Aragón 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
15

Aragón

18 september 2022
Spanje Motorland Aragón, Alcañiz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Izan Guevara
2Ayumu Sasaki
3Daniel Holgado
4Tatsuki Suzuki
5John McPhee
Volledige uitslag »

RACE

1Izan Guevara
2Ayumu Sasaki
3Daniel Holgado
4Deniz Öncü
5Adrian Fernandez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Vanaf deze GP (2010) zijn er weer 3 vrije trainingen. De ochtendtrainingen op vrijdag worden op verzoek vd rijders weer opnieuw ingevoerd naar aanleiding van enkele stevige valpartijen (oa Rossi/Aoyama) als gevolg van de lage baantemperaturen.
Na Montjuïch Park & Catalunya (beiden Barcelona), Jarama (Madrid), Jerez en Valencia is in 2010 dit circuit de zesde in de geschiedenis geworden waar op Spaans grondgebied ooit een GP verreden is...
Jaume Masiá (Leopard Honda) behaalde hier tijdens de tweede race in 2020 op dit circuit de 800e Grand Prix zege voor Honda.
Met winst in de eerste Moto 3 race op dit circuit in 2020 werd Jaume Masiá (Team Leopard) de 100e coureur die een Grand Prix zege wist te behalen voor Honda.
Aan de vooravond van de 2012 WSBK ronde werd bekend gemaakt dat de derde bocht in het circuit de eerste was die een naam kreeg: 'Curva Carlos Checa' als eerbetoon aan de eerste Spaanse wereldkampioen Superbikes.
Nicolás Terol van het Bankia Aspar team van Jorge Martínez behaalde hier in 2011 zijn 13e en laatste zege in de 125cc klasse en ging de geschiedenis in als de rijder met de meeste overwinningen voor Aprilia in deze klasse.
Voor het eerst sinds de Spaanse 125cc Grand Prix van 1994 (Daniela Tognoli en Tomoko Igata) stonden er in 2013 twee vrouwen aan de start van een GP. In de Moto 3 race gingen vaste rijdster Ana Carrasco en wild-card Maria Herrera van start.
Nicolás Terol (Bankia Aspar Aprilia) behaalde hier in 2011 de 14e en laatste opeenvolgende Aprilia zege in deze klasse, een record voor het Italiaanse merk. Honda ging overigens de geschiedenis in als recordhouder met 19 overwinningen in 1990/1991.
Topic: Aragón 2022 (4078 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Maria Herrera keert in de GP's terug met een wild-card bij het Angeluss team dat volledig door vrouwen gerund zal zijn, dus ook de technici etc.
     Reageer met citaat 
Leuk hoor, maar wat voor zin heeft dat? Ze rijdt alleen dit weekend op een Moto3, de rest van het jaar niet. Zonde van het geld als je het mij vraagt.
     Reageer met citaat 
Times are changing

Met wat voor gevoel zou Taru Rinne dit bericht lezen?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 16-09-22 om 00:30:50
Leuk hoor, maar wat voor zin heeft dat? ..

meer daar over onder de link.
Johannes schreef 16-09-22 om 07:58:37
..
Met wat voor gevoel zou Taru Rinne dit bericht lezen?

Die is eigenlijk te vroeg geboren.
Als ik kijk naar haar prestaties in de jaren '80 dan zou zij het in 'deze tijd' verder hebben geschopt dan een Carrasco en een Herrara.
     Reageer met citaat 
Prima dat het team alleen uit vrouwen bestaat, daar is niks mis mee. Bedoel meer wat voor zin heeft het met Herrera. Ze rijdt al een tijd geen moto3 en dus heb je hier niks te zoeken. Maar goed is weer een mooi PR verhaal.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 16-09-22 om 16:52:23
(...)


Die is eigenlijk te vroeg geboren.
Als ik kijk naar haar prestaties in de jaren '80 dan zou zij het in 'deze tijd' verder hebben geschopt dan een Carrasco en een Herrara.


Wat een nare tijd vond ik dat toen. Toen begon de ellende, van bovenaf begon men zich dwingend te bemoeien met teams, coureurs en wie waar en wie helemaal niet meer. En die Ecclestone was zo slim die was iedereen drie zetten voor op het schaakbord.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Boete (€ 2000,=) en schorsing voor 2 medewerkers uit het team van Max Biaggi tijdens het verhinderen van Adrian Fernandez om de pitbox te verlaten in Q2!
     Reageer met citaat 
En terecht. Wat een bizarre actie en absoluut voorbedacht.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-09-22 om 21:57:54
Boete (€ 2000,=) en schorsing voor 2 medewerkers uit het team van Max Biaggi tijdens het verhinderen van Adrian Fernandez om de pitbox te verlaten in Q2!
Ze hadden het hele team moeten schorsen, mafkezen!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 17-09-22 om 22:52:40
voorbedacht.


Met wat voor doel?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Het proberen te voorkomen dat hij een sleepje zou halen denk ik.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Oké.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik lees hier niets van de achterlijke onbestrafte actie van Sasaki in de fp vrijdag.
Betreffende een schopbeweging richting een jonge wildcardrijder die gewoon de snelheid niet had.
Vond ik een erg nare reactie van Sasaki
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 18-09-22 om 07:28:38

Ze hadden het hele team moeten schorsen, mafkezen!


Waarom het hele team? Dat is toch niet terecht. Wat heeft de rest van het team inclusief de coureurs ermee te maken?
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
midstar schreef 18-09-22 om 11:48:21
Ik lees hier niets van de achterlijke onbestrafte actie van Sasaki in de fp vrijdag.
Betreffende een schopbeweging richting een jonge wildcardrijder die gewoon de snelheid niet had.
Vond ik een erg nare reactie van Sasaki


Dat snap ik dus ook niet. Heel erg krom dat dit niet bestraft wordt en Munoz bij z'n passeeractie gelijk een longlap penalty krijgt. Er valt geen pijl op te trekken en dat is slecht.....

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: