Most 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
6

Most

31 juli 2022
Tsjechische Republiek Autodrom Most

UITSLAGEN

RACE 1

1Lorenzo Baldassarri
2Stefano Manzi
3Steven Odendaal
4Valentin Debise
5Glenn van Straalen
Volledige uitslag »

RACE 2

1Lorenzo Baldassarri
2Nicolò Bulega
3Stefano Manzi
4Can Öncü
5Bahattin Sofuoğlu
Volledige uitslag »

TRIVIA

Manuel Gonzalez (Yamaha) reed hier in 2021 naar de eerste Poleposition uit zijn Supersport carrière en werd daarmee (19 jaar en 3 dagen) de jongste coureur die dat deed in deze klasse.
Het circuit van Most in Noord-West Tsjechië werd in 2021 het 50e circuit waar het WK Superbike werd georganiseerd.
Manuel Gonzalez (Yamaha) behaalde hier in 2021 met P2 en P3 zijn eerste tweede podiumplaatsen uit zijn Supersport carrière binnen.
Topic: Most 2022 (5469 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
9 overwinningen op rij voor de onstopbare Aegerter. Hij staat daarmee gelijk met Locatelli voor het hoogste aantal opeenvolgende overwinningen in het WSS. Gaat hij dat record dit weekend verbreken?

De enigste die hem lijkt te kunnen stoppen is Baldassarri, maar misschien zien we een of meerdere verrassingen.

Ik hoop dat Van Straalen dit keer beloont wordt met een paar mooie resultaten.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Geen Sander Kroeze meer, hij verving de Italiaan Alessandro Zetti bij Kallio Racing.
Die plek gaat nu ingenomen worden door Steven Odendaal.

En Niki Tuuli is er natuurlijk ook weer, alleen paar teentjes minder

« Gewijzigd: 28-07-2022 om 11:01:21 door RG500IU »

Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Geen record dus voor Aegerter.....die wordt in de eerste bocht van de baan geveegd door Oncu, die zich volgens mij totaal vergist in z’n rempunt.

Ook Caricasulo en De Rosa waren het slachtoffer. Volgens mij kwam iedereen er goed vanaf. Behalve Oncu dan, want die kreeg een ride-through.

Baldassarri won daardoor vrij dominant z’n 2e race Ik was er wel blij mee! Al zie ik het liever niet zo beslist worden. Laat hij Aegerter op de baan maar eens verslaan.

Mooie P5 voor Van Straalen! Belangrijke punten na 4 DNF’s.

En een eerste podium voor Manzi en Triumph

En ook knap van Odendaal. In z’n eerste race (terug) gelijk weer op het podium.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 30-07-22 om 19:05:31


En ook knap van Odendaal. In z’n eerste race (terug) gelijk weer op het podium.


Wat zegt dit over het niveau van deze klasse?
     Reageer met citaat 
Rare gang van zaken na die crash in de eerste bocht. Aegerter moet worden weg gedragen door de baco’s en wil ronden later alsnog z’n weg vervolgen, maar wordt gelukkig tegen gehouden door de baco’s.

Deed Aergerter daar een Neymarretje?

Of zag ik het verkeerd?

« Gewijzigd: 30-07-2022 om 22:07:45 door Optimate »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 30-07-22 om 21:52:45

Deed Aergerter daar een Neymarretje?..

Ik denk het wel, lees dit maar..

Niet fit verklaard door circuitarts voor race 2
Naar ziekenhuis voor 2nd opinion, niets aan de hand, mag racen
Ook racedirectie ziet dat en gaat akkoord.

Wel bleek dat Domi gesimuleerd had om zo rode vlag en herstart te veroorzaken... er is nog beraad over welke straf hij daarvoor krijgt..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Alsnog gediskwalificeerd wegens onsportief gedrag
     Reageer met citaat 
Goed zo.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Hoe snel kan het gaan. Aegerter begon in Most met een voorsprong van 64 punten en vertrekt met slechts 14 punten voorsprong. Het hele gat in 1 keer teniet gedaan.

Ik ben er wel blij mee sterk weekend van Baldassarri hier pole-position en beide races gewonnen!

Zaterdag vond ik sneu voor Aegerter. Ik zie liever Baldassarri winnen, maar niet omdat de concurrentie door een ander uitgeschakeld word.

Daarentegen vond ik het terecht dat Aegerter niet van start mocht in race 2. Race directie heeft de juiste keuze gemaakt. Dit soort acties/ schwalbes moeten we niet hebben. Dure les voor Aegerter, die dit niet nog eens zal doen.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Manzi 2x op het podium met de Triumph

Bulega had bijna z'n eerste race gewonnen, maar werd 10 seconden voor het vallen van de rode vlag nog ingehaald door Baldassarri.

Van Straalen kwam direct na de start in het grind en had een moeilijke, zo niet onmogelijke opgave om nog punten te pakken. Door de vele crashes werd het uiteindelijk toch nog P15.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 30-07-22 om 20:17:01



Wat zegt dit over het niveau van deze klasse?


Dat weet ik niet. Deze kaart wordt altijd snel getrokken bij de WSS.

Zijn 3e plaats in race 1 was een uitschieter. In alle sessies van afgelopen weekend zat hij nooit in de top 10. In race 2 reed hij rond een 10e/11e plaats toen hij onderuit ging.

In race 1 mistte je Aegerter, Oncu, Montella en Caricasulo, die er allen al snel uitlagen. Bulega had problemen met zijn Duc. Best wat namen die altijd voorin te vinden zijn. Als die uitvallen kom je vanzelf naar voren.

Het was een knappe presatie van Odendaal, door bij z'n rentree gelijk op het podium te eindigen. Maar het was een enigzins vertekend beeld.

Ik denk dat het niveau op dit moment hoger is dan de afgelopen jaren.
     Reageer met citaat 
Ik vind de reacties her en der over de actie van Aegerter erg mild, je leest er nauwelijks iets over.

Ik vind het wel walgelijk. Dat hij in een vlaag van verstandverbijstering weer gaat liggen, in the heat van the moment, dat kan ik nog begrijpen. Maar dat hij daar rondenlang blijft liggen en zich weg laat dragen door baco's, en dan als klap op de vuurpijl ook nog na een paar rondes probeert weer weg te rijden (maar werd tegengehouden door die baco's, en dat is logisch) dat vind ik onbegrijpelijk. Toen had toch wel het besef moeten komen dat het allemaal minder briljant was wat hij deed en dat hij toch redelijk voor lul stond.

Het zegt eigenlijk ook wel weer iets over de aandacht voor de WSS, dat je nauwelijks reacties leest. Boeit enorm weinig mensen eigenlijk iets. Was dit in de Moto2 gebeurd dan was er zeker meer aandacht voor geweest.
     Reageer met citaat 
Zielige actie, geen andere woorden voor.
Misschien een regel invoeren, dat als je afgevoerd moet worden, dat weekend niet meer in actie mag komen....
Maar hier komt hij er wel erg goedkoop van af vind ik....
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 02-08-22 om 00:20:44
..Maar dat hij daar rondenlang blijft liggen en zich weg laat dragen door baco's, en dan als klap op de vuurpijl ook nog na een paar rondes probeert weer weg te rijden (maar werd tegengehouden door die baco's, en dat is logisch) ...

Ik dacht al dat is wel een beetje zwaar aangedikt om je woorden kracht mee te geven. Dat klopt niet, heb het niet even via de ES Player terug gekeken.

Eind ronde 1/begin ronde 2 zie je de crashscene waarbij Aegerter op wil staan - even in beeld dat rode vlag komt, die weer verdwijnt - en daarna 'zakt' hij weer in elkaar. De 'schwalbe' zoals we die uit 't voetbal kennen

Aan begin ronde 3 zie je hem, omringd door marshalls, op zijn motor zitten waarbij lijkt dat hij verder wil en wordt tegengehouden. ..

in Ronde 5 zie je Öncü pit binnengaan voor zijn ride-through, vlak daarvoor zie je DA met helm op teruglopen

Begin ronde 8 zie je Caricasulo en De Rosa nog teruglopen..

Hoe dan ook wat hier gebeurd is daar houden wij als 'motorvolk' absoluut niet van en daarom houden de meesten niet van voetbal waarbij het schering en inslag is om iets te simuleren om daarmee voordeel te halen. In deze sport is het gewoon denkwijze dat alles geoorloofd (dus ook buiten de regels - zo lang je niet wordt betrapt) is om te winnen..

Ik heb een reactie van hem gelezen op racesport waarbij hij spijt betuigd heeft en uitlag gaf dat zijn handelen in 'de emotie' kwam. Hij heeft schorsing voor race 2 gehad en wat mij betreft is daarmee de kous ook af hoor..
     Reageer met citaat 
Wat je vergeet in je feitenrelaas is dat hij zich weg liet dragen door de Marshalls, die zich dus vanwege dat toneelspel in totaal onnodig in een gevaarlijke situatie moesten begeven. En toen hij eenmaal van die brancard af was wilde hij opeens weer verder gaan. Ik heb niks aangedikt.

RG500IU schreef 03-08-22 om 10:19:02
(...)
Ik heb een reactie van hem gelezen op racesport waarbij hij spijt betuigd heeft en uitlag gaf dat zijn handelen in 'de emotie' kwam. Hij heeft schorsing voor race 2 gehad en wat mij betreft is daarmee de kous ook af hoor..


Wat mij betreft ook. Anders quote je het stuk even waarin zeg dat ik vind dat hij te licht gestraft is?

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: