Down Under: Phillip Island favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
18

Phillip Island

16 oktober 2022
Australië Phillip Island Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fermín Aldeguer
2Augusto Fernandez
3Alonso Lopez
4Tony Arbolino
5Arón Canet
Volledige uitslag »

RACE

1Alonso Lopez
2Pedro Acosta
3Jake Dixon
4Fermín Aldeguer
5Manuel Gonzalez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Raffaele de Rosa kwalificeerde zich met de Scot Racing Team Honda in 2009 naar zijn eerste 250cc Poleposition. Een dag later stond hij met een derde plaats voor de eerste keer in zijn carrière op een Grand Prix podium.
Marco Simoncelli (Gilera) behaalde hier zijn laatste kwartliterzege in 2009 voor dat hij de overstap naar de MotoGP klasse maakte. Het was ook de allerlaatste keer dat in de 250cc werd gewonnen door 'een' regerend wereldkampioen.
Marc Márquez reed in 2011 een indrukwekkende inhaalrace naar de derde plaats nadat hij vanaf de laatste startplaats moest vertrekken. Hij had een minuut tijdstraf gekregen nadat hij na afloop van de training Ratthapark Wilairot onderuit had gereden.
Met een zege tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen verzekert Marlboro Yamaha rijder John Kocinski zich van de wereldtitel 1990. Naaste concurrent Carlos Cardús (die genoeg zou hebben aan P2) viel uit met een gebroken schakelpedaal.
Maverick Viñales (Pons/Kalex) zorgde hier in 2014 voor de 50e Spaanse zege in de Moto 2 klasse.
Luca Cadalora (Marlboro Yamaha) schoof in het begin van de race van 1990, in een langzame bocht, al onderuit en kwam na vier ronden al weer als twintigste door, om daarna de race als derde af te sluiten achter Sito Pons en Jean-Philippe Ruggia.
Na de overstap van RSM Team Scot/Force GP210 naar het JiR team met Motobi pakt Alex de Angelis hier in 2010 zijn eerste Poleposition die hij de volgende dag verzilvert met zijn eerste Moto2 zege voor Scott Redding (P2) en Andrea Iannone.
Op het terrein waar eerder Valentino Rossi (2002) en Jorge Lorenzo (2013) hun 50e Grand Prix zege behaalden, deed Marc Márquez (Repsol Honda) het zelfde in 2015 door hier de MotoGP klasse te winnen.
De Australische GP van 2012 was een groot feest voor de Australiërs. Het was de eerste keer sinds 1979 dat er in 3 klassen een Australiër op het podium stond: Casey Stoner (winnaar MotoGP), Anthony West (2e in Moto2) en Arthur Sissis (3e in Moto3).
Olivier Jacque en Shinya Nakano (beiden Chesterfield Yamaha) vochten in 2000 een heroïsche strijd uit die pas op de finish beslist werd toen de Fransman zijn teamgenoot met 0,014 sec. versloeg en zo de wereldtitel veroverde met 7 punten verschil.
Andrea Ballerini behaalde in 2013 op dit circuit de eerste Grand Prix zege binnen voor Ajo Motorsport dat later heel succesvol werd en veel kampioenen voorbracht.
Marco Melandri is de enige rijder die tot dusver (2017) succesvol was in drie klasses bij de Australische Grand Prix. In 1999 won hij met Honda de 125cc, gevolgd door een (Aprilia) 250cc zege in 2002 en de MotoGP (Honda) winst in 2006.
Esteve 'Tito' Rabat (Kalex) noteerde hier in 2014 zijn 9e Poleposition van het jaar en nam het oude record van Pol Espargaró uit 2012 over.
Telefónica MoviStar Honda rijder Daniel Pedrosa bezorgde Honda in 2005 de 600ste Grand Prix overwinning. Door een val van Pole-man Casey Stoner (Aprilia) behaalde hij zijn derde wereldtitel op rij.
Topic: Down Under: Phillip Island (7165 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 16-10-22 om 13:08:03
Zeer kwalijke zaak, dat had een rode vlag moeten zijn!


Alles voor de TV hè.... Deze was alleen wel heel bizar. Timing van een rode vlag is natuurlijk belangrijk, en dan wat mij betreft liever iets te vroeg dan ook maar een halve seconde te laat. Is overigens ook na bijvoorbeeld het verongelukken van Tomizawa een punt van discussie geweest.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
     Reageer met citaat 
Wat ook raar is, bij die baco-post hadden ze blijkbaar geen brancard? Want die moest van elders komen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Heb daar nog niets van gelezen Optimate, maar dat vond ik ook al merkwaardig.
Het verhaal ging ook de ronde dat de radio, voor contact met race control, niet werkte.
Vandaar die arm gebaren vd marshalls denk ik.

Navarro is inmiddels al bij het ziekenhuis opgehaald door zijn teammaatje Canet, Corsi (die dus ook gewond was geraakt)
en Marcos Ramírez die de foto op zijn Twitter plaatste.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Punten vd laatste 5 GP's (sinds Misano):

Goed te zien wie er in vorm zijn, Vietti dus niet meer..
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-10-22 om 09:56:32
Wat ook raar is, bij die baco-post hadden ze blijkbaar geen brancard? Want die moest van elders komen.


Dat kan nog, want hij kwam wel op een bijzondere plek uit. Maar juist dan is een rode vlag soms nodig om zo snel als mogelijk met de juiste middelen bij de rijder te komen.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-10-22 om 14:57:02
Heb daar nog niets van gelezen Optimate, maar dat vond ik ook al merkwaardig.
Het verhaal ging ook de ronde dat de radio, voor contact met race control, niet werkte.
Vandaar die arm gebaren vd marshalls denk ik.


Met overal CCTV-camera's zou er in race control zeker een rode vlag moeten zijn gegeven als er geen radiocontact was. En baanposten moeten elkaar op GP-circuits altijd kunnen zien. Er was in ieder geval in het verleden een procedure om een code rood te doen zonder radiocontact.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Arnold_Janssen schreef 17-10-22 om 16:52:58

Met overal CCTV-camera's zou er in race control zeker een rode vlag moeten zijn gegeven als er geen radiocontact was. ..t.

Die mannen in de controletoren moeten meer kunnen zien met de vele extra camera's die ze daar hebben. Als wij vanaf de bank al roepen dat het rood had moeten zijn dan ben ik benieuwd wat daar in de hoofden om is gegaan..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 16-10-22 om 08:59:34
Bo voor de achtste keer dit jaar in de top 10

Dat is mooi natuurlijk, maar bedekken we dat niet teveel met de mantel der liefde?

Heel eerlijk gezegd is deze positie vooral te danken aan de vele crashers / uitvallers voor hem (zoals vaak geval). Kijk ik naar de top 10 dan staan daar namen als Gonzalez en Alcoba. Beiden Rookies, met alle respect hoor, daar had je voor moeten staan. Eigenlijk had dit een top 5 wedstrijd moeten zijn..
     Reageer met citaat 
Bo draait zijn beste seizoen in de GP’s! Ja dat willen we allemaal zien en Bo zelf ook. Maar meer zit er blijkbaar niet in hoe graag we hem ook verder naar voren zien.
Dat andere crashen kan hij niks aan doen. You first have to finish to finish first.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Wat een ontzettend rare race! dat had gewoon 2 keer al rood moeten zijn.Wat was de wedstrijdleiding daar in godsnaam aan het doen? Er zat verdorie een coureur zelfs zonder helm langs de baan!

Dit had echt heel anders kunnen aflopen.Waarom haalden ze die man daar niet gewoon weg? Totaal niet WK waardig dit!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 18-10-22 om 11:08:06
Bo draait zijn beste seizoen in de GP’s! Ja dat willen we allemaal zien en Bo zelf ook. Maar meer zit er blijkbaar niet in hoe graag we hem ook verder naar voren zien.
Dat andere crashen kan hij niks aan doen. You first have to finish to finish first.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Ik denk gewoon dat dit is waar Bo thuis hoort, op een goeie dag in de top 10. Ik ga er niet van uit dat we Bo nog vaak op een podium gaan zien. En dat is ook prima verder, een goeie middenmoter.

Waar ik wel een beetje van op kijk is dat iedereen vindt dat Zonta het zo enorm goed doet. Laatst ook weer op dit forum volgens mij, schreef iemand iets van "Zonta heeft dit jaar geweldige dingen laten zien". Dan denk ik van: o, wat dan? Het doel dit jaar was leren, meedoen. Dat doel is gehaald, en het is geweldig nieuws dat hij die tijd kreeg. Maar voor neutrale buitenlandse fans zal het niet echt opzienbarend zijn geweest zoals het nu ging. Laten we eerlijk zijn, als het een buitenlandse coureur was met een oud-coureur als vader hadden we hier nu gezegd "die zit er ook alleen maar dankzij z'n achternaam, want van zn reslutaten moet hij het niet hebben". Dus ja, Zonta heeft een oke jaar achter de rug maar zal toch volgend jaar echt toch wel een stap moeten maken. Regelmatig in de puntjes lijkt mij op z'n minst wel het doel, toch?
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ik vind dat Zonta er niet beter in staat dan begin seizoen, ik vraag mij dan ook af hoeveel hij geleerd heeft, en of zijn niveau hoger is dan aanvang seizoen.
Ik vind dat hij belachelijk veel crashed, en ook dat is niet minder geworden.
Uiteindelijk mag hij met een polsblessure nog een weekend over slaan, en dat helpt ook niet.
Vraag mij ook af hoe ze er in het team over denken, leerjaar oke maar het kost ook alles, als hij er steeds bij gaat liggen.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Harde conclusie vind ik
Zonta is nog erg jong en zal volgend jaar zeker een stap maken zoals Barry dat dit jaar ook heeft gedaan.
Maar Barry zal ook volgend jaar nog een stap moeten maken!!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Zapper schreef 19-10-22 om 17:11:45
Harde conclusie vind ik
...

Harde conclusie...tjah het is gewoon zo...hebben we allemaal kunnen zien.
En ja, uiteraard zal het volgend haar beter wezen, anders is het niet best...
Ik verwacht ook wel dat het beter word wat betreft snelheid, maar dat vallen blijft niet van de eene op de andere wedstrijd uit.

EDIT: quote ingekort wegens onnodig

« Gewijzigd: 19-10-2022 om 21:40:34 door RG500IU »

Midstar racing

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: