Ronde 1, Portimão met eerste Sprintrace favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
1

Portimão

26 maart 2023
Portugal Autódromo Internacional do Algarve, Portimão

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Marc Márquez
2Francesco Bagnaia
3Jorge Martín
4Miguel Oliveira
5Jack Miller
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Maverick Viñales
3Marco Bezzecchi
4Johann Zarco
5Álex Márquez
Volledige uitslag »

TRIVIA

De laatst in het seizoen verreden Grand Prix ooit werd hier op 22 november 2020 gehouden. Thuisrijder Miguel Oliveira (MotoGP), Remy Gardner (debuutzege Moto 2) en Raúl Fernández (Moto 3) waren de winnaars.
Enea Bastianini (Moto 2) en Albert Arenas (Moto 3) verzekerden zich hier bij de laatste races van 2020 allebei van hun eerste wereldtitel.
Thuisrijder Miguel Oliveira (KTM Tech 3) vertrok hier bij de Portugese Grand Prix 2020 voor de eerste maal in zijn carrière in de zwaarste klasse vanaf Poleposition. Op zondag maakte hij het succes compleet met een dominante zege en snelste ronde.
Met een derde plaats in 2024 werd KTM rijder Pedro Acosta (19 jaar en 304 dagen) de op twee na jongste coureur ooit op het podium van de zwaarste klasse. Alleen Randy Mamola (1979) en Eduardo Salatino (1962) waren jonger.
Dankzij de zege voor Fabio Quartararo in 2021 behaalde Yamaha voor het eerst sinds 2010 de winst in de eerste drie GP's van het seizoen.
Topic: Ronde 1, Portimão met eerste Sprintrace (6503 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 29-03-23 om 16:44:06
.

https://www.speedweek.com/...70/Carmelo-Ezpeleta-(Dorna)-2024-kein-Portimao-GP-mehr.html


Dat had ik wel verwacht
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 29-03-23 om 16:44:06
Als ze in Portimao niks doen aan hun grindbakken is er volgend jaar geen GP meer. ..

Ben ik even blij dat ik daar afgelopen weekend toch maar even mooi geweest ben
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 29-03-23 om 18:16:21
(...)

Ben ik even blij dat ik daar afgelopen weekend toch maar even mooi geweest ben


Denk al wat is Ite bruin
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Pol E is uit Intensive Care en verplaatst naar een normale kamer, heeft ook alweer paar pasjes gelopen

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: