Buis debuteert in Argentinië favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
11

Villicum

17 oktober 2021
Argentinië Autódromo El Villicum, Albardón

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jules Cluzel
2Steven Odendaal
3Manuel Gonzalez
4Can Öncü
5Dominique Aegerter
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jules Cluzel
2Manuel Gonzalez
3Can Öncü
4Steven Odendaal
5Dominique Aegerter
Volledige uitslag »

RACE 2

1Jules Cluzel
2Can Öncü
3Dominique Aegerter
4Hannes Soomer
5Péter Sebestyén
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jules Cluzel (Yamaha) behaalde hier in 2018 zijn 17e WSS zege om de meest succesvolle rijder uit Frankrijk in deze klasse te worden. Landgenoot Fabien Foret was zijn voorganger met 16 overwinningen.
Tijdens de eerste Argentijnse ronde ooit in 2018 vertrok Lucas Mahias hier van Poleposition. Landgenoot Jules Cluzel behaalde echter de overwinning op een compleet Yamaha podium voor Sandro Cortese en Mahias.
San Juan werd in 2018 het 48e circuit in de geschiedenis waar een WK Superbike wedstrijd werd verreden.
Yamaha rijder Jules Cluzel won hier in 2019 de 250e race in de WSS historie en behield met nog een race te gaan nog een theoretische kans op de WK titel.
Topic: Buis debuteert in Argentinië (5745 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
midstar schreef 21-10-21 om 05:51:16

Ik weet dan ook niet of hij eerder op een 600 gespeeld heeft.


Ja, heeft gedurende dit jaar veel trainingskilometers gemaakt op een 600 als voorbereiding op een eventuele overstap. Daarom had ik echt gehoopt op een wat betere aansluiting bij de laatsten van het reguliere veld.
     Reageer met citaat 
Voor zover ik weet heeft Jeffrey in het voorjaar in Spanje getraind op een 600 en verder tijdens de IDM races op Assen in Augustus in de SS600 gereden. Tijdens die IDM races eindigde hij als 8e (race 1) en 9e (race 2).

Ik hoop uiteraard ook dat hij volgend jaar SS600 rijdt en de tijd krijgt om erin te groeien, maar zijn prestaties tot dusver laten nog wel wat te wensen over.

Overigens heeft Glenn van Straalen me positief verrast! Met zijn snelste rondetijden slechts 1 seconde van de snelste tijd af en netjes in het middenveld gefinisht. Ik ben benieuwd of hij nog een 2e kans in de WSS gaat krijgen.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 21-10-21 om 08:21:49
(...)


Flink ook nog? hoe dat zo? waar had jij hem verwacht dan?

Het verschil tussen een enigzins standaard 300 2 cylinder en een fors doorontwikkelde 600 is enorm.

Dat laatste zeg ik ook.
Maar desondanks had ik verwacht dat hij er veel beter bij zou zitten
Midstar racing
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Misschien dat ik er anders in sta. Ik had verwachtte niks van hem. Hij had voor mij een Carte Blanche.

Ik weet niet op wat voor 600 hij in Spanje getraind heeft en heb ook geen idee hoeveel verschil er tussen de IDM specificaties en WK supersport motorfiets zitten.

Maar ondanks dat hij dan niet helemaal vreemd is op een 600 denk ik dat ondanks die ervaring, een serieuze WK wedstrijd toch echt "different koek" is. (Zoals mijn vader altijd zo mooi weet te brengen)

De 300 is een leuke bijklasse. Dat je daar in het debuutjaar direct kampioen word is uiteraard gewoon hardstikke knap en je kan dan best een aardig potje sturen.

Alleen zie ik het zo dat de supersport een klasse is met echte racemotoren. En die vergen toch echt een hele andere aanpak en kunde dan de "opgeleukte" 300 motoren. Die overgang is in mijn ogen te groot om direct flink mee te doen.

Met dat in het achterhoofd heeft hij het goed gedaan in mijn ogen. Het hele weekend progressie laten zien en hij is niet gecrashed.

Dat het geen progressie was waarmee hij direct in de top 15 reed is geen schande. Als je laat zien dat je op een nieuwe motor wel telkens harder gaat en er dan ondanks alles wel op blijft zitten vind ik gewoon heel netjes.

En wat er in onderstaand artikel ook vermeld word. Het wedstrijd verloop is heel anders. In de 300 race je korter en zit je vaker dicht bij elkaar. In een supersport wedstrijd rijd je meer alleen en komt het aan op ritme en tactiek.

Dat leer je denk ik ook niet in 1 weekend.

de ervaringen van het eerste weekend zijn hier te lezen:
https://www.racesport.nl/mooi-en-leerzaam-world-supersport-debuut-voor-jeffrey-buis-in-argentinie/

En het mooie nieuws is dat hij verder kan proeven aan de supersport in Indonesie.

https://www.racesport.nl/jeffrey-buis-ook-met-g-a-p-motozoo-racing-by-puccetti-naar-indonesie/

Wederom een nieuwe baan, maar een extra kans om te laten zien hoe hij zich ontwikkeld op een supersport.

mooi nieuws vind ik.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 21-10-21 om 16:58:03
..
Alleen zie ik het zo dat de supersport een klasse is met echte racemotoren. En die vergen toch echt een hele andere aanpak en kunde dan de "opgeleukte" 300 motoren. ..

Niet met je eens, dat zijn de WSS motoren ook, een R6 of ZX6RR kunnen jij en ik ook gewoon in de winkel kopen, net zoals de SBK machines..
'Echte racemotoren' rijden in mijn ogen alleen in de GP's omdat ze puur bedoeld zijn om mee te racen..
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik snap wat je bedoelt. Maar waar ik meer op doelde is dat de motoren uit de SSP flink doorontwikkeld zijn en legio meer tunings mogelijkheden hebben als de flink standaard 300.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-10-21 om 08:26:17
ik snap wat je bedoelt. Maar waar ik meer op doelde is dat de motoren uit de SSP flink doorontwikkeld zijn en legio meer tunings mogelijkheden hebben als de flink standaard 300.


Valt vies tegen.

De WSS is niet meer zo vrij als pakweg 10 jaar geleden. Zowel blok als frame zijn nagenoeg standaard. Vering mag aangepast worden, blokken ge-blueprint, dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

SS300 speelt meer met toerentallen, net als de SBK's. Dit voornamelijk omdat er tot 500cc mee mogen doen. Ook daar overigens andere vering toegestaan.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: