WSBK Assen 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
3

Assen

23 april 2023
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Toprak Razgatlioğlu
3Alex Lowes
4Álvaro Bautista
5Scott Redding
Volledige uitslag »

RACE 1

1Álvaro Bautista
2Jonathan Rea
3Toprak Razgatlioğlu
4Andrea Locatelli
5Axel Bassani
Volledige uitslag »

RACE 2

1Álvaro Bautista
2Toprak Razgatlioğlu
3Andrea Locatelli
4Dominique Aegerter
5Axel Bassani
Volledige uitslag »

TRIVIA

Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Topic: WSBK Assen 2023 (7206 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het meest opzienbarende feit van dag 1 als ik social media beetje volg:
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Die krokodil was van een stel stomdronken Engelse Scott Redding fans!

Ik liep begin van de middag op de veenslang achter 2 van de heren aan toen ik richting de Bult ging. 1 van hen droeg een melkkarton doos vol met halve liters bier. Maar die was zo dronken dat hij niet eens in de gaten had dat hij er 3 verloor. Ik heb ze maar terug gegeven. Anders had ik een goedkope avond gehad gisteren. ik heb bij dat groepje nog heel even staan praten. Maar ze waren al zo in de olie dat er geen goed gesprek meer te voeren was.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Nou dat was een niet al te beste superpole voor vd Mark P15
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 22-04-23 om 09:10:04
stomdronken……..


Ja, als je er zo aan toe bent dan kun je wel eens een krokodilletje kwijtraken.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Met P2 in de sprintrace werd Jonathan Rea de eerste rijder ooit in de WSB geschiedenis die 25 maal op een zelfde circuit het podium behaalde.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Godverdomme wat een vieze smakker vsn Michael
Zat er bovenop.
Als dat maar goed komt voor rest seizoen.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Hij word nu op een heel aparte manier richting ambulance gebracht afgeschermd met zeil, nadat ze aardig lang met hem bezig zijn geweest.

Wel even een duimpie omhoog gezien van Michael op de brancard

« Gewijzigd: 23-04-2023 om 14:44:34 door midstar »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
Heeft Mikhalchik nog wat te doen de komende maanden ?
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Als ik zie hoe zijn onderbeen een eigen leven leid bij neerkomst op het asfalt vrees ik het ergste voor aankomende maanden.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ze hebben het nu over een gebroken dijbeen links
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Bovenbeen/dijbeen dus gebroken, operatie noodzakelijk
     Reageer met citaat 
Iets zegt mij dat Michael de helm aan de wilgen hangt.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 23-04-23 om 20:40:22
Iets zegt mij dat Michael de helm aan de wilgen hangt.

Dat was het eerste wat ik zei, einde carrière.
Hoeveel klappen kan, en wil je krijgen.
Je wilt ook nog fit oud worden ljjkt mij
Het zou apart zijn als dit niet bij hem gaat spelen.

Domme pech ,of anders? Hij breekt wel snel iets. Uiteraard was dan ook de klap niet mals.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
https://youtu.be/nA8yfJlBBtA


Wel apart hoor, zo zie je ze zelden op dat moment in de GT
Band,olie,tractioncontrol?
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Die gedachte krijg je wel na nog zo'n klapper he. Vraag is wat hij voor maatschappelijke carrière voor ogen heeft. Verwacht dat hij bij BMW wel aardig wat verdient, kan me voorstellen dat BMW ook eens verder gaat kijken. Wat biedt een ander team? Is dat een afweging in zijn keuze?

Lijkt mij sterk dat hij dit seizoen nog in actie gaat komen.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: