RG500IU schreef
27-01-22 om 09:50:04
(...)
Is dat omdat je dat jammer vindt, of is dat verwijtend naar KTM (doen ze te weinig inspanningen?) of naar de FIM die de regels bepaalt waardoor de KTM geen interessante machine meer is?
Eigenlijk van alles een beetje. Schijnbaar is zelfs deze opstap klasse alweer verworden tot een eenheidsworst. Wat daar precies de reden van is? geen idee... waarschijnlijk een beetje van alles. Misschien bleek het voor KTM toch niet zo interessante klasse en/of hebben ze de middelen niet om er veel op te investeren. Voor het zelfde geld ligt hun focus op de motogp waar ze in alle klasses actief zijn natuurlijk.
Ik denk dat dit laatste vooral meespeelt. Ze hebben RBR en alle klasses binnen de motogp waarin ze meespelen.
Dan is een standaard klasse alleen leuk als er zonder teveel gedoe mee gereden kan worden in de top en anders teveel moeite.
Waarom Honda er mee gestopt is/niet interessant meer is voor teams? geen idee. Waarschijnlijk ook weer gewoon kosten.
Ik denk dat je wel de conclussie kan trekken dat een produktie klasse opzetten met veel verschillende motor layouts voor veel producenten gewoonweg niet meer haalbaar is.
Het lijkt er om dat er juist vanwege die vrije benadering voor deze klasse, producenten weer afhaken. Omdat het teveel gedoe is om voor deze bijklasse een competatieve motor neer te zetten.