Shark Grand Prix de France 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
5

Le Mans

14 mei 2023
Frankrijk Bugatti Circuit, Le Mans

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Sam Lowes
2Alonso Lopez
3Tony Arbolino
4Filip Salač
5Pedro Acosta
Volledige uitslag »

RACE

1Tony Arbolino
2Filip Salač
3Alonso Lopez
4Celestino Vietti
5Jake Dixon
Volledige uitslag »

TRIVIA

Bo Bendsneyder (SAG Kalex) behaalde hier met een vijfde plaats in 2021 de beste klassering in deze klasse voor een Nederlandse rijder tot nu toe.
Alan Carter (Mitsui Yamaha) had in 1983 als 31e getraind maar won op een natte baan zijn eerste en enige GP. De toen 18 jarige Carter had lange tijd het record in handen van de jongste 250 GP winnaar in handen. Dani Pedrosa verbeterde dit in 2004.
Scott Redding won hier in 2013 zijn eerste Grand Prix in de tussenklasse voor Marc VDS teamgenoot Mika Kallio, dit was tevens de eerste 1-2 zege in de Moto 2 categorie. De laatste keer in de 250cc was China 2008 met KTM: (H. Aoyama en weer Kallio)
Kenny Noyes (Jack & Jones by Antonio Banderas/Promoharris) was in 2010 de eerste Amerikaanse rijder die sinds John Kocinski in 1990 (Phillip Island) op Pole stond in de 250/Moto 2 klasses.
Met winst in de MotoGP klasse in 2017 door Maverick Viñales behaalde Yamaha de 500e Grand Prix overwinning in haar historie.
Xavier Siméon (Kalex) behaalde hier in 2013 bij de Franse Grand Prix met een derde plaats zijn eerste podium. Didier de Radiguès (Francorchamps 1990) was de laatste Belg die hem voorging in de GP middenklasse.
Tijdens de Frans Grand Prix van 1979 behaalde de Noord-Ier Joey Dunlop door een 9e plaats in de 350cc klasse met een Yamaha zijn eerste WK punten. De Fransman Patrick Fernandez (ook Yamaha) behaalde zijn eerste Grand Prix zege!
De Franse Grand Prix van 2012 ging de geschiedenis in als de 800e GP die, sinds de start in 1949, voor WK punten telde.
Freddie Spencer behaalde met zijn Rothmans Honda's de dubbelzege (250 & 500cc) bij de Franse Grand Prix van 1985, het was de laatste keer in de geschiedenis dat één rijder op dezelfde dag deze klasses wist te winnen.
Topic: Shark Grand Prix de France 2023 (3601 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het deel voor de herstart was, ondanks de slechte start waar flink wat posities werden verloren, qua positie (14e) wel prima met hoop op verbetering daarvan. Ik heb de verschillen nog proberen te vinden in de 'Analysis' op motogp.com maar die staat er alleen maar vh 2e deel.
midstar schreef 15-05-23 om 07:00:44
En opeens wat er geen grip meer na de herstart bij Bo, ...

Ik dacht laat ik eerst even afwachten wat er verteld wordt na afloop. Deze verklaring las ik ook op racesport.nl en het is elke keer een voorspelbaar, plichtmatig, (deze x heel kort) antwoord.

'Voer voor Psychologen' heb ik al enkele keer geroepen.. dat is wat Midstar eigenlijk ook roept. Volgens mij doet Bo dat in elk geval niet.. Ik denk dat het helpt, maar het is hier vanaf de zijlijn natuurlijk makkelijk roepen.

En je hoeft je helemaal niet te schamen om daar gebruik van te maken lijkt mij: ik hoorde Arbolino nog in zijn interview voor de TV roepen: "thanks to my mental coach!"

En de verwachte progressie bij Zonta.. die zie ik eigenljk nog niet

« Gewijzigd: 15-05-2023 om 10:25:35 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
Van hero naar zero kan snel gaan vrees ik , zeker op de socials

Dit was gewoon slecht, hier is t wellicht dankbaar voer voor wannabee zielenknijpers, maar vooral voor Bo zelf is het wel iets wat hem te vaak gebeurt.

Met zoveel uitvallers voor je is dit resultaat erg mager. 6 jaar al weer doet ie mee...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-05-23 om 10:19:49


'Voer voor Psychologen' heb ik al enkele keer geroepen.. dat is wat Midstar eigenlijk ook roept……


Hij mag langskomen voor half tarief.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 15-05-23 om 10:19:49

En de verwachte progressie bij Zonta.. die zie ik eigenljk nog niet


Dat kan je wel zeggen ja. Uitermate teleurstellend. Hoeveel GP’s heeft hij nou gereden? 25? En hij moet nog zijn eerste WK puntje scoren…

Deze race had hij last van Lowes omdat die als een kamikaze voorbij kwam aldus Zonta. Kijk dat is nu het verschil. Dat moet hij ook krijgen om het te maken in deze uitermate competitieve klasse. In het wielrennen zeggen ze de dood of de gladiolen. Dat klinkt een beetje cru voor motorcoureurs maar ik denk dat het wel intussen 2 voor 12 is voor hem
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
was een bijzondere race en wat inderdaad een klapper! Bo was inderdaad weer teleurstellend. Ik heb nu al een hele tijd zo iets van ja leuk je kwalificatie. Maar die doet er toch niet toe want de kans dat je bij de start weer flink wat verliest is groot.

Dat is geen goede gedachtengang. Ik gun de beste man veel maar het blijft toch vaak een herhaling van zetten.
Zonta blijft inderdaad qua prestaties een beetje achter bij wat ik had gehoopt. Dat het nu al 2 voor 12 is vind ik te vroeg.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Barry haalde in zijn 2de seizoen 30 punten op de Kalex bij RW 18 jaar oud.

Zonta 17 jaar oud, ook zijn 2de seizoen op hetzelfde materiaal als Barry.

Punten mag zeker gehaald worden door Zonta dit jaar, zekers als je ziet hoe hard Barry gaat met hetzelfde materiaal.
Zonta rijd nu nog rondom de plekken die hij vorig jaar ook al bezette, dat is niet oke.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Los van de ervaring van Bo, heeft het team toch ook al de nodige jaren aan ervaring?! Er wordt soms gesproken alsof ze voor het eerst racen
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: