BSB 2024 (incl. Silly Season) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: BSB 2024 (incl. Silly Season) (23916 keer gelezen)
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
de BSB is heel spectaculair en leuk om te zien. Maar wat ik al aangaf. ik had het afgelopen jaar al moeite om alles motogp wedstrijden te zien laat staan het WSBK. Dan ook nog BSB kijken is haast onmogelijk.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-12-23 om 19:02:58
..Volgens mij hebben alle topcoureus zo ongeveer wel voor alle merken en voor alle topteams gereden in de loop der jaren? ..

Wel grappig dat je dat opmerkt. Het is echt een soort 'stoelendans' en dat iedereen elkaars overneemt. Hou redelijk veel statistieken BSB bij en kwam er achter dat veel rijder met alle Japanse merken en met Ducati het podium hadden gehaald en /of gewonnen.

Er is zelfs een Triviantvraag van.. helaas ontbreekt me de inspiratie om daar af en toe wat nieuws bij te bedenken
Trax

ZAC #111 en #717, Teammanager #222

Reageer met citaat 
Zit ook besloten in het feit dat ze allemaal op 1 jarige contracten zitten
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Nou, Van Sikkelerus heeft een transfer gemaakt.

Very happy to announce that i’m riding for TAG Honda joining the team in the BSB Pathway class for the 2024
I understand that this news may come as a bit of a surprise, but after Fairburn let us down badly we were forced to search for a other team. And I’m very thankful to TAG Honda to give me the opportunity to stay in the Championship as I am looking forward to competing in BSB so much!
The feeling with the team was good and the bike looks perfect!
Want to give a big thanks to every person involved and my sponsors for making this possible
Let’s make it a great season together

Bron: Jaimie's facebook
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Laatste updates:

PBM gaat door in 2024 met 1 rijder: Glenn Irwin

Leon Haslam vormt een nieuw Haslam-Rokit team voor 2024
(Wat er wijzigt t.ov. het team van afgelopen jaar weet ik dan weer niet...)
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Bennetts British Superbike Championship, R&G Official Test, Donington Park, combined times:

1. Kyle Ryde (OMG GRILLA Yamaha Racing) 1m:27.650s
2. Glenn Irwin (Hager PBM Ducati) +0.523s
3. Ryan Vickers (OMG GRILLA Yamaha Racing) +0.706s
4. Andrew Irwin (Honda Racing UK) +0.817s
5. Tommy Bridewell (Honda Racing UK) +0.880s
6. Peter Hickman (FHO Racing BMW Motorrad Team) +1.014s
7. Danny Kent (McAMS Racing Yamaha) +1.014s
8. Jason O'Halloran (Completely Motorbikes Kawasaki) +1.015s
9. Dean Harrison (Honda Racing UK) +1.227s
10. Leon Haslam (ROKiT Haslam Racing BMW Motorrad) +1.230s

Van Sikkelerus was 25e van de 31, 2e van de 3 pathway machines
(Achter Olson, voor Rollo)
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Eerste races van het seizoen zitten er op!

Op het snelle circuit van Navarro (eigendom van MSV, organisator van de BSB) is het circus weer los
Beide races kenden eenzelfde top 3
1 Ryan Vickers
2 Danny Kent
3 Kyle Ryde
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Super sport Leek een overwinning te worden voor Luke Stapleford, maar op weg naar de finish hield zijn Triumph er mee op. Ben Currie wist 2 duizendste eerder over de finish te komen…
Davey Todd werd derde
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Ik zie Hikari Okubo ineens tussen de uitslagen in de Supersport staan met een Honda... terwijl ie het WK op een Kawasaki rijdt Weet jij hier meer van Tr@x?
Trax

Reageer met citaat 
Ja, hij rijdt een wildcard mee voor het team van Ian Lougher, ILR. Als ik het goed begrepen heb is het een éénmalig iets.
Lougher heeft al jaren een Japan connectie via Masayuki Yamanaka, een privateer IOM TT racer die hij vanuit ILR ondersteunt.

Wellicht is dat zo ontstaan.
Ook fijn met azijn!
Trax

Reageer met citaat 
Afgelopen 2 dagen was het BSB circus op Oulton Park.
Een typisch Engels circuit met veel hoogteverschil in een parkachtig landschap.

Race 1:
Glenn Irwin (Hager PBM Ducati)
Christian Iddon (Oxford Products Racing Ducati) +1.069s
Kyle Ryde (OMG GRILLA Yamaha Racing) +2.069s

Race 2
Tommy Bridewell (Honda Racing UK) +0.352s
Christian Iddon (Oxford Products Racing Ducati) +0.586s

Race 3
Christian Iddon (Oxford Products Racing Ducati) + 0.128s
Ryan Vickers (OMG GRILLA Yamaha Racing) +0.511s

Opvallend:
Bridewell lijkt de Honda onder controle en up to speed te krijgen. 3 prima races voor hem.

Christian Iddon heeft z'n draai eindelijk gevonden op de Oxford Ducati. Hij is al sinds de tests snel en blij met de Duc. Outsider tip voor het kampioenschap in deze vorm.

Jaimie van Sikkelerus weert zich dapper en weet zich goed aan te passen naar het rijden met een Superbike op dit soort Engelse fietspaden

Minder fraai:
Veel crashes, ook een paar hele harde. Rory Skinner viel in de warm-up bij Island Bends (hele snelle linker) en verloor zijn helm tijdens de val.
Gelukkig zonder nare gevolgen, in de middag liep hij volgens zeggen al weer in de paddock
Ook fijn met azijn!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Reageer met citaat 
Over Okubo:
Trax schreef 07-05-24 om 08:35:54
.. Als ik het goed begrepen heb is het een éénmalig iets...

Thanks, duidelijk!

Ik zocht even iets op over het circuit en kwam op de Wikipedia pagina ervan terecht, lees even over het ontstaan van de naam voor Knickerbrook corner
Trax

Reageer met citaat 
RG500IU schreef 07-05-24 om 10:01:25
Over Okubo:
(...)

Ik zocht even iets op over het circuit en kwam op de Wikipedia pagina ervan terecht, lees even over het ontstaan van de naam voor Knickerbrook corner

Geweldig, wat een verhaal!
Ook fijn met azijn!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
3 mooie races gezien. Iddon 3x op het podium. Die gaat dit jaar een stuk beter op de Oxford Ducati.

Mooi om te zien dat Danny Kent zo goed gaat op de MacAms Yamaha die heeft weinig tot geen succes gekend na z’n Moto3 titel in 2015. Verloor in race 3 in de laatste ronde alsnog z’n podium aan Vickers, maar sterk optreden met 6-4-4 als resultaat.

Bridewell gaat ook goed op de Honda. De BMW mannen daarentegen hebben een wat lastige start van het seizoen. Al pakte Haslam in race 3 nog wel een goede P5.

Leuk, maar ook wel wennen om O’Halloran in het groen te zien, na jaren voor Yamaha gereden te hebben.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
In de Supersport gaat het dit jaar tussen Luke Stapleford ( Triumph), Ben Currie ( Ducati) en Jack Kennedy ( Honda).

Deze 3 lijken een maatje te groot voor de rest van het veld.

Stapleford won race 1, maar crashte al vroeg in race 2, die gewonnen werd door Currie.

Kennedy zit er steeds goed bij en is competitief op de Honda. Een 4 voudig Supersport kampioen al. Hij maakt goede kans om er dit jaar een 5e van te maken op de Honda.

Pagina's: 1 2 3 4 5

Snelle navigatie: