinaties in je toegang app hoef je niet meer te testen steeds
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Kaartje zaterdag, €40
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Waarschijnlijk voor de eerste race op zaterdag deze prijs.

Wen er maar aan, alles maar dan ook alles wordt in de post covid tijd mega duur.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Kaartjes zijn inmiddels besteld. Prijzen vielen me reuze mee, veel lager dan ik had verwacht.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-07-21 om 16:13:02
Kaartjes zijn inmiddels besteld. Prijzen vielen me reuze mee, veel lager dan ik had verwacht.


die mening word hier niet gedeeld
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 07-07-21 om 15:33:15
Waarschijnlijk voor de eerste race op zaterdag deze prijs.

Wen er maar aan, alles maar dan ook alles wordt in de post covid tijd mega duur.


Er zijn op zaterdag al heel veel races. De Superbike, Supersport en de Supersport 300 rijden allemaal al een race (naast nog de Superpole trouwens) en in het bijprogramma rijden de Zijspannen al een race en voor de echte die-hards zijn er ook nog twee races van een Yamaha cup op zaterdag. Met zo'n programma vind ik 40 euro voor een WK-evenement niet duur.

Enige verschil van de zaterdag en zondag is dat er op zondag nog een Superpole race is. Voor de rest is het programma gelijk

« Gewijzigd: 07-07-2021 om 17:43:36 door Optimate »

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 07-07-21 om 17:10:11
(...)


die mening word hier niet gedeeld


Idd. Sommige mensen willen blijkbaar wel naar een WK-evenement met heel veel races maar het mag niet meer kosten dan een bezoekje aan de plaatselijke amateur voetbalclub. Onbegrijpelijk.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: