john «
09-05-2022 om 19:41:13 »
Die aanname dat het te maken heeft met de bereikbaarheid voor de lokale bevolking klinkt aannemelijk. Ook op dinsdag is er overigens training voor de NW200.
Hetzelfde merk je ook op IOM tijdens TT of de Manx. De trainingstijden en racetijden zijn vaak zo gepland dat er ruimte is om het lokale werk/woonverkeer plaats te laten vinden in de ochtend of namiddag. Als een racedag onverhoeds uitloopt, dan komt het voor dat de kruispunten tijdelijk worden geopend zodat verkeer van binnen het circuit kan reizen, of de wegen worden geheel geopend voor een periode.
Ik kijk dit jaar extra uit naar het Road Races, het heeft lang stilgestaan. McGuiness weer op een Honda, 100ste race op Man, Fireblade 30 oud, McGuiness 50 jaar. Overwinning ligt niet meer direct in het verschiet, maar stel dat wat trainingsdagen op Man verregenen, dan kan veel ervaring wel een factor zijn. Geen Bruce Ansty meer als deelnemer, hopelijk zien we die nog bij de Manx.
Brooks die weer aan de NW200 deelneemt op de Ducati. Hopelijk doet hij daar weer vertrouwen op voor de rest van het BSB seizoen. Zou fijn zijn als hij een goed resultaat haalt.
Dunlop die nu is overgestapt naar Suzuki is ook verrassend, blijft een ongrijpbaar fenomeen. Als hij blijkbaar geen goed gevoel ergens over heeft, dan gaat het niet door. Lijkt erg authentiek en als de risico's zodanig zijn dan lijkt mij dat ook gerechtvaardigd. (Daar zal Paul Bird of in het verleden Yamaha wel anders over denken).
Glenn Irwin is ook een interessante deelnemer. Zal bij de NW200 er absoluut klaar voor zijn, en moet zich bij de TT toch wat instellen op een leerervaring in plaats van gaan voor topresultaten.