Sachsenring 2023 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
7

Sachsenring

18 juni 2023
Duitsland Sachsenring, Hohenstein-Ernstthal

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Pedro Acosta
2Tony Arbolino
3Jake Dixon
4Arón Canet
5Alonso Lopez
Volledige uitslag »

RACE

1Pedro Acosta
2Tony Arbolino
3Jake Dixon
4Somkiat Chantra
5Alonso Lopez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door in 2019 een tweede plaats te halen bij de eerste MotoE WorldCup werd Bradley Smith de eerste rijder in de geschiedenis met podiumplekken in deze categorie alsmede de lichtste (125cc), midden (Moto 2) en zwaarste (MotoGP) klasse van Grands Prix.
Dominique Aegerter (Technomag carXpert/Suter) behaalde hier in 2014 vanaf zijn eerste Poleposition ook direct zijn eerste Grand Prix overwinning.
Door de MotoGP winst in 2019 werd Marc Márquez (Repsol Honda) de eerste rijder in de geschiedenis die in 10 achtereenvolgende seizoenen op het zelfde circuit wist te winnen. Hij verbeterde hiermee het oude record van Agostini (9x) op Imatra uit 1973.
Xavier Siméon (Kalex)pakte hier in 2013 zijn eerste Poleposition. Het was de eerste Belgische pole sinds zijn mentor Didier de Radiguès hetzelfde deed voor de 250cc Grand Prix van België op Spa-Francorchamps in 1989.
Fortuna Honda rijder Roberto Rolfo versloeg hier in 2003 Fonsi Nieto (Aprilia) nipt en won toen zijn eerste Grand Prix.
Xavier Siméon (Gresini Racing) behaalde hier in 2015 zijn eerste Grand Prix zege door WK leider Johann Zarco te verslaan, het was de eerste Belgische GP zege sinds 1983! Voor framebouwer Kalex was het de eerste zege in deze klasse op dit circuit.
Yonny Hernández (Blusens-STX) reed de snelste ronde tijdens de Duitse Grand Prix van 2011 en eindigde als zesde, de beste prestatie van een Columbiaanse rijder tot op dat moment!
Yuki Takahashi bezorgde Honda hier in 2006 de 200e overwinning in de kwartliterklasse.
Nadat hij de voorgaande dag al de 350cc (MV Agusta) had gewonnen, won Mike Hailwood in 1963 de 500cc (MV) gevolgd door een kwartliterzege met de in de buurt gebouwde MZ 2-takt. 'Mike the Bike' was de eerste rijder met 3 zeges tijdens de zelfde GP!
Topic: Sachsenring 2023 (2172 keer gelezen)
MB84

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Ik vond dit geen race ongeluk. Hij remt veels te laat en kon onmogelijk de bocht houden. Doordat hij tegen Bo aan rijdt lukt het hem wel, maar daardoor kegelt hij wel 2 man eraf. En nee niet omdat het nu toevallig bij Bo gebeurd. Een dubbele long lap klinkt al iets beter…
De_Wim

maar dan anders

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Eens, hoewel ik ook niet zo van het straffen ben (dat gebeurt al veel te veel), vind ik deze straf te licht. Ook omdat het slachtoffer veel meer nadeel heeft.

De longlap vind ik trouwens op zichzelf een goede straf, want je hebt er best last van, maar je bent niet meteen kansloos. Met alle straffen door of in de pits was je dat wel.

Na de race straffen is op zich het eerlijkst (tijd en kans op torlichting van de rijders), maar niemand wil pas de volgende dag de race winnen (en voor de kijker is dat helemaal waardeloos).

Dus lekker de longlap erin houden, maar de zwaarte van de straf aanpassen op de overtreding:
Voor regelmatig buiten de lijntjes kleuren is het 1ll,
Vooreen valse start 2ll,
Dan is iemand uit de race rijden wat mij betreft minstens.

En alle wat lompachtige inhaalpogingen zonder crashes gewoon lekker doorblaten gaan, hooguit recidivisten een straf opleggen.

« Gewijzigd: 20-06-2023 om 20:25:23 door De_Wim »

De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: