Aragón 2021: McPhee debuteert: favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
13

Aragón

12 september 2021
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Sam Lowes
2Remy Gardner
3Raul Fernandez
4Héctor Garzo
5Ai Ogura
Volledige uitslag »

RACE

1Raul Fernandez
2Remy Gardner
3Augusto Fernandez
4Jorge Navarro
5Arón Canet
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met winst in de eerste Moto 3 race op dit circuit in 2020 werd Jaume Masiá (Team Leopard) de 100e coureur die een Grand Prix zege wist te behalen voor Honda.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Groot succes was er in 2010 voor het Fimmco Speed Up team. Andrea Iannone won zijn derde Grand Prix van het seizoen, teamgenoot Gábor Talmácsi eindigde als derde en stond voor de eerste keer in de 'tussenklasse' op het podium.
Na de eerste trainingen van 2010 wordt meegedeeld dat het startnr #48 in de toekomst niet meer gebruikt zal worden in deze klasse als eerbetoon aan de twee weken eerder tijdens de race in Misano dodelijk verongelijkte Shoya Tomizawa.
Topic: Aragón 2021: McPhee debuteert: (4854 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Niks aande hand, wat ik al een beetje vermoede.
Nu straks starten en niet jammeren, gas erop.
Het is wel een mannen sport he!
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 12-09-21 om 07:17:20
Niks aande hand, wat ik al een beetje vermoede.
Nu straks starten en niet jammeren, gas erop.
Het is wel een mannen sport he!


Pfff wat een domme reactie….
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
midstar schreef 12-09-21 om 07:17:20
..
Nu straks starten en niet jammeren, gas erop.
..

Wat MB zegt: beetje domme reactie.
Je moet dit soort blessures / klachten niet onderschatten hoor. Het heeft een dusdanigw invloed op je concentratievermogen dat je niet alleen een gevaar voor je zelf maar ook voor anderen zijn. De P29 in de WU was eigenlijk al bevestigend dat hij nog niet ok is. Zal me ook niets verbazen als ze hem terugtrekken voor de race, we zullen het met een paar minuten weten..
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Knappe race en dominant optreden van Raul Fernandez En dat met een gebroken middenhandsbeentje.

Z'n naamgenoot Augusto heeft een beste come-back gemaakt. Lag 14e na de start, maar wordt dus uiteindelijk 3e

En Aldeguer op een knappe 7e plaats! Daar gaan we echt nog veel meer van zien en horen.

En weer een crash voor Lowes...... Bezzecchi ook een crash, dus beiden zijn nu wel definitief klaar voor de titel.

Barry wordt nog net gepiepeld voor het laatste puntje.....in de laatste ronde. P16
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 12-09-21 om 10:38:54
(...)


Pfff wat een domme reactie….
.
Ik denk daar helaas anders over.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 12-09-21 om 20:34:13
(...)
.
Ik denk daar helaas anders over.


Dat zal wel ja
Bijzonder als iemand op zijn nek terecht komt om dan zo’n reactie te geven… maar goed zegt mij genoeg
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De opgave van Bo halverwege de race zegt eigenlijk genoeg dat ie niet in staat was om te racen, ik geloof dat Midstar niet helemaal weet wat er aan de hand is..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 12-09-21 om 21:23:16
De opgave van Bo halverwege de race zegt eigenlijk genoeg dat ie niet in staat was om te racen, ik geloof dat Midstar niet helemaal weet wat er aan de hand is..


Niet alleen de opgave inderdaad, maar ook zijn ronde tijden. Die sloegen nergens op. Ik prijs Bo zijn doorzettingsvermogen, maar dit had totaal geen zin helaas.
Hopelijk zijn 4 dagen rust genoeg voor Misano.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
En in reactie op de titel...
McPhee heeft net zo veel te zoeken in de Moto2 als Dixon in de MotoGP.
Ongeveer niks.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Trax schreef 13-09-21 om 11:26:57
..
McPhee heeft net zo veel te zoeken in de Moto2 ..

Geheel naar (mijn) verwachting, zie de 4e post op de vorige pagina...
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Eens. Of BSB of zoiets.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 13-09-21 om 12:55:49
Eens. Of BSB of zoiets.


Ja want het niveau daar is dusdanig dat alle net-niet's daar probleemloos top 5 kunnen rijden
     Reageer met citaat 
Ik wil McPhee nou niet echt afrekenen op één Moto2 -race maar feit is wel dat hij nooit echt defintief is doorgebroken. Hikt al jaren tegen de absulute top aan, heeft hier een daar podiums gepakt en zelfs 3 GP-overwinningen maar wel verspreid over 9 jaar en zat toch heel vaak bij goeie teams. Dorna hoopte volgens mij dat hij de Britse eer hoog kon houden in de MotoGP ooit maar dat gaat niet meer gebeuren. Sowieso is het in de huidige opzet veelzeggend als je zolang blijft hangen in de Moto3.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: