Road Racing 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Road Racing 2023 (13267 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dank voor jullie verdere context. En ook ik snap de paniek, maar weet tegelijk ook hoe deze road races een groot risico zijn voor de deelnemers.
Vanzelfsprekend ben je geschokt als het in je directe omgeving gebeurt.
Maar elke deelnemer accepteert dit risico.
En bepaalt tenslotte zelf of hij deel neemt of niet als de veranderingen groot zijn.
Zo is ook Joey Dunlop tenslotte overleden. Onverwachts voor velen. Maar niet geheel toevallig.
Juist daarom is een evenwichtige berichtgeving van groot belang, juist van sites die in de sport thuis zijn.
Laten we er voor waken geen telegraaf koppen te maken bij dit soort tragisch nieuws
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Los van ieder oordeel: is er al een verklaring van de Finse politie?

Uiteraard komt Joey den Besten daar niet mee terug, maar ik vraag me wel af hoe de politie de gebeurtenissen beschrijft. Vanuit mijn eigen verleden weet ik dat er rondom ernstige incidenten op circuits altijd heel veel vragen zijn. En dat de lokale wet- en regelgeving impact heeft.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
     Reageer met citaat 
Zou dat ook gebeuren bij een ongeval in de bergen of bij base jumpen?
Wat is het nut van dit soort inmenging van overheden. Ik denk dat alle omstanders inmiddels wel weten wat er gebeurt is.
Als de overheid zich er in gaat mengen raak je makkelijk je verworven vrijheden kwijt...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Het lijkt me vrij normaal dat als er iemand overlijdt de autoriteiten onderzoek doen naar het gebeurde. Ik zou me er niet erg prettig bij voelen als men schouderophalend door zou gaan alsof er niks gebeurd is.
Ik vind ook dat straatraces door moeten gaan, maar dat betekent niet dat het een soort vrijstaat is waar niemand iets over te zeggen heeft.

Citaat:
Zou dat ook gebeuren bij een ongeval in de bergen of bij base jumpen?

Ja, natuurlijk. Beetje rare vraag.

Citaat:
Wat is het nut van dit soort inmenging van overheden. Ik denk dat alle omstanders inmiddels wel weten wat er gebeurt is.

Wat zou jij dan willen, als het het lichaam wordt overgedragen aan de nabestaanden van Joey, dat de autoriteiten er dan bij melden "wat er gebeurt is weten we eigenlijk niet, maar vraag het eens na bij het aanwezige publiek". Nee toch?
     Reageer met citaat 
Je trekt mijn idee een beetje uit z,n verband, wellicht ben ik onduidelijk.

Heb jij zelf meegemaakt dat bij een basejumper na een foute sprong, deze door overheden wordt onderzocht?
Of is het dan een kwestie van formaliteiten afwikkelen en weer door...
tenslotte is zo,n ongeval geen toeval..toch?
Ook in straatraces is de kans een flink stuk groter dan op een circuit

En waar ik op doelde met omstanders, is iets heel anders dan dat een organisatie domweg iemand overdraagt en doet alsof ze van niks weten..
Er zullen allicht rijders of/en kijkers zijn die e.e.a. wel hebben vastgelegd of gezien en die info zal toch wel bij de betrokkenen komen in de uren en dagen na het voorval denk ik.
Maar dat is een aanname van mij...

Ik zeg nergens dat je de boel de boel moet laten. Ik vraag me af of het bij andere hoog risico sporten ook zo gaat.
Zouden ze een politieteam de berg opsturen voor onderzoek? Of gedegen navraag doen bij nabestaanden en omstanders en op basis daarvan afsluiten.
     Reageer met citaat 
Ernstig ongeval bij de training van de S100 waarbij twee rijders, een marshall en een toeschouwer betrokken waren. Volgens de organisatie zijn twee personen om het leven gekomen. Zwarte dag.
     Reageer met citaat 
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
bredebeier schreef 11-07-23 om 12:35:23
Zou dat ook gebeuren bij een ongeval in de bergen of bij base jumpen?..

Dat is een verplicht protocol, ik denk dat het zelfs wettelijk vastgelegd is dat er een onderzoek moet plaatsvinden.

Zie het meest recente bericht over the Southern 100 op Man waar 2 dodelijke slachtoffers zijn, ook daar wordt nu onderzoek gedaan door de politie.
     Reageer met citaat 
Ik moet Racesport ook nageven dat dit bericht een stuk beter leest dan die vorige over RRR in Finland.
     Reageer met citaat 
Er zal altijd naar de omstandigheden worden gekeken. En is het verwijtbaar geweest? Of misschien wel opzet in het spel?

Helaas vragen waarop de autoriteiten een antwoord moeten geven. En de wijze waarop dat er komt, verschilt van land tot land.

bredebeier schreef 11-07-23 om 16:12:21
Je trekt mijn idee een beetje uit z,n verband, wellicht ben ik onduidelijk.

Heb jij zelf meegemaakt dat bij een basejumper na een foute sprong, deze door overheden wordt onderzocht?
Of is het dan een kwestie van formaliteiten afwikkelen en weer door...
tenslotte is zo,n ongeval geen toeval..toch?
Ook in straatraces is de kans een flink stuk groter dan op een circuit

En waar ik op doelde met omstanders, is iets heel anders dan dat een organisatie domweg iemand overdraagt en doet alsof ze van niks weten..
Er zullen allicht rijders of/en kijkers zijn die e.e.a. wel hebben vastgelegd of gezien en die info zal toch wel bij de betrokkenen komen in de uren en dagen na het voorval denk ik.
Maar dat is een aanname van mij...

Ik zeg nergens dat je de boel de boel moet laten. Ik vraag me af of het bij andere hoog risico sporten ook zo gaat.
Zouden ze een politieteam de berg opsturen voor onderzoek? Of gedegen navraag doen bij nabestaanden en omstanders en op basis daarvan afsluiten.
     Reageer met citaat 
Ja, al is het maar om verdachte of verwijtbare omstandigheden uit te sluiten.

RG500IU schreef 12-07-23 om 10:02:13
(...)

Dat is een verplicht protocol, ik denk dat het zelfs wettelijk vastgelegd is dat er een onderzoek moet plaatsvinden.

Zie het meest recente bericht over the Southern 100 op Man waar 2 dodelijke slachtoffers zijn, ook daar wordt nu onderzoek gedaan door de politie.
     Reageer met citaat 
Ik kan -helaas- niet achter de organisatie schermen kijken, maar vind t dan wel weer een soort van hypocriet om nu de hele races definitief af te gelasten voor dit jaar. Iedereen weet toch waar ie mee bezig is?
Dit gebeurt bij RRR toch zelden of nooit?
     Reageer met citaat 
Er is een toeschouwer bij betrokken. Dat roept bij mij in ieder geval vragen op. Het risico behoort op de baan te liggen, niet er (net) naast. Misschien, maar dat is mijn aanname, is dat wel een reden voor dieper onderzoek / geen toestemming om verder te gaan.

bredebeier schreef 13-07-23 om 09:19:20
Ik kan -helaas- niet achter de organisatie schermen kijken, maar vind t dan wel weer een soort van hypocriet om nu de hele races definitief af te gelasten voor dit jaar. Iedereen weet toch waar ie mee bezig is?
Dit gebeurt bij RRR toch zelden of nooit?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Denk ik ook, het zou om een marshal en een rijder gaan.
     Reageer met citaat 
n herinnering aan o.a. Joey Dunlop en Joey Den Besten vind ik dit stuk van Mat Oxley toch ook mooi om te lezen.
Beide rijders kwamen op dezelfde dag in juli om het leven tijdens hun grote passie.
Niettemin blijft de sport mensen aantrekken.
Hopelijk blijft dat nog lang zo.
https://www.motorsportmagazine.com/...1JEPC,3791NJ,76E4M,1

Pagina's: 1 2 3 4

Snelle navigatie: