Silly Season en tests 2024 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 13

Topic: Silly Season en tests 2024 (31422 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Robbo schreef 12-09-23 om 15:06:58
Ik vind het postief dat racesport.nl ook de paddock geruchten rapporteert. Al vele jaren is daar veel te weinig aandacht voor. ..

Vind het juist opvallend dat ze nu zoiets wel melden terwijl in verleden ze zich lang op vlakte hielden bij zaken die iedereen al wist via social media.
Robbo schreef 12-09-23 om 15:06:58
..
Of zijn de journalisten bang dat ze door de teams uitgesloten worden als ze geruchten rapporteren aan hun publiek ?

Er is mij wel bekend dat het een 'ons kent ons' wereldje is met een eigen (gedrags) code en ook gevolgen als je daar niet aan conformeert.

Het is opvallend in de Márquez /Gresini saga dat eigenlijk alleen Racesport en Speedweek dit als een 'feit' brengen terwijl hun Spaans/Italiaanse (con)culega's zich hier op de vlakte houden en hooguit melden dat deze 'roddel' gaande is. Maar ook andere grote (britse) namen houden zich stil. Evenzo wordt er door hen niet geschreven dat het niet doorgaat.

Of dit te maken heeft met eventuele gevolgen voor hen in de paddock? zou best kunnen. Toch (ik volg heel veel buitenlands social media) gaan er steeds meer stemmen (kijk bv ook eens op de Instagram van Mir) dat Marc gewoon blijft. ..

Als dat zo is, dan kon dat wel eens vervelend zijn voor de sites die nu hun nek hebben uitgestoken
     Reageer met citaat 
De motorsportwereld is klein, de ene hand wast de andere.
     Reageer met citaat 
Ik had al zo’n vermoeden dat dat de reden was waarom bepaalde geruchten en potentiele nieuwtjes maar beperkt naar buiten komen. Opmerkelijk is wel dat je soms Frank Weeink en Iwan van der Valk dingen hoort vertellen die je maar zeer beperkt terugvind op de nederlandstalige nieuwsbronnen. Jammer, echt een gemiste kans.

Wat Honda betreft, die situatie is natuurlijk al veel langer niet geweldig. Ze schuiven de gemiste ontwikkelingen makkelijk af op de Covid beperkingen. Maar als je even terugdenkt, dan had Cal Crutchlow er al veel problemen mee. Toen al, en dat is zeker 6 seizoenen geleden. En denk ook even aan Lorenzo in 2019.

Punt is Honda kan op de korte termijn niet zonder Marquez. Dus als hij volgend jaar een contract heeft met Honda rijdt hij nergens anders. De Japanse eercultuur is beperkt bekend in Europa, maar da’s toch wel iets om rekening mee te houden. Stel je voor zeg dat Honda haar sterrijder terwijl ze nog een contract hebben op een Italiaans tweedehandsje laten rijden. Leuke Spaanse onderhandelingstactiek wellicht, maar de praktische uitvoering ervan never nooit niet.

Voor de lange termijn is het goed dat Honda Ken Kawauchi heeft binnengehaald. Maar net zoals bij Ducati en Dall’igna, dat zal een paar jaar kosten.

Meer info over de Japanse eercultuur:
https://www.uchiyama.nl/ngeercultuur.htm
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Morbidelli naar Pramac, die zagen we al tijdje aankomen natuurlijk.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Mooi voor Morbidelli erg benieuwd hoe hij het zal gaan doen op de Ducati.

Het zal me niet verbazen als hij een top 3 kandidaat is.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Maar Nakagami blijft dus nog een jaar bij LCR?

Ik snap wel dat niemand echt op een Honda zitje zit te wachten, maar het wordt dan Taka’s 8e! seizoen. En al die jaren geen podium gehaald. Best bijzonder dat hij nog steeds een zitje heeft. Natuurlijk speelt het mee dat hij Japanner is, maar toch.
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Ondanks de geweldige scoop van een Nederlandse clickbait website blijkt in de echte wereld de overstap van MM nog redelijk onbeslist.

Goed stuk van The Race over de stand van zaken.
Naar verluidt heeft Honda zelfs geprobeerd Dall’igna weg te lokken bij Ducati…
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
Trax

Reageer met citaat 
Weer een stukje journalistiek tegen gekomen over de MM soap. Bronnen zijn DAZN en Paddock Pass Podcast.
MM gaat idd naar Gresini, komende week zijn de gesprekken met Honda in Japan. Één van de scenario’s zou zijn dat Honda MM laat gaan voor een eenjarig contract met een optie op terugkeer naar Honda in 2025.

Bij vertrek van MM schuift Zarco waarschijnlijk op naar Repsol en komt Lecuona naar LCR.
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het hier gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van Wegraceforum mede ondersteunen? Doe een vrijwillige bijdrage op wegraceforum.nl
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Meer daar over: hier!
     Reageer met citaat 
ik vind het een raar idee MM voor 1 jaar naar Ducati(als het waar is) en dan weer terug naar Honda in 2025
Trax

Reageer met citaat 
Eens. Zat er over te denken, maar dat gaat Duc nooit goedvinden.1 jaar alle geheimen komen ophalen en dan weer weg
Vrijwillige bijdrage
     Reageer met citaat 
Ja, dat lijkt idd ook een hele rare afspraak.

Al met al hoop ik gewoon dat MM bij HRC blijft.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 01-10-23 om 12:07:47
Eens. Zat er over te denken, maar dat gaat Duc nooit goedvinden.1 jaar alle geheimen komen ophalen en dan weer weg

Ja want alle geheimen van Suzuki, Ducati, Yamaha etc die afgelopen jaren mee zijn genomen door Lorenzo, Rins, Mir, Zarco die hebben Honda ook zo enorm geholpen

Zeker als MM voor een klantenteam gaat rijden op een fiets van een jaar oud dan zullen de geheimen die hij mee kan nemen best meevallen. En het zou voor Ducati toch de absolute superioriteit uitstralen als MM op een klantenduc wereldkampioen zou worden. Ik zie het bezwaar niet zo.

Benieuwd wat het gaat worden!
Trax

Reageer met citaat 
Speedweek weet het zeker, Acosta en Pol Espargaro bij GasGas volgend jaar.

Geen bevestiging van KTM, GasGas, Acosta of wie verder ook.

Racesport is nog aan het typen.....
Vrijwillige bijdrage
     Reageer met citaat 
Meestal zitten ze er niet ver naast…

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 13

Snelle navigatie: