Wat spreekt die goed Engels, niet van native te onderscheiden! Knap hoor.
Gisteren in de auto op weg naar huis het eerste half uur geluisterd. En ach, er is hier weinig op het forum te melden dus laat ik maar eens wat neertikken.
Voor het eerst dat ik deze podcast luister maar vooralsnog vind ik de sfeer te lacherig/ jongens achtig. Had ik niet direct verwacht achter een motorsport podcast, maar ok. De presentatoren hebben moeite met de achternaam vd Goorbergh en moeten de luisteraars uitleggen dat hij een vader heeft die zelf ook ooit GP's reed. Zelfs in het VK weet de gemiddelde motorsport fan dat toch wel? Maar voor het brede publiek misschien wel beter dat ze dit uitleggen maar ook een bevestiging dat ik met mijn 36 jaar een ouwe lul wordt. Er is inmiddels natuurlijk een schare jeugdige fans die Jurgen vd Goorbergh niet gekend heeft
Zonta houdt zich goed staande tussen de podcast makers. Komt met teksten en dat maakt het toch interessant om naar te luisteren. Wat dat betreft een verademing t.o.v. Bo Bendsneyder.
Dan toch wat kritischer: echt een reality check over zijn eigen prestaties heeft Zonta niet. Ook de presentatoren: z'n nemen de route door die Zonta heeft gevolgd en dat is met een paar jaar competitief racen niet bijsterend veel natuurlijk. En qua prestaties heeft hij vooralsnog alleen in 2020 in het ETC aansprekende resultaten behaald. Als dit alles doorgenomen is roepen de presentatoren: 'indrukwekkend lijstje met prestaties al hoor'. Nemen ze de boel nou in de maling denk ik dan? Kom op, iedere blinde ziet toch dat het lijstje met prestaties verre van indrukwekkend is? Dat is gewoon objectief vast te stellen...
Zonta houdt er ook wel van zijn eigen prestaties wat te overdrijven. In zijn eerste jaar Molenaar NSF100 wist hij tegen het einde van het seizoen zijn eerste races te winnen. Quote: 'Maar het niveau van de NSF100 cup was dat jaar wel extreem hoog, hoger dan in alle andere jaren!'
Ha! Het ultieme argument dat iedere racer gebruikt om zijn eigen prestaties aan te dikken. Ik werd zelf ook ooit eens 4e in de Supercup 600, toevallig ook in een jaar dat het niveau gigantisch was!
En dan hebben ze het over zijn overstap naar de Moto2. De presentatoren wijzen erop dat hier toch wel wat kritiek over is. Volgens Zonta is 80 tot 90% positief en de mensen die dit niet zijn, zijn mensen die zelf nooit geracet hebben en er dus geen kijk op hebben... De presentatoren wijzen hem er op dat ze toch ook wel wat kritische geluiden van andere actieve coureurs hebben gehad (uiteraard niet te dik erop, het moet wel gezellig blijven...), Zonta is zeer verbaast en kan het eigenlijk niet geloven...
Het positieve van de podcast voorlopig: de vergelijking tussen Jos en Max Verstappen is nog niet gemaakt. Ik vind het altijd zo pijnlijk als interviews over Zonta en Jurgen moeten beginnen met die vergelijking. Ga uit van je eigen kracht.
Vanmiddag verder luisteren