BSB 2023 (incl. Silly Season) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: BSB 2023 (incl. Silly Season) (48679 keer gelezen)
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Heerlijke races weer, spanning van ronde 1 tot aan het eind. O’Halloran doet zijn kampioenschapskansen veel goeds met 2 overwinningen vandaag.
Glansrollen voor Vickers, Jackson, Ryde, Cook en Nesbitt. Die laatste pakt 3 podia dit weekend.
Schitterende races weer.
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Ja ik heb ook zeer genoten. Wat is het toch een apart circuit met eigenlijk geen een recht stuk, het zijn allemaal heul lange bochten, machines staan nooit rechtop lijkt het wel.

O'Halloran behaalde met deze triple zijn 25e Yamaha zege waardoor hij het record van papa MacKenzie verbeterde.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Het is weer een Bank Holiday weekend zoals ze dat daar noemen, de Britten zijn dus ook aanstaande maandag de 28e vrij.

Dan zijn dus de races op Cadwell Park waar McAMS Yamaha het weer als eenmans team met O'Halloran gaat doen zonder Tito Rabat die toch niet zo bevallen is naar ik aanneem.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-08-23 om 10:27:48
Het is weer een Bank Holiday weekend zoals ze dat daar noemen, de Britten zijn dus ook aanstaande maandag de 28e vrij.

Dan zijn dus de races op Cadwell Park waar McAMS Yamaha het weer als eenmans team met O'Halloran gaat doen zonder Tito Rabat die toch niet zo bevallen is naar ik aanneem.

Het eerste weekend deed hij het wel goed. Kwam na een paar ronden bij het team. Ik weet niet meer welk circuit, maar Whitham zei toen dat het een GP waardig circuit is. Of een zelfde style qua lay-out zoiets. Daarom deed Tito het heel behoorlijk. De volgende rondes kwam hij amper in de top 20.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Ik gisteravond de BSB terugkijken. Had al iets opgevangen dat Irwin race 1 gewonnen had. Ik kijk de races van Thruxton terug…..en denk steeds…..Glenn blijft maar op P10 hangen, hoe gaat hij in godsnaam die race winnen?!?! Er moet nog iets bijzonders gebeuren.

Gebeurde dus niet. O’Halloran won en ik kwam erachter dat ik een weekend achter liep met de BSB

Glenn Irwin won race 1 op Cadwell. Thruxton was al eerder….lekker op de hoogte.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Ondanks dat Jaimie van Sikkelerus race 1 op Donington wist te winnen, vind ik hem dit jaar wat tegenvallen. Eind 2022 zat hij steeds vaker in de kopgroep en scoorde een aantal podiums.

Met het vertrek van Kennedy, Truelove en Perrin had ik wat meer van Jaimie verwacht. Iets meer en vaker aansluiting bij de kop. Maar dat gebeurd nog niet echt.

Wel leuk dat de Suzuki’s het zo goed doen
Trax

Reageer met citaat 
Cadwell was weer interessant....

2 overwinningen voor Irwin, 1 voor Bridewell, de Beermonster mannen gaan met de volle buit aan de haal.
Ryde, en Vickers waren ook lekker mee aan het knokken, Vickers met zijn MX achtergrond was speciaal over The Mountain... Zijn bijnaam was ook al Ryan Air

Eervolle vermelding voor Storm Stacey die met een klein team uitstekend partij weet te bieden. Ik begreep dat de Stacey fanclub overal rond loopt met hoge hoeden...

Pechprijs was voor Charlie Nesbitt. Hoeveel zware klappers kun je maken voordat je echt die motor niet meer op wil.
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Plaggie schreef 28-08-23 om 12:26:34
Ondanks dat Jaimie van Sikkelerus race 1 op Donington wist te winnen, vind ik hem dit jaar wat tegenvallen. Eind 2022 zat hij steeds vaker in de kopgroep en scoorde een aantal podiums.

Met het vertrek van Kennedy, Truelove en Perrin had ik wat meer van Jaimie verwacht. Iets meer en vaker aansluiting bij de kop. Maar dat gebeurd nog niet echt.

Wel leuk dat de Suzuki’s het zo goed doen

Jaimie komt beter tot zijn recht op de wat meer 'normale' circuits: Brands, Silverstone, Donington. Al met al doet hij het in een heel veld met 'locals' niet slecht.
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Wat Plaggie zegt over van Sikkelerus vind ik eigenlijk ook wel. Met 2 vd 3 door Trax genoemde banen nog op de kalender mogen we dus nog hopen op mooiere resultaten.

Ik heb ook weer zeer genoten vd races, wat een prachtig baantje is het toch. Ondanks dat het relatief smal is best wel veel positiewisselingen en de PBM Duc's uiteindelijk 3x winst.

Zeg @ Trax over Lee Jackson: ik hoorde de commentatoren een of twee keer volgens mij zeggen "het lost his ride with FS-3 Kawasaki" .. Net even wezen zoeken op het net, maar zo snel niets gevonden. Weet jij meer?
     Reageer met citaat 
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Trax

Reageer met citaat 
falerossi schreef 01-09-23 om 22:10:54

Dit gaat een grote impact op het BSB hebben. Bird was al jaren een grote geldbrenger in de paddock, met uitstekende contacten met Ducati de laatste jaren.
Zijn zoon is schijnbaar veel meer in to autosport en heeft niet zoveel met motorracen.
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
En de BSB is weer aan het racen!
Dit weekend is Oulton Park weer aan de beurt.

De eerste SS600 race liet een mooie strijd zien tussen Booth-Amos, Currie en Van Sikkelerus. Het tempo van de laatste was erg goed, hij moest alleen iets te veel van zijn banden vragen om een gaatje naar de kop dicht te rijden. Uiteindelijk kwamen ze in deze volgorde over de finish.

De BSB sprint race werd een strijd tussen de twee Beermonster mannen met Jackson en Haslam daar kort achter.
Mooi om de verschillende rijstijl en van Irwin en Bridewell te zien op dezelfde machine. Bridewell heel strak en rustig, Irwin ‘all over the place’
Uiteindelijk maakte Bridewell een fout bij het uit remmen van Irwin in de chicane waarna hij rechtdoor moest. Irwin 1, Jackson 2 en Haslam 3. Bridewell uiteindelijk 4e.

Duur foutje aangezien vanaf dit weekend de showdown puntentelling begint.
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Dag twee werd nog veel leuker!

Bridewell won race 2 maar kreeg een penalty voor gevaarlijk rijgedrag tijdens een safetycar. Niet geheel onterecht, hij mocht het tempo bepalen, gaf gas en hield toen weer in. Het halve veld kwam in de problemen daardoor.
Dus Irwin kreeg de winst, Bridewell werd 6e.
Al 'fingerflippend' naar race control reed TB terug naar zijn pitbox

Race 3 was opnieuw een mooie strijd tussen Irwin en Bridewell, dit maal wist de laatste wel te winnen.
In het kampioenschap zit er 0,5 punt tussen beide Beermonster mannen

De overige deelnemers zouden er qua kampioenschap normaal gesproken niet meer aan te pas komen (Ryde p3 op iets van 55 punten achterstand)

Laatste races op Donnington (een baan waar Irwin sterk is) en Brands, een Bridewell baan.

Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
De kersverse FIM WEC kampioen Niccolò Canepa rijdt de laatste twee wedstrijden naast Jason O'Halloran bij McAMS Yamaha. Danny Buchan zien we door blessures dit seizoen niet meer in actie.
Trax

Reageer met citaat 
Het is weer BSB weekend!

Ben Currie heeft de Supersport titel binnen. Omdat Booth Amos in Portugal rijd dit weekend kon Currie het kampioenschap winnen. Hij deed dat in stijl, met een mooie overwinning. Van Sikkelerus werd keurig 4e

BSB werd een shocker.
Tricky weer condities zorgden voor veel onrust op de grid. Uiteindelijk bleken wets voor en achter de juiste keuze.
Beide Beermonster mannen maakten deze keuze niet en gingen naar buiten op intermediates. Dat bleek al na 1 ronde helemaal fout. Beide mannen zakten als een steen door het veld, wisselden zelfs wielen en eindigden achteraan.

Vickers won de wedstrijd overtuigend, voor Haslam en Luke Mossey.
Opmerkelijk resultaat voor Franco Bourne, op de “pathway” machine, in basis een superstock fiets met wat BSB spulletjes erop. Franco werd zesde met deze fiets.

« Gewijzigd: 30-09-2023 om 23:41:18 door Trax »

Ook fijn met azijn!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Snelle navigatie: