Silly Season 2024 (incl tests) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Silly Season 2024 (incl tests) (12275 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En deze zag ik ook voorbijkomen op de Socials:
     Reageer met citaat 
Nog even vermelden dat Fantic geen eigen chassis gaat ontwerpen. Ze hadden dat wel gezegd bij hun intrede, maar blijven op een Kalex chassis meerijden in 2024! De plannen voor een eigen chassis zijn trouwens volledig opgeborgen! (Ik las dat ergens op speedweek)
     Reageer met citaat 
Zoals wel vaker en waarom zouden ze ook. Kalex is de fiets. Waarom zou je dan een eigen ontwerpen.
     Reageer met citaat 
Omdat het misschien raar is dat een motorfabrikant met een chassis en motor rijdt die niet van hen zijn....
     Reageer met citaat 
Dat is zeker raar, maar gebeurt al jaren in de Moto2 (helaas).
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik had me kunnen voorstellen dat er bij bepaalde teams wel mogelijk interesse zou zijn voor een Boscoscuro chassis, maar kennelijk nog niet.
     Reageer met citaat 
Wat mijbetreft zouden ze gerust een maxumum mogen zetten op het aantal dezelfde chassis! Het is nu al voor 95% eenheidsworst geworden. Je moet respect hebben voor Forward, maar hun resultaten lijken er niet op. Ik had ergens gelezen dat NTS terug zou kmen....
     Reageer met citaat 
Ja en dan de rijkste teams kunnen een Kalex kopen. Idee is leuk, maar voor de teams met een minder budget niet te doen.
En volgens loting of iets elk jaar wisselen kan natuurlijk ook niet.

Dit was te verwachten toen ze met standaardblokken gingen rijden in 2010.
     Reageer met citaat 
Ik snap je redenering, maar als er andere chassisbouwers een kans krijgen, kunnen ze misschien concurreren met Kalex. Mits ze misschien eerst in het Junior EK (CEV) ervaring kunnen opdoen! Zoals het nu gaat vind ik het maar niks.... Gelukkig rijdt er een Bekg mee, anders keek ik zelfs niet meer....
     Reageer met citaat 
Ik snap je ook en zie ook graag meer concurrentie. Echter toen de Moto2 in 2010 begon waren er wel iets van 10 chassisfabrikanten en langzaam aan bleek Kalex de sterkte te zijn en is die overgebleven, omdat de rest er geen geld meer in wilde steken. KTM kwam in de buurt maar trok ook de stekker eruit, en dat zal ook met de kosten te maken hebben gehad.
     Reageer met citaat 
Dus het kon wel!! Maar iedereen wou een Kalex omdat die het beste chassis hadden. De rest stopte omdat ze geen teams meer hadden die hun chassis wou kopen. Vandaar het maximum dat ik er zou opzetten. Zo zouden andere chassisbouwers ook een kans krijgen.

Stel dat binnrenkort in de MotoGP iedereen met een Ducati wi rijden....
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Goed, Mario Aji vanuit de Moto 3 om de vertrekkende Ogura te vervangen, Chantra blijft.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Hopelijk brengt de Moto2 hem dan wat meer (wat zomaar zou kunnen), want in de Moto3 wil het niet op gang komen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gonzales naar Gresini naast Arenas op plek die door de naar Ajo vertrekkende Salac open werd gelaten.

Er zijn niet veel plekken meer over, nog een bij Fantic, een bij VR46 Mastercamp en twee Forwards.. of zijn er nog mensen die twijfelen dat Zonta niet een jaar verlengt bij Fieten/RW?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gonzales naar Gresini naast Arenas op plek die door de naar Ajo vertrekkende Salač open werd gelaten.

Er zijn niet veel plekken meer over, nog een bij Fantic, een bij VR46 Mastercamp en twee Forwards.. of zijn er nog mensen die twijfelen dat Zonta niet een jaar verlengt bij Fieten/RW?

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: