Nieuwe baan nr 51; Navarra favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
7

Navarra

22 augustus 2021
Spanje Circuito de Navarra, Los Arcos

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Scott Redding
3Tom Sykes
4Andrea Locatelli
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

RACE 1

1Scott Redding
2Jonathan Rea
3Toprak Razgatlioğlu
4Andrea Locatelli
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 2

1Toprak Razgatlioğlu
2Scott Redding
3Jonathan Rea
4Andrea Locatelli
5Tom Sykes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jonathan Rea (Kawasaki) kwalificeerde zich hier in 2021 voor de 7e maal achtereenvolgend op Poleposition waarmee hij het record van Ben Spies uit 2009 evenaarde.
Topic: Nieuwe baan nr 51; Navarra (5243 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 

meer info:
Net geen 4 km deze baan in Noord-Spanje, Pamplona en Bilbao zijn steden die er redelijk in de buurt liggen.

Het is modern circuit / faciliteit die in 2010 geopend werd. CEV is er enkele keer geweest, laatste maal in 2015. Het schijnt wat hobbelig te zijn, gaat rechtsom en er zijn veel langzame 1e versnellingsbochten..

De FP's gaven wisselend beeld:
FP1: Rea, FP2: Toprak en FP3 vanmorgen Locatelli voor Redding, Rea, Toprak, Gerloff en VDM zowaar (op 0,8 ) als 6e voor Lowes, Rinaldi en Sykes.

Races volgens mij alleen maar via de ES Player te volgen dit weekend.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Rea op Pole voor Redding, Sykes
rij 2: Locatelli, Davies, Mahias
rij 3: Lowes, Razgatioglu, Gerloff
P10: VDM op 0,7 - 12e Bautista

Ohja er rijdt ook weer eens een Suzuki met wild-card mee: Naomichi Uramoto staat op P20.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Michael had een hele goede fp3 en denk ik dus ook racepace.
Jammer dat de kwalificatie net weer niet voldoende was.
Ben benieuwd straks.
Wel een vreselijk hobbelig circuit.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Saaie race. Steekt wel heel flets af tegen die bijzondere MotoGP race een week eerder. Veld uit elkaar getrokken, grote onderlinge verschillen. Ik was blij dat de race klaar was.

Er zijn ook wel genoeg mooie WSBK races dit jaar, maar dit was hem niet.

De onderlinge strijd Rea, Razgatlioglu en Redding vind ik wel zeer interessant!

Locatelli blijft lekker bezig continu in de top 5 sinds Assen.

De BMW's op P6 en P7, met Sykes voor Michael. Geen verkeerd resultaat, beetje waar ze staan op dit moment. Het leek er even op dat Michael nog voorbij zou gaan aan Sykes....of in ieder geval de aansluiting zou vinden. Hij verkleinde het gat van 2,5 naar 1,5 sec. Maar in de laatste paar ronden verloor hij vrij veel tijd. Iets te veel van de banden gevraagd denk ik.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Davies legt hem wel erg vaak plat dit seizoen.....ook vandaag weer. Bij vlagen heel goed, maar in de breedte een erg mager jaar voor hem op de Go Eleven Ducati.

En uiteraard gaat Bautista er ook weer af
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik kan me niet voorstellen dat Ducati om hem staat te springen.

Geen hele boeiende race. Vdm weer dicht bij sykes. Onder er niet voor maar weer het geval sykes zakt terug en vdm pakt posities.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
VdM 7-8-8

Sykes 6-6-5

Ik denk dat Sykes hier prima gescoord heeft. Michael zat er steeds niet ver achter, maar leverde elke race weer wat in. Beetje teleurstellend.

Het seizoen is nog lang en het onderlinge verschil is niet groot (14 punten). Toch had ik gehoopt dat Michael wat meer z'n stempel kon drukken en vaker de eerste BMW rijder kon zijn. Gewoon eens een positieve verrassing.

Ik had echt niet verwacht dat hij meteen de podiums aan elkaar zou rijgen, maar wat vaker finisht waar Sykes dat doet. Was lekker geweest als hij vanaf de start indruk kon maken op de BMW.

Maar goed.....het seizoen is nog lang en er komen goede circuits aan voor VdM. Hopelijk lukt het hem en zijn crew om een stap te maken.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Knappe overwinning van Razgatlioglu Hij en Rea staan nu beiden op 311 punten! Het kampioenschap is volledig open. Ze zijn zeer aan elkaar gewaagd en dat is verfrissend na jaren Rea/ Kawasaki dominantie.

Redding doet zeker ook nog mee. Staat er 38 punten achter, wat best fors is, maar niet onhaalbaar. Zeker niet als hij z'n huidige vorm weet aan te houden.

Locatelli blijft indruk maken 9x opeenvolgend in de top 5 nu, waarvan 2 podiums. Laatste 5 races telkens 4e geworden. Een uitstekend Rookie seizoen tot dusver.

Rinaldi is bij vlagen geweldig, maar stelt over het algemeen teleur. Zeker als je ziet wat teammaat Redding doet.

Gerloff laat het ook nog niet zien. Net als Rinaldi bij vlagen, maar ik vind hem zeker (nog) geen MotoGP materiaal.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Michael maakte dit weekend een beetje een zouteloos indruk.
Beetje vlees noch vis.

Kon het net niet laten zien, en moest alle 3 de races inleveren tov zijn teammaat.
Had zelf ook gehoopt om nu op een punt te komen dat hij Sykes wat constanter de baas kon zijn, aangezien Sykes zijn 2de racehelften in het verleden wat minder waren.

Aan vechtlust zal het zeker niet liggen, ervaring op de bwm denk ik ook niet.
Voor Sykes is deze machine net zo nieuw lijkt mij.
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-08-21 om 20:01:22


Aan vechtlust zal het zeker niet liggen


Nee, de actie buitenom in de sprintrace (waarmee hij Gerloff terug verwees) was wel een fraaie actie van Michael
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
De gewone race van zondag en de sprintrace waren boeiend. Helaas zag ik ook een Micheal die telkens wat moest toegeven. Zag je ook op de live timing. Hij was vaak de langzaamste van de top 8. in dat op zicht inderdaad teleurstelling. Maar mooi inderdaad hoe Redding en Toprak nu wat partij kunnen geven aan Rea.

Goed om te zien dat Locatelli er ook telkens beter bij zit.

Benieuwd naar de volgende races.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 22-08-21 om 15:40:01
..Razgatlioglu..en Rea staan nu beiden op 311 punten! Het kampioenschap is volledig open. ..

Toevallig las ik dit net via @WorldSBK, mocht het na de allerlaatste wedstrijd ook gelijk staan:
Citaat:
the regulations state results from Race 1 and Race 2 are used in determining the outcome when two riders are level on points.

Op dit moment staat Toprak op 5 en JR op 4, dan zou de Turk dus kampioen worden.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 22-08-21 om 20:01:22
Michael maakte dit weekend een beetje een zouteloos indruk.
Beetje vlees noch vis.

Kon het net niet laten zien, en moest alle 3 de races inleveren tov zijn teammaat.
Had zelf ook gehoopt om nu op een punt te komen dat hij Sykes wat constanter de baas kon zijn, aangezien Sykes zijn 2de racehelften in het verleden wat minder waren.

Aan vechtlust zal het zeker niet liggen, ervaring op de bwm denk ik ook niet.
Voor Sykes is deze machine net zo nieuw lijkt mij.


Zei niet ooit iemand dat je zodra je vader bent, je per ronde een seconde langzamer wordt als coureur? Anyway, MvdM wordt momenteel overklast door een ouwe engelsman op een BMW...

« Gewijzigd: 23-08-2021 om 14:36:10 door bredebeier »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Michael heeft voor 2022 een contract, Sykes niet
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Locatelli verrast me als rookie toch zeer aangenaam hoor, hij is net Rinaldi gepasseerd in de tussenstand en ik zie hem Lowes (18 punten verchil) ook nog wel de 4e plaats afnemen.

Als je kijkt naar de vorm vd laatste tijd dan zie je hem vanaf de sprintrace in Assen steeds in de top 4 staan.
Lijstje van meeste top 4 klasseringen op rij in 2021:
11 - Rea

8 - Locatelli (lopend)

7 - Redding (lopend)
7 - Razgatlioglu

3 - Lowes
3 - Rinaldi
3 - Sykes

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: