Grand Prix van Indonesië favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
2

Mandalika

20 maart 2022
Indonesië Mandalika International Street Circuit, Lombok

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Quartararo
2Jorge Martín
3Johann Zarco
4Brad Binder
5Enea Bastianini
Volledige uitslag »

RACE

1Miguel Oliveira
2Fabio Quartararo
3Johann Zarco
4Jack Miller
5Álex Rins
Volledige uitslag »

TRIVIA

Marc Márquez ging hier in de warm-up van 2022 hard onderuit en ging niet van start wegens een hersenschudding.
Johann Zarco (Pramac Ducati) behaalde hier in 2022 met een derde plaats zijn 12e podium in de koningsklasse zonder nog een overwinning te hebben behaald. Een evenaring van het record van Colin Edwards die ook tot 12 podiums zonder zege kwam.
Luca Marini (VR46 Ducati) was hier in 2023 de snelste in de kwalificatie. Het was de eerste Poleposition in de zwaarste klasse voor de halfbroer van Valentino Rossi.
De laatste Grand Prix van Indonesië werd in 1997 op het circuit van Sentul verreden; Tadayuki Okada (500cc), Max Biaggi (250cc) en Valentino Rossi (125cc) waren toen de winnaars.
Een dag nadat hij in 2023 de WK leiding had veroverd met winst in de Sprint verspeelde Jorge Martín deze alweer aan GP winnaar Francesco Bagnaia nadat hij in de Grand Prix in leidende positie ten val kwam.
Topic: Grand Prix van Indonesië (5712 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Laat die actie van Q niet aan Sylvana Simons zien want dit is natuurlijk disrespect of zelfs wel racisme van een witte man.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Gelukkig blijft de MotoGP nog enigszins gevrijwaard van het doorgeslagen woke/alles-is-discriminatie-danwel-racisme hype.

Mooi wel dat ze ondertussen Moto3 en Moto2 uitzenden. Die had ik nog niet gezien
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Los van de regen (dat is overmacht, al kun je daar ook nog over redetwisten in deze tijd van het jaar) is het feit dat voor zowel de Moto2 en MotoGP de race ingekort had moeten worden natuurlijk ook weer een afgang van jewelste.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 20-03-22 om 08:51:15


Dat Twitter account is sowieso geweldig om te volgen
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Al met al een hele leuke race
Mooie overwinning van Oliveira. Fabio houdt zijn koppie erbij, keurige 2de plaats.

Bastianini blijft leider in het kampioenschap. Lastige race voor hem.
Bagnaia Vinales
Daryn Binder lijkt wel een rijdende chicane. Moet uiteindelijk toch zijn broer voor laten.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Binder beukt Binder
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-03-22 om 09:59:55
Binder beukt Binder

Wat Herlings ook al zei in de studio, ik zit al op zo'n filmpje te wachten als na Qatar Citaat:
lekker bro
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik had wat meer verwacht van Brad Binder, maar hij legt uit dat hij probleempje had:
Citaat:
Unfortunately, I did the whole race with the ride height device down and to finish 8th is like a win.

persbericht KTM
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat een race weer! Mooie overwinning voor Oliveira door zijn overwinning en P2 van Binder in Qatar staat KTM ook op kop in het constructeurskampioenschap.

Goede race ook van Quartararo en Zarco en dan met name voor Fabio, die in de regen vaak niet heel sterk was.

Meest opvallende prestatie vond ik die van Darryn Binder. Hij kwam zelfs even als 8e door erg knappe prestatie. Uiteindelijk een 10e plaats voor hem.

Drama begin voor Bagnaia en Martin....2 coureurs waar ik veel van verwacht dit jaar.

En Marc Marquez.....oei oei oei

Volgens mij is hij er nog redelijk vanaf gekomen, maar wat een klapper in de WUP. Het was z’n 4e crash van dit weekend. Dat is toch wel erg veel.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 20-03-22 om 18:44:31

En Marc Marquez.....oei oei oei

Volgens mij is hij er nog redelijk vanaf gekomen, maar wat een klapper in de WUP. Het was z’n 4e crash van dit weekend. Dat is toch wel erg veel.


Een aantal keer crashen per weekend is toch standaard bij Marquez ? Het probleem is dat het nu wel zeer doet
     Reageer met citaat 
Heerlijke race weer! Erg gaaf dat Oliveira weer een overwinning pakt, Binder wat verder naar achteren maar dat had dus een reden. Het is te hopen dat beide heren wat constanter worden maar het KTM heeft wel een top duo in handen.

Leuk dat Zarco weer eens op het podium komt! Bastianini heeft de schade beperkt gehouden maar had met het uitvallen van zowel Marquez, Martin en de slechte race van Bagnaia een mooie kans om flink uit te lopen. Het beloofd nu alweer een spannend kampioenschap te worden.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Bijzonder vermakelijke race. Mooi gevecht om de plaatsen na het podium. ik ben positief verbaasd over Binder. Als debutant in deze klasse het zo doen in deze omstandigheden verdient respect.

Fabio heeft het zeer goed gedaan nette podium plaats en goed voor zijn titel prolongatie kansen. ( is nog vroeg maar hij moet uiteraard blijven scoren)

En mega knap van Oliveira. Erg mooi dat er weer een KTM een wedstrijd won.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Inderdaad, zeer vermakelijk.

Hoelang MM93 nog op de been blijft met al die beuken en breuken??

Eigenlijk moet iemand hem vertellen dat het wel een keer genoeg is.

Op zich zal ie wel in staat zijn nog races te winnen en mss zelfs een titel te pakken, of het op deze manier zin heeft? Hoeveel kan een lichaam verdragen?

Los daarvan wederom een top race. Super gerdeden door MO88, FQ20 leek erg opgelucht met zijn 2e plek. Ik denk dat ie nu al bezig is met titel #2.

De Duc's zijn als vanouds, 1 van de 8 staat op het podium terwijl de rest niet lekker gaat. Helaas is het elke race een andere ducatist.

Toch knap van Morbidelli, eindelijk van die slepende knie blessure af en weer meters maken. Netjes 7e.

Die blik van Darryn Binder naar zijn broer bij die inhaal actie. Briljant.

Het is nog erg vroeg om te constateren maar die Wilco Z heeeft oog voor talent, hij pikte Fabio ook op en zag zijn potentieel. Wie weet wat we gaan zien nog van Darryn de Beuker

Voor de rest: zware omstandigheden met vooral veel publiek in de heuvels buiten de hekken. En loslatend asfalt. Geef het tijd en dit kan een mooie aanvulling worden op de kalender.
Dat stuk tussen bocht 4 en bocht 11. Net Meeuwenmeer, Hoge Heide en Ramshoek. Briljant ontworpen.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 21-03-22 om 10:52:52
…….met vooral veel publiek in de heuvels buiten de hekken…...


Het publiek zit wel heel ver weg op sommige plekken, maar is dat niet zo bedoeld? Ook als je vanaf die tribunes bij start finish naar de baan zou willen lopen mag je wel brood mee voor onderweg. Het wordt meer en meer een tv sport.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: