British Grand Prix 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
12

Silverstone

7 augustus 2022
Groot-Brittannië Silverstone Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Augusto Fernandez
2Joe Roberts
3Ai Ogura
4Albert Arenas
5Celestino Vietti
Volledige uitslag »

RACE

1Augusto Fernandez
2Alonso Lopez
3Jake Dixon
4Ai Ogura
5Arón Canet
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 1983 won de Fransman Jacques Bolle met de Pernod, de eerste GP overwinning door een machine in Frankrijk gebouwd, het zou ook bij deze ene zege blijven voor Pernod. Thierry Espié (2e) en Christian Sarron zorgden voor een uniek Frans feestje.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) behaalde in de regenrace van 2011 zijn vijfde overwinning van het seizoen waarmee hij het totaal aantal zeges van zijn vader Helmut (allemaal in 1991 met de HB Honda) evenaarde.
Bradley Smith (Tech 3) behaalde hier met een tweede plaats in 2011 zijn eerste podium in deze klasse nadat hij in de regen van een 28e startplaats naar voren reed. Alleen Kazuto Sakata (1996 Catalunya) moest nog van verder weg (P31 naar P3) komen.
Scott Redding is de enige Britse coureur die een thuis Grand Prix op twee verschillende circuits wist te winnen. In 2008 won hij (als jongste coureur ooit) de 125cc op Donington en in 2013 de Moto 2 op Silverstone.
Forward Racing kende hier in 2010 haar eerste grote succes. Claudio Corti veroverde Poleposition op de Suter en teamgenoot Jules Cluzel wist een dag later zijn eerste Grand Prix winnen. Corti kwam door een val op grote achterstand binnen als 30e.
In 1985 won Honda rijder Anton Mang voor landgenoten Reinhold Roth en Manfred Herweh, het laatste volledige Duitse podium ooit.
Aan de vooravond van de 1979 GP wordt onder aanvoering van Kenny Roberts & andere toprijders een plan voor de World Series (Formule 1/Formule 2) geïntroduceerd. De top 50 coureurs willen hogere startgelden, het plan zal in schoonheid sterven..
Topic: British Grand Prix 2022 (4980 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het is me beetje te vaak 'hetzelfde verhaal' bij Bo. De mannen die voor hem eindigden hebben toch ook die problemen? Waarom lukt het hen dan wel en kan hij net niet die aansluiting krijgen. Net als vorig jaar op rondetijden een halve sec te kort.. Hij staat op de plekken waar hij hoort appte Optimate mij nog, daar kan ik me wel in vinden..
     Reageer met citaat 
Op de een of andere manier brengt deze taktiek hem wel telkens in of vlakbij de top tien. Bij de rijders die de waarschuwingen negeren zie je toch dat dit vaak eindigt in tranen. Hij zat er in de eerste paar bochten nu in ieder geval bij, als dat vaker lukt is er toch weer een stap gemaakt. Bo maakt nog steeds groei door en krijgt daar in 2023 nog een kans voor.

Het is toch leuker kijken met Nederlanders in het veld

Zonta zat in de QP één positie achter zijn teamgenoot, dat was gewoon goed. Nu eens beginnen met de glimmende kant boven te houden gedurende een hele sessie/wedstrijd.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: