https://www.racesport.nl/...diplopie-dubbelzien/
Ook racesport vermeldt het.
Het eerste wat ik dacht na die warm up crash zondag, als ie maar niet weer...
Dus toch.
Had hetzelfde nare gevoel als bij de schuiver van Lorenzo in Assen toen, dit kan wel eens de laatste keer zijn.
Botten genezen wel, dat is ingecalculerd, maar blessures aan je vitale organen, rug, ogen, hersenen en dergelijke is toch wel wat anders.
Dit is zijn derde keer diplopie in zijn leven, eens moet het toch een keer doordringen.
Al gun ik die gast desnoods 12 titels, alsjeblieft stop ermee en ga iets anders doen. De rerst van je leven alles dubbel zien is het niet waard.
Dat gejakker terug naar Spanje gisteren, direct door naar Barcelona voor onderzoek en vanochtend naar Madrid voor nog meer onderzoek doet er ook geen goed aan lijkt me.
Ik heb jaren last gehad van fixatie disperatie, had als kind zo'n jampot bril gemoeten, en heb jaren met ipv een varifocus bril met en een verte bril en een prisma bril rondgelopen. Continue van bril wisselen en heel veel oogspier oefeningen. Voorwaar geen pretje, en best beangstigend ook. Stel dat het blijvend is. Je zicht is toch een van de cruciale organen die je hebt. Ongetwijfeld heeft MM93 dezelfde zorgen.
Gelukkig is het nu voorbij en kan ik met een normale varifocus toe.
Ik wens hem veel wijsheid en bovenal een voorspoedige genezing.