Zonta van den Goorbergh in de Moto2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Zonta van den Goorbergh in de Moto2 (1669 keer gelezen)
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
https://www.bndestem.nl/...e-bewijzen~a6103952/

Stukje in BN De Stem, het dagblad van de regio Breda.
Het blijft moeilijk.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Mooi artikel. Ze benoemen zelf dat ze helemaal niks verwachten en dat het echt een leerjaar is. Als ze een keer een puntje meepakken is het mooi meegenomen.

Laten we dat dus maar gewoon goed voor de geest houden. Hij mag gewoon veel gaan leren en ik denk dat ritme krijgen en kijken of je je tempo kan verhogen in deze klasse belangrijker zijn dan het proberen de hoogste posities er uit te slepen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Ik las elders dat de zwaarste machine waar hij tot nu toe op heeft gereden die 450cc eencilinder is waar hij dit jaar in het de CIV mee reed. Dus het is echt wel een sprong in het diepe.
Het blijft moeilijk.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
klopt inderdaad. Maar zoals ik al eens eerder heb gememoreerd.
Ik vind de stap van een 250cc 1 cylinder moto3 machine naar een 765cc 3 cylinder Triumph ook best fors.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Ezinge
Lid sinds: 14-05-2004
     Reageer met citaat 
Dat is haast je stokpaardje Fuzzy, maar even reëel: er is gewoonweg (ja ok de Supersport 300 qua cylinderinhoud..) geen klasse tussen. Dus de logische opbouw is gewoon: Moto 3> Moto 2> MotoGP.
Ieder jaar komen er rookies in de Moto 2 vanuit de 3, ook nu weer met namen als Vietti, Arenas en Ogura..
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dedemsvaart
Lid sinds: 08-06-2004
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 31-10-21 om 11:23:00

Ieder jaar komen er rookies in de Moto 2 vanuit de 3, ook nu weer met namen als Vietti, Arenas en Ogura.


Raul Fernandez
MB84
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dordrecht
Lid sinds: 28-08-2005
     Reageer met citaat 
Maar het is natuurlijk niet zo dat hij de Moto3 heeft overgeslagen, alleen op Junior WK niveau heeft hij dat gereden + 2,5 jaar ETC op een standaard Moto3. Dus de overstap naar een zwaardere motor komt alleen een paar jaar eerder.
Trax
ZAC #111 en #717

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: op #111 en #717
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 31-10-21 om 10:17:13

Ik vind de stap van een 250cc 1 cylinder moto3 machine naar een 765cc 3 cylinder Triumph ook best fors.


En eigenlijk is dit maar heel beperkt waar.

Als coureur heb je te maken met opeens meer vermogen maar veel belangrijker, met meer kilo's gewicht.
Dat vermogen went heel snel (van "WOW wat gaat dat ding hard" naar "Zit er echt niet meer vermogen in dit hok" is zelfs voor een amateur zoals ik maar 2 trackdays...)
Die kilo's is wel een ding omdat je rijlijnen en remmarkers in vergelijking met een Moto3 niet meer kloppen en je eigenlijk op ieder circuit waar je komt alles opnieuw moet zoeken. Je moet weer gaan kijken waar de grens van het pakket ligt

Het is niet zo dat Zonta na 2 ronden binnenkomt en zegt dat hij niet op de Moto2 durft te rijden, hoor.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 31-10-21 om 11:23:00
Dat is haast je stokpaardje Fuzzy, maar even reëel: er is gewoonweg (ja ok de Supersport 300 qua cylinderinhoud..) geen klasse tussen. Dus de logische opbouw is gewoon: Moto 3> Moto 2> MotoGP.
Ieder jaar komen er rookies in de Moto 2 vanuit de 3, ook nu weer met namen als Vietti, Arenas en Ogura..


Het is ook niet per definitie dat ik vind dat het anders moet. Mijn zorg is meer dat er in de huidige racerij relatief weinig tijd is om te groeien/te ontwikkelen. Als je als coureur in een klasse terecht komt moet je er vrij direct wel staan want anders kun je na 2 jaar vertrekken.

Wat ik dus bezwaarlijk vind is dat er coureurs zijn die die overstap wat aan de forse kant vinden. Die coureurs kunnen niet groeien in een telkens zwaarder wordende klasse. Je eigenlijk al klaar bent voor je begint omdat ze de tijd niet hebben om te wennen/groeien.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Dedemsvaart
Lid sinds: 08-06-2004
     Reageer met citaat 
Zoals ik het zie krijgt Zonta ruim de tijd om te wennen aan de Moto2 klasse. Z'n eerste hele seizoen krijgt hij daar de ruimte voor. Zonder al te veel druk jezelf proberen te verbeteren. Niemand verwacht punten van hem in zijn eerste seizoen. Het enigste wat Zonta moet doen is progressie laten zien.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Trax schreef 31-10-21 om 12:52:39
(...)


En eigenlijk is dit maar heel beperkt waar.


Het is niet zo dat Zonta na 2 ronden binnenkomt en zegt dat hij niet op de Moto2 durft te rijden, hoor.


Het is ook niet dat ik dat verwacht. Ik heb geen race ervaring dus kan niet meepraten over het ervaren van de verschillen. Maar naast wat jij aangeeft is het rijden met een zwaardere motor volgens mij anders in de zin van het sturen met je achterwiel door te sliden en sturen dmv je motorvermogen in plaats van met je clip ons en je lijf.

Wat ik meen Zonta ook aangaf is het in de moto3 vooral een slipstream spel en dat is in de moto2 echt anders.

Nogmaals ik heb er geen ervaring in. Maar wat ik eens heb opgepikt is dat het racen met een zwaarder sterkere motorfiets op een hele ander wijze moet en kan als met een lichtere.

En voor mijn gevoel zou het dan makkelijker zijn als je staps gewijs naar die manier van rijden toe groeit door wat meer tussen klassen te hebben.

Mijn idee is ook een beetje gestoeld op de opmerkingen dat bijvoorbeeld een Rossi niet overweg kon met de Ducati omdat hij zijn rijstijl moest aanpassen wat niet lukte.

Als het aanpassen van de ene motogp fiets naar de andere al bijna onmogelijk lijkt soms hoe moet je dat dan doen van een lichte naar een zware fiets vraag ik me af.

Het is niet dat ik vind dat het anders moet.

Maar ik vraag me dan gewoon af: maakt men het jonge rijders niet erg moeilijk door die stappen zo groot te maken?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 31-10-21 om 13:26:45
Zoals ik het zie krijgt Zonta ruim de tijd om te wennen aan de Moto2 klasse. Z'n eerste hele seizoen krijgt hij daar de ruimte voor. Zonder al te veel druk jezelf proberen te verbeteren. Niemand verwacht punten van hem in zijn eerste seizoen. Het enigste wat Zonta moet doen is progressie laten zien.


Dat zeg ik ook en dat is goed.

Maar daar komt weer de zin. "Ruim de tijd."
Mijn vraag is: 2 jaar, is dat ruim? Dat is tegenwoordig gewoon ongeveer de regel. Maar is dat wel genoeg? Het spel is tegenwoordig zo godsgruwelijk duur geworden dat er simpelweg niet meer tijd meer is. En dat vind ik soms wel eens erg jammer.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 31-10-21 om 13:28:11
(...)

Maar ik vraag me dan gewoon af: maakt men het jonge rijders niet erg moeilijk door die stappen zo groot te maken?


Gelukkig heeft Zonta een vader en oom die het spel beter kennen dan wie dan ook op dit forum
Je kan het ook andersom zien; waarom Zonta met alle geweld nog twee jaar op een Moto3 zetten als je nu al weet dat hij te lang is om mee te kunnen op de rechte stukken?
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Dat is zeker waar. Dan hadden we hier kunnen lezen het hele jaar, ja maar hij is veel te groot voor de Moto3 en daarom gaat het maar zo zo.

Ik vind het helemaal geen rare keus die nu wordt gemaakt. En je moet het ijzer smeden als het heet is.

Het eerlijke verhaal is wel dat als het een buitenlander was geweest we dan echt wel onze mening klaar hadden gehad. " Die rijdt daar alleen maar dankzij connecties van pa". Want zijn resultaten dit jaar waren niet van dien aard dat een promotie naar de Gp's voor de hand lag. Dan hadden we echt niet gesproken over te lang etc.

Goed dat ze de verwachtingen gelijk downsizen. Dan kan het voor de buitenwacht alleen maar meevallen.
Het blijft moeilijk.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sleen
Lid sinds: 14-03-2005
     Reageer met citaat 
Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het eigenlijk wel gaaf dat hij nu al naar het motogp circus kan. Ik hoop alleen dat hij dan goed genoeg groeit om er te blijven en ons mooie dingen kan laten zien.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: