Isle of Man TT 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Isle of Man TT 2023 (5356 keer gelezen)
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-06-23 om 14:49:11
(...)


Ik denk dat je daar nu te laat mee bent. Volgens mij moet je alles jaren van te voren bespreken. Tenminste, dat zei een groep Britten tegen mijn die ik vorig jaar in Assen sprak.

Klopt. Maar je kunt wel mee met een package deal van een organisatie, zoals Ride on.
Grootste uitdaging zijn de Ferry tickets
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Lijkt een bijzonder jaar te worden voor de TT, Erg goede omstandigheden tot nu toe, resulterend in bijna ononderbroken sessies, snelle tijden en mooie beelden.

De TT+ beelden vind ik vooral in de avondtraining erg fraai om te zien, de goudkleurige zon, de lange schaduwen die snel van vorm veranderen als de rijder van positie veranderd op de baan.

Een punt van kritiek is voor mij dat het commentaar zich vooral richt op de eerste 5 op de baan. Dat is voorstelbaar, maar ik vind als een andere rijder in beeld komt, die coureur ook aandacht verdient. Vanmiddag de commentaar van de radio maar eens luisteren in combinatie met de TT+ beelden.

Wat mij afgelopen dagen in positieve zin heeft geraakt is de beleving van de zijspanteams en uitgebreide familie. Emotioneel om te zien met hoeveel passie en beleving dat gepaard gaat. Voor de solo's ben ik ook geïnteresseerd in hoe rijders als Hind, Cringle en Stephen Smith het doen.

Voor wat alternatieve media over de TT betreft, deze youtubekanalen vind ik goede informatie bieden:
Amadeusiom geeft veel informatie die je op TT+ niet vindt, met veel sfeerbeelden en goede praktische tips en aanwijzingen voor bezoekers.
Fast bikes heeft een veelbelovende serie over de ontwikkeling van Rutter's R7 racemotor voor de TT. Het zijn nu nog maar twee delen, maar het geeft een inkijkje in de enorme hoeveelheid energie (en geld) er in de ontwikkeling wordt gestoken voor een topteam.

Optimate schreef 01-06-23 om 14:49:11
(...)
Volgens mij moet je alles jaren van te voren bespreken.
Het is gemakkelijker als menigeen denkt, Maak een reservering op https://www.steam-packet.com, en je hebt een overtocht gereserveerd. Er zijn nu voor de motor nog voldoende overtochten beschikbaar. Moet je dan niet te lang mee wachten. Met bus of auto is het wellicht wat moeilijker, daar heb ik geen ervaring mee. De rest van het verblijf kun je later regelen.
     Reageer met citaat 
Winst voor Dunlop in de Superbike race
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hickman boekt zege nr 10 met winst in Superstock voor Dunlop en Harrison.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En zege nr 24 voor Dunlop in de Supertwins voor Mike Browne en Jamie Coward. Hickman 4e, Brookes 5e.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
In diezelfde SuperTwin race kwam de populaire / gepassioneerde Spanjaard Raul Torras om het leven in de derde en laatste ronde. Eerder deze dag had hij in de Superstock een lage 18 min. ronde gereden, een persoonlijk ronderecord en 125+ mijl


enkele reacties uit de paddock en omgeving
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Triest. Hij komt prominent voorbij in één van de afleveringen van No room for error.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Dunlop maakt goede kans als houder van het nieuwe record aantal overwinningen...
Mooi om te zien. Ook hoe die man nog zelf veel sleutelt aan de motoren.
In een interview gaf hij al aan zichzelf een van de laatste echte ierse road-racers te vinden....zelf sleutelen aan en dan zelf racen met die motoren.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Op ITV4 is 's avonds een verslag van de TT
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
In de nieuwste Chasin' the racing praten Dom Herbertson en Josh Corner bijna 2 uur met Gary Thompson, Clerk of the TT course.
Hij is de eindverantwoordelijke voor alle organisatie rond de TT.
Absoluut super interessant om te horen

Te vinden op Youtube, maar ook op Spotify.

Aanrader voor een zeer interessant kijkje achter de schermen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
2x Hickman vandaag met Superstock 2 (nieuw absoluut ronderecord 136.358 m/ph) en Supertwins 2 zeges.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag de uitvaart van Raul Torras op het eiland. De lijkauto met zijn lichaam maakt nog een ronde over het circuit, begeleid door vele motorrijders voordat hij naar het crematorium wordt gebracht.
https://twitter.com/.../1671472270085087232
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nog een keer de laatste ronde voor Raül:
https://twitter.com/.../1671499104646574080

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: