Road Racing 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Road Racing 2023 (6272 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Website Twitter 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
IRRC Imatra op een deel vh circuit waar vroeger GP's werden verreden, zag toevallig stukje live vd Supersport op YouTube nadat racesport.nl daar melding van maakte:
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Live-stream voor zaterdag, weinig actie wegens regen momenteel:
https://www.youtube.com/watch?v=nF1fqXwDKP8
hepa

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
RIP Joey Den Besten
john

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Dat is erg verdrietig nieuws van Joey den Besten. Vandaag zat ik tussen de huishoudelijke taken naar de stream te kijken. Na de opwarmronde werden de coureurs eerst een half uur op de grid gehouden, daarna ging iedereen de pits in. Ik vermoedde dat het te maken had met het slechte weer en dat ook een reden was dat de start werd uitgesteld.

Het wrange was dat in de chat van de livestream op youtube duidelijk werd dat het Joey betrof die gevallen was. Er waren enkele deelnemer aan de chat die vermelden dat het om een gebroken arm/hand ging, en dat het wachten was op de ambulance weer terug was. In de chat waren ook enkele familie/naasten te herkennen die zich ongerust afvroegen of er al meer bekend was. Wat verschrikkelijk om dan enigszins gerust gesteld te worden en dan later nog geconfronteerd te worden met de realiteit.

Joey is om het leven gekomen op 2 juli '23, Joey Dunlop kwam om het leven op 2 juli 2000.
RG500IU
 Moderator

2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Wat een horror verhaal voor de familie zeg als ik dat zo van jou lees John.
bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
En tekenend voor deze tijd van rubberen tegel wijsheden.......men valt nu over elkaar heen om de oorzaak te duiden, maar is dat uberhaupt nodig?
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/...aat-joey-den-besten/

He went out, doing what he loved
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Ben-Gunther

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 04-07-23 om 10:14:18
https://www.racesport.nl/finishpraat-joey-den-besten/

Mooie woorden van Asse.
bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
https://www.racesport.nl/...ash-joey-den-besten/

Wat moet ik hier nou weer van denken dan....
hepa

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-07-23 om 12:21:12
https://www.racesport.nl/horror-scenario-in-imatra-na-fatale-crash-joey-d

« Gewijzigd: 05-07-2023 om 15:01:48 door hepa »

bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
hepa schreef 05-07-23 om 12:55:20
(...)

niet meer naar finland/ imatra om te racen . hun geen respect voor coureurs , dan niemand racen daar.

Dat eerste mag iemand nog altijd zelf bepalen. Of gaan we de Mount Everest beklimmers ook terug fluiten. Dan de base jumpers en parasailers? Mij niet gezien. Vrijheid blijheid en soms droefheid
Trouwens;
Ik hoor ook al geluiden dat dit bericht redelijk naar eigen voorkeur ingekleurd is en in feite een copy paste verhaal is vanuit een andere bron
Racesport.nl

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-07-23 om 13:30:23
(...)

Dat eerste mag iemand nog altijd zelf bepalen. Of gaan we de Mount Everest beklimmers ook terug fluiten. Dan de base jumpers en parasailers? Mij niet gezien. Vrijheid blijheid en soms droefheid
Trouwens;
Ik hoor ook al geluiden dat dit bericht redelijk naar eigen voorkeur ingekleurd is en in feite een copy paste verhaal is vanuit een andere bron

Goedemiddag Bredebreier,

Mogen wij iets vragen. Waarom altijd zo negatief richting ons?

We hebben als Racesport.nl redactie niets maar dan ook niets naar eigen voorkeur ingekleurd. We hebben de afgelopen dagen veelvuldig contact gehad met mensen ter plaatse en een aantal betrokkenen.
Wij oordelen niet, verzinnen niets en wij hebben niets maar dan ook niets zomaar gekopieerd. Wij hebben de afgelopen dagen een aantal keren contact gehad met Günther Wiesinger (Speedweek) aangaande deze kwestie. Speedweek heeft de nodige informatie van ons ontvangen en wij hebben volgens afspraak een quote van hun mogen gebruiken in het artikel.

We hebben zelfs zondagmiddag direct na het gebeuren geprobeerd om duidelijkheid te krijgen vanuit Imatra. Deze duidelijkheid kregen we niet vanuit de organisatie maar uiteindelijk van de lokale politie die het bericht van het overlijden van Joey middels een officiele verklaring naar buiten bracht.

Te triest voor woorden, we betreuren het dan ook dat uitgerekend jij ons nu beschuldigd van het naar buiten brengen van een redelijk gekleurd verhaal en dat wij bepaalde dingen klakkeloos zouden hebben gekopieerd.

Kom op zeg, wij weten na ruim 20 jaar Racesport.nl echt wel hoe we met dergelijke situaties om moeten gaan, en daar is niets maar dan ook niets gekleurds aan en al helemaal niets zomaar copy paste vanuit een ander verhaal.
bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ik lees in speedweek een soortgelijk verhaal, en hoorde van een kennis die ter plekke was dat e.e.a. toch iets anders in elkaar stak.
Ik vraag me ook af of het slim is om dit zo direct te delen, en niet iets langer te wachten met dit soort nieuws.
Het riekt voor mij een beetje naar een soort sensatie dingetje.
Pieteit naar de nabestaanden lijkt me de eerste zorg voor
de hollandse motorsportmedia.

https://www.speedweek.com/...uckte-jeder-weg.html
bredebeier

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Allen de titel al moet blijkbaar vele clicks opleveren; dat kan ook wat minder toch?

horror-scenario-in-imatra-na-fatale-crash-joey-den-besten.....
Racesport.nl

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-07-23 om 14:47:36
Allen de titel al moet blijkbaar vele clicks opleveren; dat kan ook wat minder toch?

horror-scenario-in-imatra-na-fatale-crash-joey-den-besten.....

Ten eerste, misschien is een horror situatie nog wel te zacht uitgedrukt, helemaal als we in ogenschouw nemen hoe groot de paniek zondagmiddag ter plaatse was bij de betrokkenen, betrokkenen die we al tijdens de genoemde race hebben gesproken. Maar dit terzijde.

Ten tweede, zondagmiddag nog voor het artikel online stond waarin we bekend maakten dat Joey was overleden zijn we al gebeld door de familie van Joey en daarna hebben we nog twee keer contact gehad. Dus we doen niets zomaar en zonder overleg.

Ten derde, maandagochtend werden we voor de eerste keer benaderd door Speedweek met een aantal vragen omtrent deze kwestie en een aantal persoonlijke vragen omtrent de carrière van Joey den Besten. (Speedweek was maandag overigens niet de enige, we hebben zondagavond en maandag zo'n beetje alle landelijke media aan de telefoon gehad met vragen omtrent het roadracen en de verschillende disciplines binnen de sport). Wij hebben echter besloten om het niet meteen te publiceren maar ervoor gekozen om eerst nog met een aantal betrokkenen te spreken.

Dinsdag en woensdagochtend hebben we nog een aantal zaken gecheckt, een aantal mensen gesproken en het artikel rond de middag online gezet. Daarnaast hebben we besloten om het bij slechts één artikel te laten en niet zoals Speedweek die inmiddels al drie verhalen gepubliceerd hebben over het gebeuren.

We weten dus heel goed wat we doen, we gaan hierbij echt niet over één nacht ijs maar hebben wel gemeend dat een dergelijke situatie niet in de doofpot gestopt mag worden. En dat staat los van of dit nu bij een roadracing evenement, een worldsbk evenement of tijdens een Grand Prix weekend plaatsgevonden zou hebben.

« Gewijzigd: 05-07-2023 om 15:26:31 door Racesport.nl »

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: