Optimate schreef
29-06-23 om 15:02:16
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0bJ16WRXpVSnCj4RYXJD5Tjmzex78ihNPTNMLnwM9jyWNLEaB6qC2HSzzUnj36scJl&id=306827119031
Alex Lowes blijft bij KRT.
Aan de ene kant snap ik de keuze voor Lowes wel. Rijdt ook 4 jaar op de Kawa inmiddels. Samen met Rea proberen om de fiets te verbeteren en een competitievere machine neer te zetten voor 2024. En Rea zal het ook prima vinden. Hij en Lowes kunnen het goed vinden en Alex ligt ook goed binnen Kawasaki geloof ik. Daarnaast heeft Rea maar weinig te duchten van Lowes.
Aan de andere kant vind ik dat Lowes te weinig heeft laten zien. P6, P8 en P6 overall met enkele podiumplaatsen ( en te veel crashes) is wel mager. Al heeft hij ook de nodige blessures gehad, waaronder een slepende schouderblessure. Dit jaar zit hij dichter op Rea, maar heeft hij de pech dat de Kawa niet echt vooruit komt. Niet zoals in voorgaande jaren.
Ik zelf had liever een ander op die 2e machine gezien. Bassani of Lecuona bijvoorbeeld. En misschien dat een nieuwe, frisse input juist de weg naar voren is.
Maar goed, het is dus Lowes voor 2024