Grand Prix of Qatar 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
1

Losail

6 maart 2022
Qatar Losail International Circuit, Doha

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Ayumu Sasaki
2Jaume Masiá
3Andrea Migno
4Ryusei Yamanaka
5John McPhee
Volledige uitslag »

RACE

1Andrea Migno
2Sergio Garcia
3Kaito Toba
4Deniz Öncü
5John McPhee
Volledige uitslag »

TRIVIA

Livio Loi (RW Racing/Honda) kwalificeerde zich hier in 2016 op de tweede plaats. Hiermee evenaarde hij de beste kwalificatieplaats door een Belgische coureur in de 125cc/Moto 3 klasse (Lucio Pietroniro: Francorchamps 1985)
Maverick Viñales (Blusens Avintia FTR Honda) behaalde hier in 2012 na de laatste 2-takt zege in het voorgaande jaar ook de eerste zege in de nieuwe vervangende 4-takt klasse met 250cc eencylinders.
Alexis Masbou won hier vanaf zijn allereerste Poleposition in 2015, Enea Bastianini (P2) en Danny Kent zorgden voor het eerste volledige Honda podium sinds de Braziliaanse GP (Rio de Janeiro) van 1999.
David Alonso (CFMoto) zorgde hier in 2024 voor de eerste zege van het Chinese merk dat gebruik maakte van KTM blokken.
Kaito Toba (Idemitsu Honda) behaalde hier in 2019 de allereerste Japanse winst in de Moto3 klasse.
Sandro Cortese (Red Bull KTM) ging de geschiedenis in door in 2012 de eerste Poleposition te veroveren in de nieuwe 4-takt categorie die de 125cc klasse verving. Maverick Viñales en Louis Rossi (beiden FTR Honda) complementeerden de eerste startrij.
Albert Arenas (Team Aspar) zorgde met zijn zege in de Moto 3 race in 2020 voor de 100e Grand Prix zege van KTM.
Sandro Cortese (Team Germany Aprilia) reed zijn 100e GP in 2011 en vierde dat met een tweede plek op het podium. Cortese werd na Jorge Lorenzo de op een na jongste rijder met 100 GP starts achter zijn naam.
In de door Jorge Lorenzo (Caja Madrid Derbi) voor Andrea Dovizioso (Kopron Scot Honda) gewonnen race stond Álvaro Bautista (Seedorf Aprilia) in 2004 met een derde plaats voor het eerst in zijn carrière op het podium.
De Italiaanse rookie Romano Fenati (Team Italia - FTR Honda) behaalde hier in 2012 tijdens zijn Grand Prix debuut een tweede plaats. De laatste debutant die gelijk het podium haalde was Noriyuki Haga (500cc) op Suzuka in 1998.
De 2011 seizoensopener werd gewonnen door Nicolás Terol (125cc), Stefan Bradl (Moto2) en Casey Stoner (MotoGP), alle drie verzilverden hun Poleposition met een zege. De laatste keer dat dit gebeurde was Jerez 2005 (Simoncelli, Pedrosa en Rossi).
Rookie Pedro Acosta (Red Bull KTM) behaalde hier in 2021 zijn eerste Grand Prix zege in race 2 door op sensationele wijze het hele veld achter zich te laten na een start (na een straf) vanuit de pitlane.
Matia Pasini (Aprilia) was hier in 2008 de laatste rijder in de geschiedenis die bij zijn debuut in de 250cc klasse gelijk wist te winnen.
Na de Moto 2 zege van Scott Redding op Silverstone in 2013 was er een recordreeks van 20 openvolgende GP's met winst voor coureurs uit Spanje. Jack Miller beëindigde deze serie hier in 2014 met zijn eerste Moto 3 overwinning.
Mede ten gevolge van de dan geldende economische crisis worden, in een poging de kosten te drukken, met ingang van de eerste GP in 2009 de vrijdagochtendtrainingen gecancelled.
Jack Miller (Red Bull KTM Ajo) werd hier in 2014 de eerste Australiër die een race in de lichste klasse won sinds Casey Stoner (Sepang 2004), het was tevens de eerste keer dat hij op het podium stond.
Bij de start van het seizoen 2008 wordt de openings GP van het seizoen voor het eerst onder kunstlicht verreden. Overdag is de hitte hier immens en s'avonds levert het spektakel op voor de televisiekijker is de algemene gedachte...
Poll
Vraagstelling: Wie gaat de eerste GP van 2022 winnen?
*** Poll is gesloten ***
Dennis Foggia 4 (44%)
Andrea Migno 0 (0%)
Jaume Masia 1 (11%)
Sergio Garcia 2 (22%)
Deniz Öncü 0 (0%)
Tatsuki Suzuki 0 (0%)
John McPhee 1 (11%)
Iemand anders, namelijk: 1 (11%)
Aantal stemmen: 9
Topic: Grand Prix of Qatar 2022 (3932 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik zal deze wel even openen aangezien ik verwacht dat voor deze klasse de minste belangstelling zal bestaan. Een polletje van 8 is nog niet eenvoudig, heb er paar overgeslagen die er best tussen hadden kunnen staan, wat denken jullie?

De race / kwalificaties zijn nu paar uur vroeger in het tijdschema dan andere jaren. Niet meer een 'schemerrace' en gewoon 'overdag'. De baantemperaturen en grip zullen wat afwijken van vorige edities. Wie kan daar beste mee omgaan?
     Reageer met citaat 
Foggia was vorigjaar lekker bezig. Dus ik schat hem wederom hoog in voor de 1e overwinning. ( en titelkandidaat )
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Gestemd op Guevara, niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Ik heb er zin in en ben benieuwd wie kampioen gaat worden.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gerard Riu is al vervanger voor David Muñoz aangewezen bij het Boe SKX KTM team aangezien Muñoz nog geen 16 is (tot aan Mugello).
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En nog een toevoeging: Honda Asia is met slechts een rijder (Mario Aji) vertegenwoordigd. Er is geen vervanger voor de geblesseerde Taiyo Furusato.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik heb op John Mc.Phee gestemd als winnaar van de eerste race. Waarom? Geen idee. Hij gaat vaak wel goed op Qatar.

Foggia was qua pace en snelheid absoluut de beste vandaag.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Sasaki was snelste in FP3 en leek geplaatst, rondetijd is later geschrapt dus hij is een van de mannen die in Q1 aan zal moeten treden.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 04-03-22 om 22:38:26
Ik heb op John Mc.Phee gestemd als winnaar van de eerste race. Waarom? Geen idee. Hij gaat vaak wel goed op Qatar.


Ik ga met je mee.
McPhee is bewezen snel maar uiteindelijk lukt het vaak allemaal niet. Omdat wel voor elkaar te krijgen dat vertrouw ik Biaggi wel toe.
     Reageer met citaat 
Ik verbaas mij erover dat er nog geen gridstraffen zijn uitgedeeld. Ik dacht dat er toch wat werd gehinderd toen de laatste groep de pitstraat uitreed…
     Reageer met citaat 
Dat niet alleen, ook het belachelijke slingeren op het rechte stuk in de laatste ronde. Ze leren het echt niet.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Harald schreef 06-03-22 om 09:46:39
Ik verbaas mij erover dat er nog geen gridstraffen zijn uitgedeeld. Ik dacht dat er toch wat werd gehinderd toen de laatste groep de pitstraat uitreed…


Inmiddels wel. En niet voor de minsten. Foggia, Suzuki en Guevara moeten straks achteraan de grid starten. En Foggia krijgt daarnaast ook nog 2 longlap penalty's.
     Reageer met citaat 
En terecht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ongelooflijk he.....hoe verneuk ik mijn race voordat die begonnen is?
     Reageer met citaat 
Gelukkig!!!

Maar waarom stond het licht op groen aan het eind van de pitstraat? Er komt een hele grote groep rijders aan en je laat een hele grote groep rijders de pitstraat uitrijden. Dat is vragen om problemen.
     Reageer met citaat 
Die staat altijd op groen tijdens een sessie. Je moet zelf opletten als je naar buiten gaat en voorrang geven.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: