Mugello 2022. Nu ook met wings achterop de motor. favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
8

Mugello

29 mei 2022
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Di Giannantonio
2Marco Bezzecchi
3Luca Marini
4Johann Zarco
5Francesco Bagnaia
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Fabio Quartararo
3Aleix Espargaró
4Johann Zarco
5Marco Bezzecchi
Volledige uitslag »

TRIVIA

Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Door de Italiaanse Grand Prix van 2009 te winnen, bezorgde Casey Stoner (Marlboro Ducati) de Italiaanse motorfabrikant de eerste thuisoverwinning in de zwaarste klasse.
Loris Capirossi (Emerson Honda Pons) werd in 2000 na een racelang duel met Max Biaggi en Valentino Rossi, die beiden vielen in de slotfase, de eerste Italiaan die de zwaarste klasse op dit circuit won.
In zijn 24e race voor Ducati behaalde Jorge Lorenzo tijdens de Italiaanse Grand Prix van 2018 zijn eerste zege voor het Italiaanse merk.
Scott Russel, de wereldkampioen Superbikes 1993, reed als vervanger van de net gestopte Kevin Schwantz in 1995 hier zijn eerste race voor Lucky Strike Suzuki en werd 12e.
Joan Mir (Suzuki) behaalde hier 2021 met een derde plaats het 500e podium voor een Spaanse coureur in de Koningsklasse. Italië leidt nog steeds het landenklassement met 686 voor Spanje en de VS.
Repsol Honda testrijder/wild-card Tadayuki Okada (die voor het eerst sinds 2000 weer een Grand Prix reed) werd in 2008 met een viertiende plaats, op een leeftijd van 41 jaar en 109 dagen, de oudste coureur die in de MotoGP WK punten scoorde.
Troy Corser, regerend Superbikekampioen, op Yamaha YZR, eerst in de Power-Horse en later Red Bull kleuren, haalde hier in 1997 met een twaalfde plaats zijn beste Grand Prix resultaat. Na de TT van Assen dat seizoen, zou Corser het team al verlaten..
Andrea Dovizioso (Ducati) zorgde met zijn zege in 2017 voor de eerste overwinning op Mugello door een Italiaanse rijder op een Italiaanse motorfiets in de zwaarste klasse.
Wat in Spanje nog nooit gelukt was gebeurde wel in Italië in 2012 toen met Daniel Pedrosa (Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha) en Héctor Barberá (Ducati)de eerste startrij van de zwaarste klasse voor het eerst alleen maar gevuld was met Spaanse rijders.
Andrea Iannone (Ducati) was in 2015 de eerste Italiaanse rijder met een Italiaanse machine die Poleposition wist te behalen sinds Giacomo Agostini (MV Agusta) in 1972 de snelste in de trainingen was op het circuit van Imola
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Wild-card rijder Pier-Francesco Chili, die als tweede getraind had, haalde in 1995 met een tiende plaats voor de laaste keer namens Cagiva Grand Prix punten binnen.
Tetsuya Harada zorgde hier in 1999 voor historie door Aprilia met de RSW 500 V2 de eerste Poleposition in de zwaarste klasse te bezorgen.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Haruchika Aoki, met de Molenaar V2 Honda, was in het natte tweede gedeelte van de race van 2001 veruit het snelst. Op basis van totaaltijden was zijn vjifde plaats het beste seizoenresultaat in dat jaar waarin hij beste privérijder werd.
Topic: Mugello 2022. Nu ook met wings achterop de motor. (4290 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wanneer houdt deze quatsch op?
     Reageer met citaat 
Bij het eerste dodelijke ongeval waarbij een vleugel is afgebroken??
     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-05-22 om 11:59:58
Wanneer houdt deze quatsch op?
Gaat toch nergens meer over vanaf 2023 DRS er op?!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Hopelijk krijgt de publieke belangstelling voor MotoGP in Mugello weer vleugels.

« Gewijzigd: 29-05-2022 om 20:47:41 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Jezus Marquez is echt te vaak op z'n hoofd gevallen.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
En dan maar gewoon gelijk weer door mogen.. dat protocol slaat echt helemaal nergens op
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 28-05-22 om 15:09:22
En dan maar gewoon gelijk weer door mogen.. dat protocol slaat echt helemaal nergens op


Inderdaad. Je zou toch verwachten dat hij eerst even langs het MC moet om een check te laten doen. Hij kwam op zijn hoofd terecht en dat met zijn geschiedenis. Echt niet meer van deze tijd dit
     Reageer met citaat 
In een persconferentie is net dor Aberto Puig en Marc Marquez bekend gemaakt dat Marquez opnieuw geopereerd gaat worden. Herstel zou lang gaan duren.
     Reageer met citaat 
Bradl weer uit de mottenballen dus
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
gertram schreef 28-05-22 om 16:22:04
In een persconferentie is net dor Aberto Puig en Marc Marquez bekend gemaakt dat Marquez opnieuw geopereerd gaat worden. Herstel zou lang gaan duren.

Hij heeft het nu niet naar zijn zin, en er valt weinig winst nog te halen uit dit seizoen.
Ik heb de indruk dat dit zijn enige en laatste kans is om ooit nog terug op niveau te komen.
Vooruit maar met de geit, zsm opereren, de rest van het seizoen herstellen en optrainen. Volgend seizoen hopelijk weer schitteren
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ik ben bang dat dit einde carrière wordt voor MM93. En het zou een triest afscheid zijn….
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Jammer dat MM er in Assen dus ook niet bij zal zijn.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-05-22 om 11:15:58
Hopelijk krijgt de publieke belangstelling voor MotoGP in Mugello weer vleugels.


Tegendeel en hoe?

Van 83.000 naar 43.000 op raceday.

Wat is er aan de hand?

Geen Rossi, kaartjes wat duurder, maar toch..
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: