Gran Premio d’Italia met Pasini en nieuwe rijder bij SAG favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
6

Mugello

11 juni 2023
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Arón Canet
2Pedro Acosta
3Sam Lowes
4Joe Roberts
5Filip Salač
Volledige uitslag »

RACE

1Pedro Acosta
2Tony Arbolino
3Jake Dixon
4Arón Canet
5Celestino Vietti
Volledige uitslag »

TRIVIA

Álvaro Bautista (Master Aspar Aprilia) wint in zijn 250cc debuutseizoen (2007) hier zijn eerste Grand Prix in deze klasse door merkgenoot Alex de Angelis met 0,087 sec. verschil te verslaan.
Voor het eerst in de geschiedenis van deze klasse is de eerste startrij van 1998 volledig gevuld met Aprilias. Loris Capirossi had de pole voor de 41 jarige testrijder Marcellino Lucchi, de 19 jarige Valentino Rossi en Tetsuya Harada als 4e.
Loris Capirossi (Honda) veroorzaakte in 1999 een start ongeluk waarbij Pole-man Marcellino Lucchi (Aprilia) door hem werd overreden. 'Capirex' kreeg de zwarte vlag voor gevaarlijk rijden en werd voor de volgende wedstrijd geschorst.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Mattia Pasini op de roze (in de kleuren van de Gazetta Dello Sport) Toth Aprilia, won de regenrace in 2009 toen Marco Simoncelli en Álvaro Bautista (die nog wel tweede en derde werden) samen naast de baan kwamen. Simoncelli kreeg later een boete.
Fermín Aldeguer (16 jaar en 55 dagen oud) op de Boscoscuro van het Speed Up team werd hier in 2021 met P12 de jongste coureur ooit in deze klasse die WK punten haalde.
De Duitse Katja Poensgen eindigde hier in 2001 als 14e op een Aprilia en werd de eerste (en enige) vrouw die ooit WK punten scoorde in de kwartliterklasse.
Max Biaggi gleed in 1994 in leidende postie van zijn Chesterfield Aprilia. Ralf Waldmann, met de gele HB Honda, erfde daardoor de eerste plaats en won zijn eerste 250cc Grand Prix. 'Waldi' was de meest succesvolle 250cc coureur zonder titel.
Esteve 'Tito' Rabat behaalde hier in 2015 tijdens zijn 150e GP start zijn eerste overwinning van het seizoen en herhaalde daarmee zijn prestatie op dit circuit van het voorgaande jaar.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Op de dag dat hij 18 jaar en een maand oud was kwalificeerde Jorge Lorenzo met zijn Fortuna Honda in 2005 zich als jongste coureur ooit in de 250cc klasse op Poleposition.
Max Biaggi (Aprilia) behaalde hier in 1996 de 500e Grand Prix zege in de kwartliterklasse en werd later dat jaar voor de derde achtereenvolgende keer wereldkampioen in de kwartliterklasse.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
16 Jaar na zijn GP debuut in 1982 en op de leeftijd van 41 jaar wint Marcellino Lucchi zijn eerste en enige Grand Prix in 1998. De wild-card rijder en testrijder van de Aprilia fabriek was merkgenoten Valentino Rossi en Tetsuya Harada te snel af.
Topic: Gran Premio d’Italia met Pasini en nieuwe rijder bij SAG (4731 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Deze GP Matia Pasini als wild-card op een derde machine bijRW/Fieten. Maar het grote nieuws van vandaag is dat Lorenzo Dalla Porta bij SAG/Pertamina vertrekt, volgens het verhaal in onderling overleg. Nieuwe teamgenoot dus voor BB64, de vraag is nog even wie dat gaat worden. (racesport.nl)
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Lijkt er op dat het weer (zoals bijna gewoonlijk) een centenkwestie is dus.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 01-06-23 om 09:03:05
Lijkt er op dat het weer (zoals bijna gewoonlijk) een centenkwestie is dus.


Ja, alles in die paddock is een centenkwestie. Wie betaalt rijdt, wie niet betaalt rijdt niet. Simpel toch?
     Reageer met citaat 
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 02-06-23 om 12:13:07


Bo was elke wedstrijd sneller dan teamgenoot DP
Een kampioen uit Moto3
Ik vind t best gek dat niemand hier dat benoemt, maar we alleen de slechte dingen er uit pikken lijkt het
Wat zegt dat over het team? de motor? Over Bo?
Hoor graag jullie onderbouwde mening
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Niemand benoemd dat hier, omdat Dalla Porta 0,0 bereikt heeft in de 3,5 jaar dat hij Moto2 rijdt.

Van 2020 t/m 2022 reed hij op een Kalex voor het team van Italtrans. Het team wat kampioen werd met Bastiannini en vorig jaar met Joe Roberts een 1e en een 2e plaats wist te scoren.

Dalla Porta's beste resultaat is een 11e plaats. Vorig jaar behaald.

Z'n titel in de Moto3 is niet relevant.

Dat is hetzelfde als zeggen; Zonta deed het vorig jaar goed, want hij wist regelmatig Corsi achter zich te houden. Dat is een meervoudig GP winnaar en runner-up in de 125cc.
     Reageer met citaat 
“Oude” bekende Hada dus naast Bo de rest van het seizoen bij SAG.

https://www.racesport.nl/...neyder-bij-sag-team/
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 03-06-23 om 12:02:29
“Oude” bekende Hada dus naast Bo de rest van het seizoen bij SAG.

https://www.racesport.nl/...neyder-bij-sag-team/


Kijk dat is een stap voorwaarts
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Een stap voorwaarts voor de portemonnaie van Edu Perales zal je bedoelen... Bo schiet daar niks mee op. Ik had graag een Pasini bv naast hem gezien, maar heeft geen geld las ik ergens..
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 02-06-23 om 14:31:29
Niemand benoemd dat hier, omdat Dalla Porta 0,0 bereikt heeft in de 3,5 jaar dat hij Moto2 rijdt.

Van 2020 t/m 2022 reed hij op een Kalex voor het team van Italtrans. Het team wat kampioen werd met Bastiannini en vorig jaar met Joe Roberts een 1e en een 2e plaats wist te scoren.

Dalla Porta's beste resultaat is een 11e plaats. Vorig jaar behaald.

Z'n titel in de Moto3 is niet relevant.

Dat is hetzelfde als zeggen; Zonta deed het vorig jaar goed, want hij wist regelmatig Corsi achter zich te houden. Dat is een meervoudig GP winnaar en runner-up in de 125cc.


Iemand met een moto3 titel is geen pannenkoek.....maar blijkbaar ook geen garantie voor suc6 in Moto2
Dat verschil vind ik toch de moeite waard om over na te denken.
Blijkbaar pelen er in Moto2 weer hele andere dingen mee om vooraan te rijden.
Dat niemand die vergelijking maakt vind ik dan weer niet relevant, wellicht ben ik de eerste die er over nagedacht heeft
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het gaat naar mijn gevoel om de kleinere mannetjes met niet te veel gewicht die geen potten kunnen breken zoals Ramírez, Rodrigo, McPhee (vergelijkbare klasse) en bv Fenati tijdje geleden zelfde verhaal..

« Gewijzigd: 06-06-2023 om 14:13:13 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
En die kleine mannetjes hebben dan juist weer een groot voordeel in de Moto3.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 06-06-23 om 08:59:40
(...)


Iemand met een moto3 titel is geen pannenkoek.....maar blijkbaar ook geen garantie voor suc6 in Moto2
Dat verschil vind ik toch de moeite waard om over na te denken.
Blijkbaar pelen er in Moto2 weer hele andere dingen mee om vooraan te rijden.
Dat niemand die vergelijking maakt vind ik dan weer niet relevant, wellicht ben ik de eerste die er over nagedacht heeft


Heb maar geen illusies, je bent niet de eerste die hier over nagedacht heeft. Ook ik heb tot zo'n 2 jaar geleden Bo altijd het voordeel van de twijfel gegeven 'want hij eindigt deze race toch wel weer voor coureur X, die vorig jaar nog op het podium stond'.
Maar na zoveel jaar zonder progress en resultaat ben je daar wel klaar mee. Want andersom is het natuurlijk net zo dat hij gewoon door rookies voorbij gereden wordt.
     Reageer met citaat 
Behaalde resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Pasini komt dus met een eigen 2023 fiets en zijn eigen team aan monteurs bij het RW Racing team. Hoezo hij heeft geen geld
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: